Τροχοί & TIR

Συμφωνία Χαρακτήρων

Έχουν περάσει κάτι παραπάνω από δώδεκα μήνες από τη στιγμή που η PSA εξαγόρασε την Opel από τη GM, και τα πρώτα δείγματα γραφής μετά και τη δημοσίευση των πρώτων οικονομικών αποτελεσμάτων, είναι παρ
από Βασίλης Δαραμούσκας | Δευτέρα 15/10/2018 - 14:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Έχουν περάσει κάτι παραπάνω από δώδεκα μήνες από τη στιγμή που η PSA εξαγόρασε την Opel από τη GM, και τα πρώτα δείγματα γραφής μετά και τη δημοσίευση των πρώτων οικονομικών αποτελεσμάτων, είναι παραπάνω από ενθαρρυντικά. Η αντίθεση με την αβεβαιότητα που επικρατούσε τις πρώτες εβδομάδες κατά τις διαπραγματεύσεις έχει αντικατασταθεί από αισιοδοξία. Στη διάρκεια της πρώτης παγκόσμιας παρουσίασης των νέων Opel Combo, Peugeot Partner και Citroen Berlingo στα μέλη της επιτροπής κρίσης για το «Διεθνές Van της Χρονιάς 2019» ρωτήσαμε το αφεντικό της Opel, τον κ. Michael Lohscheller για τα όσα έχουν συμβεί τους τελευταίους μήνες.

«Η πρώτη μου συνάντηση με το μάνατζμεντ του γκρουπ PSA ήταν ακριβώς στο ίδιο σημείο που τώρα συνομιλούμε μαζί. Υπήρχαν πολλά που έπρεπε να διασαφηνιστούν, θολά σημεία και ανησυχία κυρίως για το μέλλον των εργαζομένων στις γραμμές παραγωγής. Ειδικά το εργοστάσιο στο Λούτον της Αγγλίας έμοιαζε να προορίζεται για σφράγισμα. Τελικά, με επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων λιρών και την ανάθεση παραγωγής του νέου Vivaro –θα παρουσιαστεί το 2019, και θα βασίζεται στα υπάρχοντα Expert και Jumpy- και με πλήρη εκσυγχρονισμό, έχει μεταβληθεί σε υπόδειγμα λειτουργίας και αποδοτικότητας».

Τεχνολογική αιχμή

Τα νέα οχήματα «χτίστηκαν» πάνω στην πρωτοποριακή πλατφόρμα EMP2 της PSA και συνοδεύονται από μοναδικό ραφινάρισμα, ποιότητα κύλισης και σχεδόν απόλυτη εκμετάλλευση. Σκοπός των μηχανικών ήταν ευθύς εξαρχής, τα νέα μοντέλα να παραμείνουν τεχνολογικά επίκαιρα για μεγάλο χρονικό διάστημα: συστήματα υποβοήθησης οδήγησης που κάνουν εδώ παγκόσμια πρεμιέρα όπως υποβοήθηση μανουβραρίσματος, ειδική μέριμνα για την πλήρη ηχομόνωση της καμπίνας, και πληθώρα «πακέτων»εργοταξιακής χρήσης με προστατευτικές ποδιές Grip Control, και αυξημένη απόσταση από το έδαφος, μαζί με διεύρυνση των διαστάσεων της κλούβας, τα καθιστούν αξιόλογη επιλογή.

Τα νέα κόμπακτ van των PSA/Opel (segment «Β») γνωστά ενδοεταιρικά με την κωδική ονομασία «Κ9» αντιπροσωπεύουν ένα πολύ σημαντικό μερίδιο ταξινομήσεων της νέας εταιρείας, στο 9,1% επί του συνόλου όλων των οχημάτων που παράγονται από το γαλλογερμανικό σχήμα. Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, στα LCV, το πρώτο μισό του 2017, Peugeot και Citroen είχαν μερίδιο αγοράς 20,2% -το 2018 έχουν φτάσει (μαζί με την Opel) το 25,2% και δε χρειάζονται μαντικές ικανότητες για να φανταστείς πως, ο στόχος για πάνω από 30% δείχνει να είναι εφικτός. Το νέο σχήμα δηλαδή, έχει ήδη «κατοχυρώσει» το ένα τέταρτο της ευρωπαϊκής αγοράς ελαφρών επαγγελματικών κι έπεται συνέχεια, καθώς αντίστοιχα, το πανευρωπαϊκό δίκτυο αριθμεί πλέον 6.350 (από 2.705) αντιπροσωπείες και σημεία πώλησης.

Τα Peugeot και Citroen θα κατασκευάζονται στα εργοστάσια της PSA σε Πορτογαλία και Ισπανία, ενώ στο ίδιο εργοστάσιο, στο Βίγκο θα κατασκευάζεται και το Opel. Το 2017, το Peugeot Partner ήταν το πιο ευπώλητο van στην ευρωπαϊκή ήπειρο με 78.000 ταξινομήσεις, ακολουθούμενο στη δεύτερη θέση από το ομόσταυλο Citroen Berlingo με 73.000. Σε πλήρη ανάπτυξη, τα τρία van (συν έκδοση με τα σήματα της Vauxhall για την Αγγλία) θα διατίθενται σε 100 χώρες, με τις παραγγελίες να ξεκινούν στην Ευρώπη το Σεπτέμβριο 2018. Το κέντρο Έρευνας & Εξέλιξης (R&D) της Opel, στο Ρίσελσχάιμ, αναλαμβάνει από εδώ και στο εξής, την εξέλιξη όλων των μελλοντικών μοντέλων του νέου εταιρικού σχήματος, καθώς και την κατασκευή των επόμενων γραμμών κίνησης με εναλλακτικά καύσιμα ή με πλήρη ηλεκτρικά van. T&T

