«Share The Road» ονομάζεται η καμπάνια της Ford, που καλλιεργεί την κατανόηση μεταξύ των χρηστών των δρόμων, υπογραμμίζοντας τη θέση της εταιρείας ότι η χρήση ποδηλάτου με ασφάλεια, κυρίως σε σύντομες διαδρομές, είναι προς όφελος όλων.

Για το σκοπό αυτό, η Ford δημιούργησε μία εμπειρία εικονικής πραγματικότητας, που ονομάζει «WheelSwap» και η οποία επιτρέπει στους οδηγούς να μπαίνουν στη θέση των αναβατών, νιώθοντας πόσο τρομακτικό μπορεί να είναι όταν περνούν «ξυστά» από δίπλα τους, στρίβουν χωρίς φλας και ανοίγουν τις πόρτες χωρίς έλεγχο. Μία ακόμα έκδοση βάζει τους ποδηλάτες στη θέση των οδηγών και αντιλαμβάνονται πώς νιώθουν, όταν οι ίδιοι παραβιάζουν κόκκινα φανάρια, μπαίνουν σε μονόδρομους από αντίθετη κατεύθυνση και αλλάζουν ξαφνικά πορεία.

Πάνω από 1.200 άτομα συμμετείχαν στην πρώτη έρευνα σε πέντε ευρωπαϊκές χώρες, με το 70% των όσων είχαν την εμπειρία του «WheelSwap» να δείχνει μεγαλύτερη κατανόηση απέναντι στους άλλους οδηγούς ή ποδηλάτες. Επιπλέον, το 91% σκόπευε να αλλάξει συνήθειες στο δρόμο και δύο μόλις εβδομάδες μετά την εμπειρία του «WheelSwap», το 60% είχε αλλάξει τη συμπεριφορά του στις καθημερινές διαδρομές.

Παρακολουθήστε εδώ το σχετικό video της Ford Europe

Το ζήτημα έχει ιδιαίτερα βαρύτητα, αν αναλογιστεί κανείς πως στην Ευρώπη, υπάρχουν 250 εκατομμύρια ποδηλάτες, ενώ το 1 στα 12 μοιραία τροχαία ατυχήματα, έχουν ως θύμα ποδηλάτη. Τέλος, η Ford ενσωματώνει την εμπειρία εικονικής πραγματικότητας στο δωρεάν πρόγραμμα εκπαίδευσης νεαρών οδηγών ηλικίας 17 – 24ετών, Ford Driving Skills for Life, στο οποίο από το 2013 έχουν επενδυθεί σχεδόν 20 εκατομμύρια δολάρια.