Τον τελευταίο καιρό γίνονται πολλές συζητήσεις σχετικά με το ασημένιο βέλος με το οποίο πρόκειται να ενισχυθεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος εξασφαλίζοντας ταχύτερες μετακινήσεις. Ωστόσο, στους ανθρώπους της μεταφοράς το ασημένιο βέλος έχει παρουσιαστεί αρκετά χρόνια νωρίτερα, το 2005, όταν κυκλοφόρησε το μοντέλο FH-16 με την ιπποδύναμη των 660 ίππων και τη ροπή των 3.100 Nm. Στην πορεία η Volvo Trucks αύξησε κι άλλο την ισχύ των 16λιτρων κινητήρων, στους 700 και 750 ίππους η οποία παραμένει μέχρι σήμερα η μεγαλύτερη.

Το FH-16 660 αποτέλεσε ένα από τα επιτυχημένα μοντέλα της σουηδικής εταιρείας και συνεχίζει και στις μέρες μας να προκαλεί στο πέρασμά του κυρίως χάρη στη δύναμή του, «ισοπεδώνοντας» όλες τις ανηφόρες. Το 2007 παρουσιάστηκε από την εταιρεία ένα συλλεκτικό μοντέλο για τα 80 χρόνια της εταιρείας, με το λογότυπο 1927-2007, με φόντο το πρώτο Volvo και δίπλα του ένα πιο σύγχρονο. Στη χώρα μας κυκλοφορούν μερικά από τα συλλεκτικά FH και ένα από αυτά βρίσκεται στην Κοζάνη, στο στόλο της εταιρείας Πλακόδενδρος Transport.

Ο Σουηδός της Κοζάνης

Για ακόμη μια φορά ο δρόμος μας φέρνει στην Κοζάνη κοντά σε αγαπημένους φίλους και μερακλήδες αυτοκινητιστές. Η οικογένεια Πλακόδενδρου μας έχει απασχολήσει αρκετά τον τελευταίο χρόνο, στην αρχή με το FH του υιού Νίκου, εν συνεχεία με το ΜΑΝ TGX και τώρα έρχεται ξανά στο προσκήνιο με το Volvo του Σάκη. Μόνο που αυτή τη φορά το ασημένιο βέλος έρχεται να ταράξει τα νερά και να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον των σελίδων του Truck No1. Σε πρώτη φάση εστιάζουμε στο γκρι χρώμα του τράκτορα το οποίο σε συνδυασμό με τα επετειακά αυτοκόλλητα το ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα μοντέλα.

Ο Σάκης όμως δεν έμεινε εκεί αλλά προχώρησε σε εκτεταμένες αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση του FH, με μπάρα, προβόλια και γείσο, τα οποία άλλαξαν τη φιλοσοφία του τράκτορα κάνοντας πιο άγρια την όψη του. Το βράδυ τις εντυπώσεις κλέβει ο φωτισμός του Volvo, κυρίως στον πίσω ανοξείδωτο προφυλακτήρα με τα λεντοφάναρα.

Καμπίνα υπερπαραγωγή

Με τον Νίκο το δρομολόγιο είναι πραγματική απόλαυση. Επιλέγει γνωστά λαϊκά τραγούδια στο ραδιόφωνο, συνήθως Βασίλη Καρρά, και ξεκινάμε μαζί του, συζητώντας για διάφορα θέματα σχετικά με τη δουλειά και όχι μόνο. Ο ίδιος έχει «ψηθεί» από μικρή ηλικία στο επάγγελμα και όταν απέκτησε το επαγγελματικό δίπλωμα ξεκίνησε τα ταξίδια με το Atego και αργότερα με το FH. Επιβιβαστήκαμε στην καμπίνα του Volvo, φυσικά χωρίς παπούτσια για να μην λερώσουμε το ντυμένο με εξαιρετική επένδυση δάπεδο. Ωστόσο, εκτός από το δάπεδο ο μάστορας Βασίλης Αριτζόγλου έντυσε και φιλοτέχνησε και όλο το υπόλοιπο εσωτερικό.

Ένα μέρος του το κάλυψε με δερματίνη μπεζ χρώματος και το υπόλοιπο με βελούδινη επένδυση. Όσο και να ψάξαμε δεν βρήκαμε καμία ατέλεια, αλλά και πώς να βρούμε, σκεφτήκαμε, όταν το μεράκι και η όρεξη από τον μάστορα και τον ιδιοκτήτη περισσεύουν.

Συζητώντας με τον Νίκο περνάμε τη γέφυρα στα Σέρβια Κοζάνης και ανηφορίζοντας προς το Σαραντάπορο κλείνουμε την κάμερα για να απολαύσουμε τη διαδρομή και τη δύναμη του Ασημένιου Βέλους…