Οι εμπορικές χρήσεις, οι εκθεσιακοί χώροι, το ξενοδοχείο, κυρίως όμως το Cargo, η διακίνηση δηλαδή των ασυνόδευτων δεμάτων, αποτελούν ζωτικούς χώρους εκμετάλλευσης και πηγές εσόδων για τον νέο Κεντρικό Σταθμό των Υπεραστικών Λεωφορείων στον Ελαιώνα.

‘Όπως διαβάζουμε στην αναλυτική παρουσίαση του Σταθμού στην εφημερίδα των αυτοκινητιστών της ΠΟΑΥΣ, η διακίνηση ασυνόδευτων δεμάτων από τα ΚΤΕΛ που αποτελεί μια σημαντικότατη πηγή εσόδων του συνεταιρισμού, αποκτά ένα ξεχωριστό και κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο στο κτίριο Α, με την οργάνωση ενός και μοναδικού κέντρου διακίνησης (cargo) που τοποθετείται στον υψηλότερο από τους υπόγειους ορόφους. Με τον τρόπο αυτό συγκεντρώνονται όλες οι λειτουργίες διακίνησης δεμάτων σε έναν κεντρικό χώρο, ενώ διαχωρίζεται η κίνηση των χρηστών προς τον χώρο των δεμάτων, χωρίς την εμπλοκή τους στις υπόλοιπες δραστηριότητες του σταθμού.

Στους υπόγειους χώρους του κτιρίου Α θα δημιουργηθούν parking επιβατικών αυτοκινήτων για στάθμευση συνολικά 1.000 οχημάτων για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών του σταθμού, αλλά και των εργαζομένων σε αυτόν. Σε όλα τα parking υπάρχουν και θέσεις ΑμΕΑ, κυλικείο, γραφείο υπαλλήλων κλπ.

Οι εμπορικές υποστηρικτικές χρήσεις του Σταθμού στο κτίριο Β αναπτύσσονται σε δύο επίπεδα πάνω από τη βασική στάθμη της κύριας Αίθουσας Επιβατών, στην πρώτη υπέργεια στάθμη που διαμορφώνεται σε ήπια κλίση. Τα δύο επίπεδα περιλαμβάνουν εμπορικές χρήσεις υπηρεσιών, όπως γραφεία, τραπεζικά καταστήματα, ασφαλιστικές εταιρείες, εμπορικές χρήσεις καταστημάτων, αναψυκτήρια και χώρους εστίασης.

Επίσης, στις δύο υπέργειες στάθμες δημιουργούνται χώροι πολιτιστικού ενδιαφέροντος που περιλαμβάνουν Συνεδριακό Κέντρο 693 θέσεων και Εκθεσιακούς χώρους 230 τ.μ. Το Συνεδριακό κέντρο αναπτύσσεται σε τρεις στάθμες και θα περιλαμβάνει πολλές χρήσεις και χώρους.

Οι Εκθεσιακοί – Πολυλειτουργικοί χώροι εκδηλώσεων αναπτύσσονται στην ανώτερη στάθμη και περιλαμβάνουν χώρους που διαμορφώνονται με κινητά χωρίσματα για να φιλοξενήσουν λειτουργίες όπως Περιοδικές Εκθέσεις, Ειδικές παρουσιάσεις κλπ.

Τέλος, η ξενοδοχειακή μονάδα που συνοδεύει τον Σταθμό, αντιστοιχεί σε διώροφο τμήμα του Κτιρίου Α και μπορεί να λειτουργήσει αυτόνομα από το υπόλοιπο κτίριο, καθώς διαθέτει ξεχωριστή κύρια είσοδο Lobby στην ισόγεια στάθμη. Παράλληλα, όμως, η χωροθέτησή της σε συνέχεια των Εκθεσιακών χώρων της στάθμης, επιτρέπει τη σύνδεση με τον χώρο υποδοχής της Ξενοδοχειακής Μονάδας. Συνεπώς, οι χώροι υποδοχής του ξενοδοχείου βρίσκονται σε συνέχεια με την αίθουσα συνεδρίων, με χώρους εκθεσιακούς και με χώρους «εξειδικευμένης» υποδοχής και εστίασης που θα μπορούσαν να υποστηρίξουν ιδιαίτερες εκδηλώσεις.

Η ξενοδοχειακή μονάδα περιλαμβάνει δωμάτια, αθροιστικής δυναμικότητας 90 κλινών και έχει σχεδιαστεί με υπηρεσίες που την κατατάσσουν σε τουριστική μονάδα 5 αστέρων.

Ψυχή του μεγάλου αυτού έργου αναδεικνύεται ο πρόεδρος της ΠΟΑΥΣ, Σοφοκλής Φάτσιος (φωτό), ο οποίος αφιέρωσε το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου του για την επίτευξη του σκοπού αυτού.

Με στρατηγικές κινήσεις, πλαισιωμένος από άρτια καταρτισμένους συμβούλους σε όλα τα επίπεδα, τεχνικά, οικονομικά, νομικά κατάφερε όλοι αυτοί οι κόποι να αποδώσουν καρπούς. Ήδη περαιώθηκε η Τεχνική Μελέτη του έργου, η οποία εκπονήθηκε από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο υπό την επίβλεψη του Πρύτανη, κ. Ιωάννη Γκόλια, και του Καθηγητή Αρχιτεκτονικής, κ. Κωνσταντίνου Μωραΐτη. Επίσης, περαιώθηκε η Μελέτη Λειτουργίας του Νέου Σταθμού, καθώς επίσης η Μελέτη Λειτουργίας του Cargo. Με ταχύτατους ρυθμούς τη στιγμή τούτη είναι σε εξέλιξη η Χρηματοοικονομική Μελέτη, η οποία επρόκειτο να ολοκληρωθεί τις μέρες αυτές.