Τροχοί & TIR

Έρευνα: Η αξιολόγηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς

Για πέμπτη συνεχή χρονιά πραγματοποιήθηκε η έρευνα του Athens Transport για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας, στην οποία έλαβαν μέρος 2.391 επιβάτες. Συνολικά, οι βαθμολογίες που έδωσαν οι επιβά
Τετάρτη 02/01/2019 - 11:02
Κοινοποίηση στα Social Media
«Κάθε πέρσι και καλύτερα» φαίνεται πως ισχύει για τους επιβάτες των λεωφορείων και των τρόλεϊ, καθώς για μία ακόμα χρονιά, οι χρήστες των Μέσων Μεταφοράς της Αθήνας, τους έδωσαν τη χαμηλότερη βαθμολογία από όλα τα Μέσα, αξιολογώντας τα μάλιστα χειρότερα σε 9 από τα 10 κριτήρια. Αναμφισβήτητα ο εκσυγχρονισμός του στόλου θα βοηθούσε την κατάσταση.
«Κάθε πέρσι και καλύτερα» φαίνεται πως ισχύει για τους επιβάτες των λεωφορείων και των τρόλεϊ, καθώς για μία ακόμα χρονιά, οι χρήστες των Μέσων Μεταφοράς της Αθήνας, τους έδωσαν τη χαμηλότερη βαθμολογία από όλα τα Μέσα, αξιολογώντας τα μάλιστα χειρότερα σε 9 από τα 10 κριτήρια. Αναμφισβήτητα ο εκσυγχρονισμός του στόλου θα βοηθούσε την κατάσταση.

Για πέμπτη συνεχή χρονιά πραγματοποιήθηκε η έρευνα του Athens Transport για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας, στην οποία έλαβαν μέρος 2.391 επιβάτες. Συνολικά, οι βαθμολογίες που έδωσαν οι επιβάτες για όλα τα Μέσα, ήταν χαμηλότερες σε σχέση με πέρυσι.

Τα 10 κριτήρια αξιολόγησης των Μέσων ήταν τα εξής: συχνότητα δρομολογίων, ωράριο λειτουργίας, ταχύτητα μετακίνησης, συνθήκες μετακίνησης, καθαριότητα και αρτιότητα των στάσεων και σταθμών, όπως και αυτή των οχημάτων και συρμών, συμπεριφορά και επαγγελματισμός του προσωπικού, αίσθηση ασφάλειας, ενημέρωση και πληροφόρηση επιβατών και σχέση ποιότητας υπηρεσίας/τιμής.

Αναλυτικά, η βαθμολογία ανά Μέσο διαμορφώθηκε ως εξής:

  • Λεωφορεία και Τρόλεϊ: 4,5/10

Τα λεωφορεία και τρόλεϊ συγκέντρωσαν και φέτος το χαμηλότερο μέσο όρο βαθμολογίας σε σχέση με όλα τα Μέσα, με 7 από τα 10 κριτήρια να παίρνουν βαθμούς κάτω από τη βάση. Μάλιστα, σε 4 κριτήρια (συνθήκες μετακίνησης, καθαριότητα και αρτιότητα των στάσεων, συμπεριφορά και επαγγελματισμός του προσωπικού και σχέση ποιότητας υπηρεσίας/τιμής) είχαν τη χαμηλότερη βαθμολογία συγκριτικά με όλα τα Μέσα. Σε σχέση με πέρυσι, παρατηρούμε πτώση της βαθμολογίας σε 9 από τα 10 κριτήρια αξιολόγησης.

  • ΗΣΑΠ: 5,4/10

Δεύτερο χειρότερο Μέσο είναι φέτος ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος, τη στιγμή που μέχρι πέρυσι ήταν στη μέση της λίστας, πάνω από τον Προαστιακό. Έξι από τα 10 κριτήρια αξιολόγησης έλαβαν βαθμό πάνω από τη βάση, η συχνότητα δρομολογίων πήρε το 2ο υψηλότερο βαθμό, ενώ στον αντίποδα υπήρξε η χειρότερη επίδοση για την καθαριότητα και αρτιότητα των τρένων, καθώς και για την αίσθηση ασφάλειας. Σε σχέση με πέρυσι, είχαμε πτώση της βαθμολογίας και στα 10 κριτήρια αξιολόγησης.

