Η Mercedes αποφάσισε πως, έφτασε η στιγμή για την ανανέωση του Actros, έξι χρόνια μετά το λανσάρισμα της τελευταίας γενιάς του μοντέλου. Η πορεία του Actros μέχρι τώρα είναι διθυραμβική. Από το 1996, με το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς, έχουν πουληθεί 1,2 εκατομμύρια μονάδες, καισυνεχίζει απτόητο, όντας η πιο κοινή εικόνα των ευρωπαϊκών δρόμων.

Σε κάθε λανσάρισμα ανανεωμένου Actros ή νέας γενιάς, η Mercedes φρόντιζε να ταράσσει τα νερά με απροσδόκητα τεχνολογικά καλούδια και αυστηρή προσήλωση σε συνεχείς βελτιώσεις –είτε ο σχεδιασμός θα διέφερε ή τα ηλεκτρονικά και η γραμμή μετάδοσης κίνησης θα είχαν αρκετά στοιχεία σε παγκόσμια πρεμιέρα. Έτσι και τώρα, στο Βερολίνο όπου βρεθήκαμε για τα αποκαλυπτήρια, στο κτίριο του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της πόλης, το νέο Actros που θα ξεκινήσει να παράγεται την άνοιξη του 2019, αν και εξωτερικά ξεχωρίζει μόνο από τα νέα LED φώτα ημέρας με την καμπυλωτή λωρίδα στο άνω μέρος, τα φουτουριστικά «αυτιά» όπου είναι τοποθετημένες οι κάμερες στη θέση των καθρεπτών, έμοιαζαν με τρέιλερ για την υπερπαραγωγή που κρύβει εντός του το νέο Mercedes.

Σχεδιασμός, καμπίνα

Πέρα λοιπόν, από τις θήκες για τις κάμερες και τη μεταλλική μπάρα στο εξωτερικό ηλιοσκιάδιο που αναγράφει τον τύπο της καμπίνας σε κάποιες εκδόσεις, τη φοβερή μεταλλική βαφή, και τα φώτα που είναι νέα, ονόματι Intelligent Light με πολλές «έξυπνες» λειτουργίες όπως αυτόματη γωνιακή θέαση, μετάβαση από μικρή σε μεσαία σκάλα και πάει λέγοντας, το ντιζάιν του οχήματος παραμένει το ίδιο. Δεν υπήρχε και λόγος να αλλάξει περισσότερα η Mercedes, καθώς και το σχέδιο δεν έχει «γεράσει» και οι πελάτες δεν ζητούσαν κάτι αντίστοιχο. Γενικά, δραματικές αλλαγές σε σχεδιασμό καμπίνας, δύσκολα θα δούμε από οποιονδήποτε κατασκευαστή πριν από το 2021 ή κάπου εκεί γύρω, όταν και θα έχουν διασαφηνιστεί οι αναμενόμενες νέες διαστάσεις των οχημάτων από την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Στο εσωτερικό, αν και οι διαστάσεις παραμένουν οι ίδιες, οι αλλαγές είναι σαρωτικές. Και αρχίζουν με το που ανοίγεις την πόρτα, προτού καν μπεις στην καμπίνα. Ο διακόπτης για τα φώτα έχει μετακινηθεί προς το κάτω αριστερά μέρος της κονσόλας, για να μπορείς να τον φτάνεις και όταν είσαι έξω από το όχημα. Με το που καθίσεις στη θέση του οδηγού, αρχίζουν οι μεγάλες εκπλήξεις. Ο συμβατικός, αναλογικός πίνακας οργάνων «χαιρέτησε» και αντικαταστάθηκε από μία 10ιντση έγχρωμη ψηφιακή οθόνη στον στάνταρ εξοπλισμό, που συνοδεύεται από ακόμη μία, ίδιων διαστάσεων στο κέντρο της κονσόλας. Η ονομασία όλων αυτών είναι Multimedia Cockpit και αναπαράγει ενδείξεις όπως ταχύμετρο, στροφόμετρο, ένδειξη βαθμού πλήρωσης των ρεζερβουάρ, καθώς και πληροφορίες για το νέο Active Drive Assist.

