Δεκαπέντε ηλεκτρικούς τράκτορες θα διαθέσει η Scania στις δοκιμές των ηλεκτροδοτούμενων αυτοκινητόδρομων (ehighways) της Γερμανίας. Οι δοκιμές θα ξεκινήσουν αρχικά στην Έσση σε μία διαδρομή 5 χλμ. κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου A5 (A5 Autobahn), όπου ολοκληρώθηκαν ήδη οι απαιτούμενες υποδομές με την τοποθέτηση εναέριων ηλεκτρικών γραμμών και στις δύο κατευθύνσεις του δρόμου. Από το προσεχές καλοκαίρι θα είναι έτοιμο και ένα τμήμα του αυτοκινητοδρόμου A1 στο λιμάνι του Λίμπεκ, όπου θα υπάρχει επιπλέον υποδομή φόρτισης. Ο τρίτος «e-highway» θα δημιουργηθεί στις αρχές του 2020 στη Βάδη-Βυρτεμβέργη, κατά μήκος ενός τμήματος του ομοσπονδιακού δρόμου B462.

Τα 15 φορτηγά της Scania θα είναι εξοπλισμένα με παντογράφους της Siemens, οι οποίοι είναι τοποθετημένοι στο πλαίσιο πίσω από την καμπίνα. Τους εν λόγω τράκτορες θα λειτουργούν μεταφορικές εταιρείες πραγματοποιώντας συνεχείς μεταφορές προϊόντων. Η παράδοση του πρώτου υβριδικού Scania R 450 για τις δοκιμές της Έσσης, έχει προγραμματιστεί για τον προσεχή Μάιο, με τη σουηδική εταιρεία να έχει αναλάβει επίσης τη συντήρηση του οχήματος και τη συλλογή δεδομένων από τις δοκιμές.

Παράλληλα, η Scania έχει επιλεγεί ως συνεργάτης στο παράλληλο ερευνητικό έργο της Volkswagen Group Research. Ένα υβριδικό Scania R 450 αναμένεται να παραδοθεί στο έργο το Φεβρουάριο και αυτή την περίοδο δοκιμάζεται στην πίστα της Siemens έξω από το Βερολίνο. Επιπλέον, ένα δεύτερο ηλεκτροκίνητο ερευνητικό όχημα θα παραδοθεί το φθινόπωρο του τρέχοντος έτους. Το ερευνητικό πρόγραμμα θα επιδιώξει να αναλύσει και να βελτιστοποιήσει τη γραμμή κίνησης, τη διαχείριση ενέργειας, την υβριδική μετάδοση, τη γήρανση της μπαταρίας και το σύστημα ψύξης επόμενης γενιάς.

Συμμαχία για φορτηγά LNG

Στο μεταξύ, η Scania μαζί με τις Shell, Disa, Osomo και Iveco, συμμετέχει στη συμμαχία «BioLNG EuroNet», η οποία προωθεί την περαιτέρω χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στις οδικές μεταφορές της Ευρώπης. Πιο συγκεκριμένα, στόχος της κοινοπραξίας είναι να βγουν στους δρόμους περισσότερα από 2.000 φορτηγά LNG, να κατασκευαστούν 39 σταθμοί ανεφοδιασμού με LNG, αλλά και να δημιουργηθεί στην Ολλανδία ένα εργοστάσιο παραγωγής BioLNG.

Σε ό,τι αφορά στους σταθμούς LNG, αυτοί προβλέπεται να αποτελέσουν μέρος ενός πανευρωπαϊκού δικτύου. Θα κατασκευαστούν κάθε 400 χλμ. δημιουργώντας ένα «διάδρομο» φυσικού αερίου από την Ισπανία έως την ανατολική Πολωνία, με ενδιάμεσους σταθμούς στο Βέλγιο, τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ολλανδία. Το εργοστάσιο BioLNG θα παράγει ετησίως 3.000 τόνους βιο-φυσικού αερίου, χρησιμοποιώντας το βιομεθάνιο που παράγεται από τα σκουπίδια. Αξίζει να αναφερθεί, πως οι πρωτοβουλίες της συμμαχίας για το LNG, αναμένεται να βοηθήσουν την Ε.Ε. να πιάσει το στόχο της για τον περιορισμό κατά 60% των εκπομπών CO2 έως το 2030.