Χωρίς τον αιμοδότη που ακούει στο όνομα «προμήθειες δημοσίου», η εικόνα των ταξινομήσεων δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερη αφού αποτυπώνει μόνο τον ιδιωτικό τομέα με καλύτερο βέβαια πελάτη τις εταιρείες μίσθωσης και ενοικίασης αυτοκινήτων που συνεχίζουν να τοποθετούν παραγγελίες για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.

Η κατηγορία αυτή των LCV, έκλεισε το πρώτο δίμηνο με +9,77% σε σχέση με το περυσινό αντίστοιχο διάστημα. Την ίδια στιγμή, αξίζει κανείς να παρατηρήσει τη συνεχιζόμενη συρρίκνωση της κατηγορίας των «μικρών φορτηγών», η οποία τα τελευταία χρόνια απορροφάται από τα μεγάλα βαν (κατά κύριο λόγο) ή από τα ελαφρύτερα φορτηγά της μεσαίας κατηγορίας.

Εδώ, να υπενθυμίσουμε σχετικό ρεπορτάζ του ΤΡΟΧΟΙ & TIR με τίτλο «μεγάλο βαν ή μικρό φορτηγό;» στο οποίο φαινόταν να πλεονεκτεί το μεγάλο βαν, καθώς ήταν σε θέση να καλύψει το σύνολο σχεδόν των μεταφορικών εφαρμογών (πλην μεταφοράς αδρανών υλικών και άλλων χύδην φορτίων), με χαμηλότερο κόστος και πιο άνετες συνθήκες οδήγησης.

Θετικό όσο και εντυπωσιακό πρόσημο συναντούμε επίσης στα λεωφορεία, όπου η διαφορά με πέρυσι έφτασε στις 61 μονάδες ή στο 254%. Το «σερί» αυτό, σύμφωνα με τις πληροφορίες του περιοδικού Τ.Τ. πρόκειται να συνεχιστεί, καθώς εκκρεμεί η άφιξη μερικών ακόμα δεκάδων λεωφορείων προς ταξινόμηση και παράδοση στους πελάτες, οι οποίοι, στην πλειονότητά τους είναι μέτοχοι των υπεραστικών ΚΤΕΛ της χώρας, αλλά και αρκετές τουριστικές επιχειρήσεις.

Ενδιαφέροντα επίσης στοιχεία αποτελούν η κυριαρχία των Γερμανών κατασκευαστών (Neoplan – MAN και Mercedes-Benz), αλλά και η παρουσία των Τούρκων κατασκευαστών Karsan, Isuzu, Temsa, που φιλοδοξούν να κερδίσουν ένα ικανοποιητικό μερίδιο.