Ο οδηγός διαμορφώνει τον πίνακα οργάνων

Το κεντρικό τμήμα της οθόνης μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού, αν θέλεις δηλαδή, μπορείς να βλέπεις μόνο την ταχύτητα με την οποία κινείσαι ή το ρυθμό περιστροφής του κινητήρα. Ακόμη πιο ρηξικέλευθη ως λειτουργία πάντως, είναι η οθόνη στην κεντρική κονσόλα –συγκεντρώνει όλες τις κύριες λειτουργίες ενός φορτηγού όπως λειτουργία κλιματιστικού, θέρμανση, εσωτερικός φωτισμός, χειρισμός κινητού τηλεφώνου, ένδειξη φόρτισης αξόνων, πίεση ελαστικών και πάει λέγοντας.

Για όποιον δεν τα πάει καλά με τον χειρισμό επαφικών οθονών, τα πάντα μπορούν να γίνουν και με πλήκτρα στο κάτω τμήμα της. Αν ούτε αυτό βολεύει, αμφότερα τα μόνιτορ μπορεί ο οδηγός να τα ελέγχει από τα χειριστήρια πολλαπλών λειτουργιών στο τιμόνι.

Αυτά προέρχονται απευθείας από τα πολυτελή επιβατικά του κατασκευαστή, και πέρα από πίεση και περιστροφή, είναι «δεκτικά» και στην αφή, κάτι που δίνει μοναδική αίσθηση πολυτέλειας και η εξοικείωση δεν είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα. Σημαντική ευκολία είναι το γεγονός ότι, το Multimedia Cockpit μπορεί να αποθηκεύσει τις αγαπημένες ρυθμίσεις έως και έξι διαφορετικών οδηγών. Κάθε φορά που τοποθετείς την κάρτα σου στον ταχογράφο, το σύστημα τις «θυμάται» αυτόματα.

Ως προς τη συνδεσιμότητα –χωρίς να συμπεριλάβουμε τις δυνατότητες του συστήματος τηλεματικής FleetBoard– υπάρχουν τα πάντα, συν Apple CarPlay και Android Auto. Θεωρούμε πάντως ότι, πολλοί πελάτες θα επιλέξουν την (προαιρετικός εξοπλισμός) ακόμη μεγαλύτερη οθόνη/πίνακα οργάνων και σαφώς πιο «χορταστική» με διαγώνιο 12 ίντσες του συστήματος Multimedia Cockpit interactive. Πέρα από το ότι, «γεμίζει» πιο εντυπωσιακά τον χώρο πίσω από το τιμόνι και είναι χάρμα οφθαλμών, έχει κάποιες έξτρα λειτουργίες που αρκετοί θα εκτιμήσουν.

Συγκεκριμένα, το σύστημα πλοήγησης που φέρει, συνοδεύεται από Traffic Sign Assist και Remote Online. Το πρώτο προβάλλει συνεχώς το όριο ταχύτητας στο σημείο της διαδρομής όπου κινείται το φορτηγό, και το δεύτερο σου δίνει πρόσβαση σε πολλές λειτουργίες του οχήματος μέσω κινητού, ενώ έχεις πρόσβαση στις εφαρμογές του MB Truck App Portal. Με το Traffic Sign Assist βλέπεις συνεχώς το όριο ταχύτητας και το αν επιτρέπεται η προσπέραση ή όχι –όσοι οδηγούν στην Ευρώπη είναι δεδομένο πως θα το εκτιμήσουν, αφού λειτουργεί ως αγχολυτικό όταν δεν θυμάσαι λ.χ., αν επιτρέπεται να προσπεράσεις ή όχι. Στα μπόνους του interactive πίνακα, και ο συνδυασμός της μεγάλης οθόνης με μία επιφάνεια για ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου. Ως προς τη διαβίωση στο εσωτερικό, ο εσωτερικός φωτισμός έχει επίσης αλλάξει.

LED χρησιμοποιούνται για να δημιουργήσουν μια πιο εκλεπτυσμένη ατμόσφαιρα –σε αποχρώσεις του μπλε για την οδήγηση, και ανοιχτού πορτοκαλί για την ανάπαυση. Σε επίπεδο διακόσμου προσφέρονται τώρα οι επιλογές Trendline και Styleline. Η πρώτη συνοδεύεται από ένα ενδιαφέρον «λουκ» ξύλου με πολύ σκούρα απόχρωση και η δεύτερη από ενθέσεις βουρτσισμένου αλουμίνιου.

