Με χαμηλές ταξινομήσεις και με αρνητικό πρόθεμα στις περισσότερες κατηγορίες περάσαμε στο β’ εξάμηνο της χρονιάς και πλέον οι ελπίδες για ανάκαμψη του κλάδου των επαγγελματικών αυτοκινήτων μετατίθενται για το φθινόπωρο.
Ο Ιούλιος που μας πέρασε άφησε μερικές μάρκες χωρίς ούτε μια ταξινόμηση καινούργιων φορτηγών, ενώ αντίθετα, τα μεταχειρισμένα συνέχισαν να καταγράφουν αυξητικές τάσεις. Τα μοναδικά χαμόγελα έρχονται από τον τομέα των Λεωφορείων όπου τόσο ο μήνας Ιούλιος, όσο και το επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2018 έχει σημαντικά αυξημένες πωλήσεις έναντι του αντίστοιχου επταμήνου του 2017.
Θα πρέπει πάντως να σημειώσουμε ότι η άνοδος αυτή των λεωφορείων οφείλεται κατά κύριο λόγο στα mini-midi οχήματα, καθώς ελάχιστες είναι οι ταξινομήσεις λεωφορείων της κατηγορίας άνω των 35 θέσεων που περιλαμβάνει και τα γνωστά μας «πενηντάρια».
Απογοητευτικός είναι και ο πίνακας των ταξινομήσεων βαρέων φορτηγών στις χώρες της Ε.Ε. που αφορά στον Ιούνιο του 2018. Βλέπουμε δηλαδή χώρες με πληθυσμό ίδιο με της Ελλάδας ή και πολύ μικρότερο να παρουσιάζουν πολλαπλάσιες ταξινομήσεις (π.χ. Αυστρία, Ιρλανδία, Κροατία, Ουγγαρία, Τσεχία κ.α.).
Πρέπει δε να υπογραμμίσουμε – ας το ακούσουν αυτό και οι κυβερνώντες – ότι η στασιμότητα και η κάμψη των ταξινομήσεων των καινούργιων επαγγελματικών αυτοκινήτων έχει άμεσες αρνητικές επιπτώσεις στη γήρανση του στόλου, δηλαδή στη βλάβη του περιβάλλοντος και της υγείας των πολιτών, στη μείωση της ασφάλειας και της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών φορτηγών λόγω αυξημένης κατανάλωσης, υψηλού κόστους συντήρησης κ.α.