Στο γκρουπ PSA που περιλαμβάνει πέρα από Peugeot και Citroen και τις Opel/Vauxhall, κατέληξε η κορυφαία διάκριση «Διεθνές Van της Χρονιάς 2019». Από ιδρύσεως του θεσμού, αυτή είναι η πέμπτη φορά που, η PSA αποσπά το βραβείο. Η απονομή του τρόπαιου έγινε στην Έκθεση Επαγγελματικών Οχημάτων ΙΑΑ 2018, στο Αννόβερο, στη Γερμανία. Το πάνελ των κριτών, από τα 25 κορυφαία μέσα του Ευρωπαϊκού Ειδικού Τύπου, με την Ελλάδα να εκπροσωπείται από τον συντάκτη του ΤΡΟΧΟΊ & TIR, Βασίλη Δαραμούσκα, έδωσε στην τριπλέτα των Peugeot Partner, Citroen Berlingo και Opel/Vauxhall Combo τους περισσότερους βαθμούς, με το νέο Mercedes-Benz Sprinter να ακολουθεί στη δεύτερη θέση. Ακολούθησαν το ανανεωμένο Ford Transit Connect, το νέο,ηλεκτρικό Renault Master Z.E. και το Ford Transit Courier.

Μαζί PSA και Opel

Τα νέα van είναι ο καρπός της συνεργασίας μεταξύ των τριών, πλέον brands της PSA: Peugeot, Citroen και Opel/Vauxhall, και φέρουν πρωτόγνωρο επίπεδο εξοπλισμού ασφάλειας και άνεσης για την κατηγορία, καθώς και πολύ ραφιναρισμένη ποιότητα κύλισης από τη νέα πλατφόρμα EMP2, και συνολικά, υψηλή ποιότητα, αποδοτικότητα και εκμετάλλευση. Περιχαρής ο αντιπρόεδρος ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων του γκρουπ, Philippe Narbeburu, κατά την παραλαβή του βραβείου από τον πρόεδρο της επιτροπής κρίσης του International Van of the Year, Jarlath Sweeney, δήλωσε:

«Εκ μέρους του γκρουπ PSΑ, θα ήθελα να ευχαριστήσω τα μέλη της επιτροπής του IVOTY, για την εμπιστοσύνη που έδειξαν στην ομάδα των μηχανικών και σχεδιαστών μας. Η διάκριση αυτή αποτελεί πηγή περηφάνιας και μεγάλη ανταμοιβή για όλες τις ατελείωτες ώρες δουλειάς, τα τέσσερα τελευταία χρόνια που διήρκεσε η εξέλιξη των νέων van κατηγορίας C. Ταυτόχρονα είναι ο καλύτερος οιωνός για την πορεία των νέων Peugeot Partner, Citroen Berlingo και Opel/Vauxhall Combo. Όλα τους σχεδιάστηκαν ως μέρος ενός κοινού προγράμματος, του οποίου σκοπός ήταν η συστηματική παροχή λύσεων, όσο πιο κοντά γίνεται στις ανάγκες των επαγγελματιών πελατών μας, σε θέματα ευκολίας χρήσης, συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης και ασφάλειας. Το γεγονός ότι, το βραβείο προέρχεται από τους απαιτητικούς γνώστες της Επιτροπής Κρίσης (jury), αποτελεί αναγνώριση της τεχνογνωσίας μας, και τη θέση μας στην κορυφή της ευρωπαϊκής αγοράς».

Ο πρόεδρος της Eπιτροπής Κρίσης, Jarlath Sweeney περιέγραψε τα νέα μοντέλα ως «την πιο σημαντική εξέλιξη στην κατηγορία των κόμπακτ panel van τα τελευταία χρόνια. Τα τρία νέα μοντέλα του γκρουπ PSA είναι έτοιμα για το αύριο των διανομών, με πληθώρα τεχνολογικών εφαρμογών, ικανών να κάνουν τη ζωή του οδηγού εύκολη, και τη λειτουργία της επιχείρησης αποδοτική. Στοιχεία όπως η ένδειξη υπέρβαρου, αυξάνουν την ασφάλεια, η διάθεση δύο εκδόσεων μεταξονίου, τα μοντέλα για εργοταξιακή χρήση, το επερχόμενο 4x4, και πολλά ακόμη, καθιστούν το συνολικό πακέτο εξοπλισμού ιδιαίτερα δελεαστικό».

Από ιδρύσεως του θεσμού, το 1992, η PSA κέρδισε το πρώτο της τρόπαιο το 1994 με το Peugeot Boxer & Citroen Jumper, μαζί με το Fiat Ducato, και τρία χρόνια αργότερα, το βραβείο απονεμήθηκε στα Peugeot Partner και Citroen Berlingo από κοινού. Το 2008, τα Peugeot Expert και Citroen Jumpy μοιράστηκαν την ψηλότερη θέση του βάθρου με το Fiat Scudo, και την αμέσως επόμενη χρονιά ήταν η σειρά των νέων τότε, Peugeot Bipper, Citroen Nemo και Fiat Fiorino να κερδίσουν το IVOTY. T

Διαβάστε επίσης

PreviousNext