Οδήγηση - Ευχρηστία

Οδηγήσαμε το νέο Actros για λίγο κάνοντας και μερικά μανουβραρίσματα για να δοκιμάσουμε κάποιες λειτουργίες του MirrorCam καθώς, η οδηγική παρουσίαση θα ακολουθήσει τους επόμενους μήνες. Από τη στιγμή που η γραμμή μετάδοσης κίνησης συνεχίζει ως είχε, και την έχουμε αναλύσει διεξοδικά, θα μπορούσαμε με μία φράση να συνοψίσουμε το πώς είναι το όχημα ως προς τη χρήση του. Αν το καθημερινό σας αυτοκίνητο είναι Mercedes E-Class του 2018, μπορείτε να σταματήσετε κάπου εδώ την ανάγνωση του κειμένου, τουλάχιστον σε ό,τι έχει να κάνει με τον χειρισμό των πλήκτρων πολλαπλών λειτουργιών στο τιμόνι και τις επαφικές οθόνες. Τα πάντα λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο. Ακόμη και το κλειδί που είναι ίδιο. Μπορείς να κλειδώνεις και να ξεκλειδώνεις το Actros από απόσταση 50 μέτρων ενώ, μπορείς να αφήσεις το κλειδί στο μπουφάν σου. Η μπαταρία λιθίου διαρκεί αρκετά χρόνια, αλλά και να αδειάσει πάλι μπορείς να εκκινήσεις το φορτηγό.

Το νέο Actros έχει πλέον ηλεκτρικό χειρόφρενο στοιχείο που έχουμε μάθει να εκτιμούμε σε βαρέα οχήματα και το αναφέραμε σε όλες τις συγκριτικές δοκιμές. Αυτό «δένει» αυτόματα με το σβήσιμο του κινητήρα, ή χειροκίνητα αν για κάποιο λόγο έτσι θέλει ο οδηγός, τραβώντας το, ή πατώντας το πλήκτρο «P» στη βάση του. Εκτιμήσαμε πολύ τη λειτουργία «Hold»: αν είσαι σε κάποιο φανάρι, και πατήσεις το φρένο λίγο πιο δυνατά από το σύνηθες, το χειρόφρενο δένει αυτόματα, οπότε μπορείς να πάρεις το πόδι σου. Με το παραμικρό άγγιγμα του γκαζιού «λύνει» αυτόματα. Επίσης σε πολύ δύσκολες καταστάσεις π.χ. όταν είναι έτοιμη να διπλώσει η νταλίκα, το σύστημα Trailer Stability Control φρενάρει όλους τους άξονες τράκτορα, επικαθήμενου ή συρόμενου.

Από όλη την τεχνολογική παραζάλη του νέου Actros, το πιο εύκολα προσβάσιμο στοιχείο για έναν επαγγελματία οδηγό είναι το νέο Multimedia Cockpit. Οποιοσδήποτε χρησιμοποιεί ένα smartphone ή τάμπλετ στην καθημερινότητά του, σχεδόν δε χρειάζεται χρόνο προσαρμογής. Κι αν υπάρχει θέμα, τα πλήκτρα στο τιμόνι ρυθμίζουν τα πάντα με τον τρόπο που έχει συνηθίσει και γνωρίζει ο κάθε οδηγός.

Στο Actros, θες δε θες, οφείλεις να επικεντρωθείς στα δύο μοναδικά στην αγορά χαρακτηριστικά του. Το σύστημα MirrorCam και το (πρώτο στον κόσμο) προγνωστικό PPC για χρήση σε επαρ- χιακούς δρόμους. Οι κάμερες αντί για καθρέπτες, στοιχείο που βλέπαμε μέχρι τώρα σε πρωτότυπα –συν δύο λεωφορεία παραγωγής που έχουμε δοκιμάσει- θα είναι στάνταρ σε όλα τα Actros μεγάλων αποστάσεων από την L καμπίνα και πάνω. Αν κάποιους τους τρομάζει αυτή η σκέψη, η παραγγελία των συμβατικών καθρεπτών είναι εφικτή.