  • Προαστιακός: 5,2/10

Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος φέτος συγκέντρωσε βαθμολογίες πάνω από τη βάση για 7 από τα 10 κριτήρια αξιολόγησης. Από την άλλη, σε 3 τομείς (συχνότητα δρομολογίων, ωράριο λειτουργίας και ενημέρωση και πληροφόρηση επιβατών) είχε συγκριτικά τη χαμηλότερη βαθμολογία. Σε σχέση με πέρυσι, είχαμε πτώση της βαθμολογίας σε 7 από τα 10 κριτήρια αξιολόγησης.

  • Τραμ: 5,7/10

Αν και χρόνο με το χρόνο ο βαθμός τείνει προς την βάση, εντούτοις και φέτος το Τραμ συγκέντρωσε τη δεύτερη μεγαλύτερη βαθμολογία. Σε 9 από τα 10 κριτήρια αξιολόγησης, το Τραμ έλαβε βαθμολογία πάνω από τη βάση. Βαθμό κάτω από τη βάση έλαβε μόνο η ταχύτητα μετακίνησης, η οποία είναι η χαμηλότερη βαθμολογία για αυτό το κριτήριο αξιολόγησης ανάμεσα σε όλα τα Μέσα. Από πέρυσι, είχαμε πτώση της βαθμολογίας για 6 από τα 10 κριτήρια.

  • Μετρό (γραμμές 2 & 3): 7,2/10

Για ακόμα μία χρονιά, το Μετρό είναι το Μέσο που συγκεντρώνει τη μεγαλύτερη βαθμολογία. Πέρα από το μέσο όρο, το Μετρό έλαβε τη μεγαλύτερη βαθμολογία σε ένα προς ένα, όλα τα κριτήρια αξιολόγησης. Σε σχέση με πέρυσι, πάντως, είχαμε πτώση της βαθμολογίας σε 9 από τα 10 κριτήρια, με μεγαλύτερη αυτή για τη συχνότητα δρομολογίων και για την καθαριότητα και αρτιότητα των τρένων.

Το 88,5% θεωρεί το Μετρό ως το καλύτερο Μέσο

Εντυπωσιακό είναι το γεγονός, πως σύμφωνα με το 88,5% όσων απάντησαν (ανεξαρτήτως του Μέσου που χρησιμοποιούν), το Μετρό είναι με διαφορά το καλύτερο Μέσο. Ακολουθούν με ιδιαίτερα μικρά ποσοστά ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος (3,4%), ο Προαστιακός (3,1%), τα Λεωφορεία και Τρόλεϊ (1,8%) και το Τραμ (1,4%). Όσον αφορά την επιλογή του χειρότερου Μέσου, οι μισοί (50,7%) θεωρούν πως είναι τα Λεωφορεία και Τρόλεϊ. Ακολουθούν ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος (20,5%), το Τραμ (12,7%), ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος (9,5%) και το Μετρό (0,5%).

Από τα αποτελέσματα, προέκυψαν και τα ποσοστά των συμμετεχόντων που χρησιμοποίησαν το κάθε Μέσο πάνω από δύο φορές τον τελευταίο χρόνο και τα οποία έχουν ως εξής: Μετρό 97,3%, Λεωφορεία και Τρόλεϊ 92%, ΗΣΑΠ 85,8%, Τραμ 40,9%, Προαστιακός 43%.

Το Μετρό μπορεί να παραμένει το καλύτερο Μέσο, ωστόσο η πτώση της βαθμολογίας σε σχεδόν όλα τα κριτήρια, θα πρέπει να προβληματίσει τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ. Βάσει των αποτελεσμάτων της έρευνας, η απάντηση δείχνει να βρίσκεται στη βελτίωση της συχνότητας δρομολογίων και στην αναβάθμιση της εικόνας των συρμών.
PreviousNext