Στην Τσεχία και το Βέλγιο πραγματοποιήθηκαν ο 5ος και ο 6ος γύρος αντίστοιχα του φετινού FIA European Truck Racing Championship. Στις πίστες Autodrom Most και Circuit Zolder για μία ακόμα φορά το θέαμα ήταν συναρπαστικό και η δράση καταιγιστική. Μεγάλος ευνοημένος ύστερα από οκτώ συνολικά κούρσες ήταν ο Jochen Hahn που πλέον με δύο αγώνες να υπολείπονται (στο Le Mans της Γαλλίας και στο Jarama της Ισπανίας) βρίσκεται μια ανάσα από τον πέμπτο τίτλο της καριέρας του. Το ίδιο και η ομάδα του, Die Bullen von IVECO Magirus. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή…

Αντεπίθεση του Adam Lacko στο Most

Στην πίστα ≪Autodrom Most≫ της Τσεχίας, κοντά στα γερμανικά σύνορα, έλαβε χώρα ο πέμπτος γύρος του πρωταθλήματος FIA ETRC 2018. Πρόκειται για μία ιδιαίτερα γρήγορη πίστα μήκους 4.212 μέτρων με 21 στροφές, στην οποία για μία ακόμα φορά το πολυπληθές κοινό απήλαυσε άφθονο θέαμα. Ειδικά από τη στιγμή που ο Τσέχος -και περσινός πρωταθλητής Adam Lacko, κατάφερε την πρώτη ημέρα να κάνει το ≪νταμπλ≫, κερδίζοντας και τις δύο κούρσες των 11 γύρων.

Το αγωνιστικό ντεμπούτο του διημέρου πραγματοποιήθηκε υπό βροχή, γεγονός που δεν εμπόδισε τον Adam Lacko να πάρει τη δεύτερη νίκη της σεζόν, παρόλο που εκκίνησε 3ος με το Freightliner. Για να πάρει αυτός την καρό σημαία του τερματισμού, έπρεπε να προσπεράσει αρχικά τη Steffi Halm (IVECO) και στον πέμπτο γύρο τον Sascha Lenz (MAN), ο οποίος είχε ξεκινήσει από την pole position. Φυσικά και ακολούθησε μάχη για το υπόλοιπο του αγώνα, με την τελική διαφορά των δύο οδηγών να διαμορφώνεται στα 1,8 δλ. Τρία και πλέον δευτερόλεπτα πίσω βρέθηκε ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος, Jochen Hahn (IVECO), ακολουθούμενος από τους Antonio Albacete (MAN) και Norbert Kiss (Mercedes-Benz).

Μεγαλειώδης ήταν η επικράτηση του Adam Lacko στο δεύτερο αγώνα της ημέρας, με τον Τσέχο να παίρνει μπροστά στους συμπατριώτες του, μία από τις μεγαλύτερες νίκες της καριέρας του. Ο οδηγός της ομάδας ≪Buggyra International Racing System≫ ξεκίνησε τον αγώνα από την όγδοη θέση και κατάφερε να πάρει τη νίκη στην τελική στροφή της κούρσας, λίγα μέτρα πριν από τη γραμμή του τερματισμού. Σε βρεγμένο οδόστρωμα και υπό ασφυκτική πίεση, ο Adam Lacko προσπέρασε θεαματικά (σχεδόν ≪ηρωικά≫) το ΜΑΝ του Rene Reinert που είχε εκκινήσει από την πρώτη θέση του grid, παίρνοντας τελικά διαφορά μόλις 0,168 δλ. Σημαντική πίεση άσκησε και ο Norbert Kiss, που κατέλαβε τελικά με το Mercedes-Benz την 3η θέση του βάθρου. Πίσω από τον Ούγγρο τερμάτισαν οι Stephanie Halm και Andre Kursim, αμφότεροι με IVECO.

Τη νίκη στον τρίτο αγώνα στο Autodrom Most, πήρε ο πρωτοπόρος Jochen Hahn, ο οποίος νωρίτερα είχε δει τον Adam Lacko να μειώνει τη μεταξύ τους διαφορά από τους 57 βαθμούς που ήταν μετά τον αγώνα της Σλοβακίας, στους 44. Ο Τσέχος τοπικός ήρωας είχε εκκινήσει πρώτος με το Freightliner σε στεγνή πλέον πίστα, αλλά ο Γερμανός οδηγός της ομάδας Hahn Racing IVECO τον προσπέρασε νωρίς και δεν είχε κανένα πρόβλημα να διατηρήσει την πρωτοπορία, παίρνοντας έτσι την 7η νίκη της σεζόν. Σε μικρή απόσταση πίσω από τους δύο βασικούς διεκδικητές του τίτλου τερμάτισε ο Sascha Lenz (ΜΑΝ), ακολουθούμενος από τους Norbert Kiss (Mercedes-Benz) και Antonio Albacete (ΜΑΝ).