Για τους υπόλοιπους, να σημειώσουμε ότι, ευρυγώνιο και κανονικό κάτοπτρο εξομοιώνονται σε ένα 15ιντσο μόνιτορ το οποίο υπερκαλύπτει όλες τις νομοθετικές απαιτήσεις. Τα «αυτιά» που βλέπετε στις φωτογραφίες έχουν μέσα τους προστατευμένες τις κάμερες, και αντέχουν ακόμη και στενές επαφές με τοίχους και κλαδιά δέντρων. Επίσης, είναι σχεδόν αδύνατο να επικαθίσουν ακαθαρσίες πάνω τους, ενώ δεν θολώνουν ποτέ. Η εξέλιξη του συστήματος MirrorCam πήρε τέσσερα χρόνια, και το σύστημα εξετάστηκε σε κάθε πιθανό και απίθανο σενάριο. Λειτουργεί; Η απάντηση είναι ναι, και επειδή έχει πάρα πολλές παραμέτρους λειτουργίας, τις αναλύουμε σε επόμενο τεύχος του περιοδικού. Από εκεί και πέρα, το «επαρχιακό» PPC είναι επίσης παγκόσμια πρώτη, και αν θες, μπορείς να οδηγείς όλη μέρα κρατώντας το τιμόνι με τον ένα αντίχειρα. Τα οφέλη και τα όποια «πλην» τα εξηγούμε σε άλλες σελίδες. Συνολικά, τα μερικά χιλιόμετρα που καλύψαμε με το νέο Actros, τα δυναμικά του χαρακτηριστικά συνεχίζουν στο ίδιο, υψηλό, επίπεδο.

Αυξημένη αποδοτικότητα

Το νέο Actros, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, είναι έως και 3% πιο οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου, σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο στον αυτοκινητόδρομο, και 5% σε επαρχιακό οδικό δίκτυο. Αυτό γίνεται χάρη στις αεροδυναμικές βελτιώσεις στο εξωτερικό της καμπίνας όπως οι πλευρικοί εκτροπείς αέρα που έχουν ανασχεδιαστεί, και τις κάμερες (MirrorCam) που έχουν μικρότερη μετωπική επιφάνεια από τους συμβατικούς καθρέπτες. Επίσης, το προγνωστικό σύστημα PPC φέρει σειρά αναβαθμίσεων, με κυριότερη ανάμεσά τους την ικανότητα να λειτουργεί όχι μόνο στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και σε επαρχιακό οδικό δίκτυο με τη βοήθεια νέων ψηφιακών, τρισδιάστατων χαρτών.

Η γραμμή μετάδοσης κίνησης συνεχίζει ως έχει καθώς, το 2016 είχαν γίνει πολλές αλλαγές και αναβαθμίσεις, σε κινητήρες, μετάδοση και περιφερειακά μέρη. Η μοναδική αλλαγή, αφορά στη νέα τελική σχέση μετάδοσης που έχει μειωθεί από i=2,533 σε i=2,412. Χάρη στο τελευταίας γενιάς κιβώτιο ταχυτήτων G211, η νέα σχέση μετάδοσης είναι διαθέσιμη για όλα τα νέα Actros που φοράνε τον εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα OM 471 δεύτερης γενιάς, και ελαστικά 315/70 R 22.5 για αύξηση της αποδοτικότητας τόσο στην εθνική οδό, όσο και σε επαρχιακό οδικό δίκτυο.

Σχεδόν αυτόνομο

Είναι περίπου αδύνατο να γράψεις για το νέο Actros χωρίς να αναφερθείς στο Active Drive Assist. Δεν πρόκειται απλά για ένα ακόμη ηλεκτρονικό σύστημα υποβοήθησης οδήγησης, αλλά για την πρώτη, απόλυτα ώριμη τεχνολογία αυτοματοποιημένης οδήγησης σε βαρύ όχημα. Για πρώτη φορά σε φορτηγό μαζικής παραγωγής, ο οδηγός έχει πρόσβαση σε σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης και εξηγούμαστε: Για να κινείται μόνο του –με οδηγόπάντα, εντός της καμπίνας– ένα όχημα, τα ηλεκτρονικά πρέπει να ελέγχουν και να επεμβαίνουν σε δύο παραμέτρους: Την κίνηση στον κάθετο/διαμήκη άξονα, προς τα εμπρός δηλαδή, στον αυτοκινητόδρομο, και την εγκάρσια/πλευρική, τις μετακινήσεις του οχήματος δεξιά και αριστερά στη λωρίδα του. Το πρώτο είναι τεχνικά εφικτό εδώ και δεκαετίες με τον αυτόματο πιλότο (cruise control) και ειδικά με τα πιο πρόσφατα συστήματα διατήρησης εγγύτητας. Το δεύτερο ήταν μέχρι πρόσφατα σενάριο επιστημονικής φαντασίας ειδικά για φορτηγό παραγωγής.

Το Actros λοιπόν, συγκεντρώνει και αναλύει δεδομένα από κάμερες και ραντάρ, και διατηρεί, ενεργά, τη θέση του στο οδόστρωμα σε όλες τις ταχύτητες κίνησης, από 0 έως 85 χλμ./ ώρα. Το υπόβαθρο για να γίνει όλο αυτό υπήρχε –δεν εμφανίστηκε ξαφνικά ως μάννα εξ ουρανού. Το σύστημα διατήρησης εγγύτητας, το γνωστό μας ACC –με λειτουργία stop and go στην τελευταία του εκδοχή- και το σύστημα ειδοποίησης αθέλητης αλλαγής λωρίδας (Lane Keeping Assist) αποτέλεσαν τα θεμέλια πάνω στα οποία «χτίστηκε» το Active Drive Assist 5. Γιατί το θεωρούμε τόσο σημαντικό; Πέρα από τη γνωστή λειτουργία του ACC που ακολουθεί το προπορευόμενο όχημα και επιταχύνει και φρενάρει αυτόματα, διατηρώντας πάντα την προεπιλεγμένη ταχύτητα κίνησης και από τον οδηγό, απόσταση, το νέο σύστημα της Mercedes επεμβαίνει ενεργά στο σύστημα διεύθυνσης. Το ακόμη πιο εντυπωσιακό, είναι το πώς ακριβώς επεμβαίνει.

Αν το σύστημα λοιπόν διαγνώσει ότι το Actros εγκαταλείπει με μη εσκεμμένη ενέργεια του οδηγού –βλέπε αφηρημάδα ή υπνηλία- τη λωρίδα του, διορθώνει και ξαναφέρνει το όχημα στον…ίσιο δρόμο. Αυτό ακούγεται ήδη αρκετά παλαβό, αλλά υπάρχουν κι άλλα. Ο οδηγός από τα μενού στα πλήκτρα του τιμονιού, μπορεί να επιλέξει πού ακριβώς θέλει να κινείται το φορτηγό εντός της λωρίδας –ακριβώς στο κέντρο, λίγο πιο δεξιά προς τη ΛΕΑ ή λίγο πιο δεξιά. Μπορεί αυτό να φαίνεται περιττό, αλλά δεν είναι.

Αν υπάρχουν συνέχεια συνεργεία καθαρισμού λ.χ., στην εθνική και έργα συντήρησης, πατάς την επιλογή για να μένεις λίγο πιο αριστερά και έχεις το κεφάλι σου ήσυχο. Για να δουλέψει το σύστημα, η Mercedes χρησιμοποιεί πλέον ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα διεύθυνσης το Servotwin. Ακόμη κι αν το όχημα οδηγείται χωρίς καμία ηλεκτρονική βοήθεια ή αυτοματισμό, το Servotwin μειώνει την ποσότητα ροπής που πρέπει να ασκηθεί στο τιμόνι, αυξάνοντας σημαντικά την άνεση για τον οδηγό, όχι μόνο στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και στο μανουβράρισμα.

Handsfree οδήγηση, για λίγο

Τα περισσότερα από τα παραπάνω μπορείτε να τα διαβάσετε φυσικά και στην ηλεκτρονική ιστοσελίδα της εταιρείας. Αυτά που δεν υπάρχουν διαθέσιμα, είναι το πώς είναι στην πράξη το σύ__ στημα. Το ενεργοποιείς μέσω των μενού, και για να το δεις να δουλεύει πρέπει να αφήσεις σκόπιμα το φορτηγό να πατήσει τις διακεκομμένες γραμμές της λωρίδας όπου κινείσαι, αριστερά ή δεξιά. Ακριβώς τη στιγμή που πρέπει, ούτε νωρίτερα και συνεπώς άσκοπα, ούτε αργότερα, βλέπεις τη στεφάνη του τιμονιού να κινείται μόνη της και να διορθώνει γλυκά. Εκεί που από μέσα σου λες μπράβο στους μηχανικούς είναι στον τρόπο που μπορείς να κάνεις override στο σύστημα, να υπερκεράσεις την αυτόματη λειτουργία. Αισθητήρες κρίνουν κατά πόσο είσαι σε εγρήγορση και το βγάζουν κατευθείαν off. Αντίθετα, αν πηγαίνεις μεν βάρκα γιαλό αλλά όχι σε σημείο να εκτραπείς της πορείας σου, η διόρθωση είναι τόσο ανεπαίσθητη που είναι σχεδόν δύσκολο να την καταλάβεις. Πραγματικά δεν ξέρουμε πώς έχουν καταφέρει να το ρυθμίσουν τόσο καλά.