Άκρως συναρπαστικό ήταν και το φινάλε της Τσεχίας, καθώς ο Rene Reinert (MAN) κατάφερε να πάρει τη 2η φετινή του νίκη, έχοντας διαφορά μόλις 0,2 δλ. από το Mercedes-Benz του Norbert Kiss. Στον εναρκτήριο γύρο υπήρξε έντονη αναστάτωση, όταν στην πρώτη στροφή ο Antonio Albacete βγήκε εκτός πίστας. Μετά από επαφή με τον Norbert Kiss, ο Shane Brereton… έκοψε δρόμο μέσα από τα χαλίκια και από την pole position, τελικά έπεσε στην 7η θέση. Λίγο νωρίτερα, την πρωτοπορία είχε πάρει ο Jose Rodrigues, το ΜΑΝ του οποίου τελικά τερμάτισε τρίτο. Ο Πορτογάλος οδηγός κατάφερε να ανέβει στο βάθρο για πρώτη φορά μετά το Μάιο του 2017 (νίκη στο Red Bull Ring), καθώς μπόρεσε να κρατήσει πίσω του τους δύο πρωτοπόρους του πρωταθλήματος, Adam Lacko και Jochen Hahn, οι οποίοι είχαν εκκινήσει από την 4η γραμμή της εκκίνησης.

Αύξησε τη διαφορά του ο Jochen Hahn στο Zolder

Στην πόλη Άσσελτ του Βελγίου, μία ώρα μακριά από τις Βρυξέλλες, πραγματοποιήθηκε ο έκτος γύρος του πρωταθλήματος FIA ETRC 2018. Φιλοξενήθηκε στο ≪Circuit Zolder≫, μια δύσκολη πίστα με κλειστές στροφές στην οποία δοκιμάζονται τα φρένα και τα ελαστικά των φορτηγών, αλλά και οι ικανότητες των οδηγών. Στη φετινή διοργάνωση, ευνοημένος βγήκε ο Jochen Hahn, ο οποίος με μία νίκη στην τρίτη κούρσα και καλά πλασαρίσματα στις υπόλοιπες, κατάφερε να διευρύνει τη διαφορά του από τους διώκτες του. Ο Γερμανός, με 66 βαθμούς διαφορά από το δεύτερο Adam Lacko, σχεδόν αγγίζει ήδη τον πέμπτο τίτλο FIA European Truck Racing Championship της καριέρας του. Στον τελευταίο αγώνα του Βελγίου, ο Jose Rodrigues πήρε τη δεύτερη νίκη της καριέρας του στο FIA ETRC. Ας δούμε, όμως, την αγωνιστική δράση αναλυτικότερα.

Στον εναρκτήριο αγώνα του διημέρου, ο Antonio Albacete (ΜΑΝ) κατέκτησε την τρίτη νίκη της σεζόν (1ος σε Nurburgring και Slovakia Ring), γεγονός που τον βοήθησε να αναρριχηθεί στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης. Ο Ισπανός ξεκίνησε από την pole position και είχε έναν άνετο αγώνα 12 γύρων, αφήνοντας πίσω του τους Adam Lacko (Freghtliner) και Jochen Hahn (IVECO) να ≪τσακώνονται≫ για τη δεύτερη θέση του βάθρου. Ο Lacko προσπέρασε τον Hahn στον 1ο γύρο και στη συνέχεια δέχτηκε μεγάλη πίεση από τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος. Ωστόσο άντεξε και κατάφερε να μειώσει τη μεταξύ τους διαφορά, συνεχίζοντας την αντεπίθεση που ξεκίνησε στο Most. Τέταρτος τερμάτισε ο Norbert Kiss, αφού νωρίτερα το Mercedes-Benz του προσπέρασε τόσο το IVECO του Andre Kursim όσο και το ΜΑΝ του Rene Reinert. Στο τέλος του αγώνα, ο Reinert κατάφερε να πάρει την 5η θέση, τερματίζοντας μπροστά από τον Sascha Lenz (ΜΑΝ) και τη Steffi Halm (IVECO).

Στο δεύτερο αγώνα του Βελγίου, η Steffi Halm κατάφερε να πάρει τη 2η νίκη της στη σεζόν, κρατώντας πίσω της τον Jochen Hahn με διαφορά 5,532 δλ. Η οδηγός της IVECO προσπέρασε παράτολμα στην πρώτη στροφή τον Andre Kursim (IVECO), ο οποίος είχε εκκινήσει από την pole position. Ο Kursim κατάφερε τελικά να ανέβει στο τρίτο σκαλί του βάθρου, ισοφαρίζοντας την καλύτερη φετινή του επίδοση, αν και ήταν απογοητευμένος καθώς έχασε από τον Hahn τη δεύτερη θέση στον τελευταίο γύρο της κούρσας. Ο Rene Reinert έδειχνε πως θα έπαιρνε την 3η θέση, αλλά στον 7ο γύρο βγήκε με το ΜΑΝ του εκτός πίστας και τελικά περιορίστηκε στην 5η θέση. Μπροστά του τερμάτισε άλλο ένα ΜΑΝ, αυτό του Antonio Albacete.