Ο πειρασμός να πάρεις τελείως τα χέρια σου από το τιμόνι είναι δεδομένος, από τη στιγμή όμως που, η Ευρωπαϊκή (και η Ελληνική) νομοθεσία απαγορεύει τη handsfree οδήγηση, και ορίζει πως ο οδηγός οφείλει να έχει τα χέρια στο τιμόνι, μετά από 15 δευτερόλεπτα με τα χέρια του οδηγού μακριά από τη στεφάνη, ηχητική και οπτική προειδοποίηση σε ενημερώνουν ότι, το σύστημα αυτόματης συγκράτησης στη λωρίδα θα παύσει άμεσα να λειτουργεί. Για να λειτουργήσει χρησιμοποιεί τη διαγράμμιση των λωρίδων και οι μηχανικοί μας είπαν ότι, βλέπει ακόμη και αρκετά φθαρμένες γραμμές. Περιορισμοί υπάρχουν. Το μίνιμουμ πλάτος της λωρίδας πρέπει να είναι 3,20 μέτρα και το μέγιστο 4. Είναι σημαντικό το γεγονός, ότι ακόμη κι αν απενεργοποιήσεις το Active Drive Assist, το τιμόνι αυτόματα θα σε σώσει αν σε πάρει ο ύπνος στο τιμόνι –από ταχύτητες κίνησης από 60 χλμ./ώρα και πάνω. Η Mercedes δηλώνει με έμφαση πως, απόλυτος άρχοντας ήταν και παραμένει ο οδηγός. Το Active Drive Assist λαμβάνει επίσης υπόψη του τα δεδομένα από το βελιωμένο προγνωστικό Predictive Powertrain Control (PPC) για να αυξήσει την αποδοτικότητα, και χρησιμοποιεί την ίδια τεχνολογία με ραντάρ και κάμερες με το Active Brake Assist 5.

Επίδειξη τεχνολογίας

Το Active Brake Assist 5 (ΑΒΑ 5), η τελευταία εκδοχή του συστήματος αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης της Mercedes είναι αυτή τη στιγμή το κορυφαίο που υπάρχει. Πέρα από όλες

τις γνωστές δυνατότητες του ΑΒΑ 4 (αναγνώριση όχι μόνο κινούμενων οχημάτων αλλά και σταθερών εμποδίων, με φρενάρισμα έως πλήρη ακινητοποίηση) είναι βελτιστοποιημένο σε όλες του τις παραμέτρους και κάνει και κάτι που μέχρι τώρα δεν ήταν τεχνικά εφικτό. Σε ταχύτητες κίνησης έως 50 χλμ./ώρα, είναι ικανό να ανιχνεύσει (κινούμενο) πεζό και να εκτελέσει φρενάρισμα πανικού με όλη τη διαθέσιμη δύναμη πέδησης.

Αυτό είναι και το όριο της τεχνολογίας σήμερα, δεν υπάρχει πιο «πάνω». Πεζοί που στέκονται ακίνητοι μπορούν να ανιχνευθούν μόνο στη διάρκεια στροφής (έως 36 χλμ./ώρα) από το άλλο ηλεκτρονικό βοήθημα της Mercedes, το σύστημα θέασης «τυφλής» γωνίας Sideguard Assist που επίσης διατίθεται στο νέο Actros. Μαζί με το Active Drive Assist, το Actros είναι στο άνω όριο του Επιπέδου 2 αυτόνομης οδήγησης, προσφέροντας όλες τις λειτουργίες υποβοήθησης οδήγησης που επιτρέπει αυτή τη στιγμή η ευρωπαϊκή νομοθεσία. Μέχρι την αναλυτική δοκιμή του νέου Actros, το πρώιμο συμπέρασμα είναι πως, η Mercedes τόλμησε εκεί που κανείς άλλος δεν είχε επιχειρήσει να προχωρήσει σε τόσο δραστικά μέτρα όπως η απόσυρση των καθρεπτών και του αναλογικού πίνακα οργάνων στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Απομένει να φανεί στην αγορά αν κέρδισε το στοίχημα. Μέχρι τότε, το επίπεδο άνεσης, το προγνωστικό σύστημα και η ενεργητική ασφάλεια του νέου Actros είναι σε δική τους κατηγορία