Με εμπειρία δεκαετιών και βαθιά γνώση του αντικειμένου, η εταιρεία INTERCO – Θ. Ζαχαριάδης και ΣΙΑ Ο.Ε. με έδρα τη Θεσσαλονίκη, αποτελεί μία παραδοσιακή αξία στο χώρο των κιβωτίων ταχυτήτων και των διαφορικών για φορτηγά και λεωφορεία.

Με έτος ίδρυσης το 1987, η εταιρεία INTERCO – Θ. Ζαχαριάδης και ΣΙΑ Ο.Ε. δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, την Κύπρο και σε χώρες των Βαλκανίων, εισάγοντας προϊόντα από γνωστούς κατασκευαστές και διαθέτοντας στην αγορά ανταλλακτικά διαφορικών και κιβωτίων ταχυτήτων για φορτηγά και λεωφορεία. Επιπλέον, από τα τέλη της δεκαετίας του 1980, η εταιρεία αποτελεί τον αποκλειστικό αντιπρόσωπο και διανομέα για την Ελλάδα της γνωστής αμερικάνικης εταιρείας EATON FULLER, την οποία αντιπροσωπεύει επίσης στην Κύπρο, τη Βουλγαρία, τη Σερβία, την Αλβανία και την ΠΓΔΜ.

Ταξιδεύουμε μέχρι τη Θεσσαλονίκη, για να γνωρίσουμε από κοντά τους ανθρώπους της εταιρείας, στις σύγχρονες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις που κατασκευάστηκαν το 2008. Με έκταση 4.200 m2 και αποθήκες 1.000 m2, η εν λόγω μονάδα συνιστά μια σημαντική επένδυση και καλύπτει με άνεση τις ανάγκες της INTERCO – Θ. Ζαχαριάδης και ΣΙΑ Ο.Ε. «Είμαι ευχαριστημένος από την επένδυση. Κατασκευάσαμε μια λειτουργική μονάδα με όλες τις ανέσεις για τους εργαζόμενους και εύκολα προσβάσιμη από τους πελάτες μας», δήλωσε σχετικά ο ιδρυτής της εταιρείας, κ. Γιάννης Ζαχαριάδης ο οποίος βρίσκεται στο χώρο από το 1970. «Θεωρώ μεγάλο μου ατού, τα 29 χρόνια που δούλεψα στη ZF. Εργάσθηκα στην αντιπροσωπεία της ZF στην Ελλάδα από 16 χρόνων και ήταν πραγματικό σχολείο για εμένα, καθώς εκεί έμαθα τα σασμάν. Όλη αυτή την γνώση μεταφέρω εδώ και χρόνια στον υιό μου Θεόδωρο, που είναι ο διαχειριστής της εταιρείας από το 2014, καθώς και στους υπόλοιπους συνεργάτες μου», συμπλήρωσε ο κ. Ζαχαριάδης.

Προσαρμογή στις επερχόμενες εξελίξεις

Η κουβέντα μας με τον κ. Γιάννη Ζαχαριάδη κινήθηκε στην κατάσταση της αγοράς, στα σημερινά προβλήματα αλλά και στις προοπτικές του άμεσου μέλλοντος. «Μέχρι το 2010 είχαμε κεκτημένη ταχύτητα, στη συνέχεια υπήρξε πτώση για 2-3 χρόνια και μετά το πράγμα ισορρόπησε, οπότε και εμείς προσαρμοστήκαμε», δήλωσε σχετικά ο επικεφαλής της εταιρείας, ο οποίος έσπευσε να συμπληρώσει για τη σημερινή κατάσταση της ελληνικής αγοράς: «Το 2018 ήταν μια πάρα πολύ καλή χρονιά για εμάς, αλλά το 2019 έχει μπει αγκομαχώντας. Είναι μεγάλες οι πιστώσεις και υπάρχει δυσκολία στις εισπράξεις. Όσοι κάνουμε εισαγωγές είμαστε με την πλάτη στον τοίχο γιατί ή προπληρώνουμε ή έχουμε μικρές χρονικά πιστώσεις από τα εργοστάσια».

Ποιος είναι, όμως, ο μεγαλύτερος φόβος των ανθρώπων της εταιρείας αναφορικά με το μέλλον; «Αν επικρατήσει η ηλεκτροκίνηση θα πρέπει να προσαρμόσουμε την αποθήκη μας σύμφωνα με τις ανάγκες που θα προκύψουν από αυτήν. Όσα δουλεύουμε εμείς σήμερα θα βγουν έξω από το επαγγελματικό όχημα», είπε ο κ. Ζαχαριάδης, καθώς ανησυχεί –δικαίως σε έναν βαθμό– πως η απουσία κιβωτίων μετάδοσης της κίνησης στα ηλεκτρικά οχήματα, θα αναστατώσει την επιχειρηματική του δράση. Ωστόσο, αισιοδοξεί πως για μία ακόμα φορά η εταιρεία του θα προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, ενώ εκτιμά πως απέχουμε πολύ ακόμα από την επικράτηση της ηλεκτροκίνησης. Στα βαρέα φορτηγά, σίγουρα, θα συμπληρώσουμε εμείς. Στις υπόλοιπες κατηγορίες (βαν, ελαφρά φορτηγά και λεωφορεία) όμως, η ηλεκτροκίνηση μας χτυπά ήδη την πόρτα…

Κεραμικοί δίσκοι από την EATON FULLER

Ένα-δύο χρόνια μετά την ίδρυση της εταιρείας, ξεκίνησε η αποκλειστική αντιπροσώπευση της EATON στα Βαλκάνια και στην Κύπρο. «Η εταιρεία είναι δυνατή στην Αμερική, όχι όμως και τόσο στην Ευρώπη, καθώς υπάρχουν δυσκολίες στη διείσδυσή της στην εν λόγω αγορά», είπε σχετικά ο κ. Γιάννης Ζαχαριάδης, ο οποίος μας αποκάλυψε πως η μάρκα άνοιξε εργοστάσιο στην Πολωνία ειδικά για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, όπου κατασκευάζει πλέον και τα δικά της σετ συμπλέκτη. Αιχμή του δόρατος της αμερικάνικης εταιρείας αποτελεί ο κεραμικός δίσκος για φορτηγά. Μεγάλο του πλεονέκτημα είναι πως προστατεύει τον συμπλέκτη από υπερθέρμανση, ενώ μειονέκτημα συνιστά το γεγονός ότι είναι διαθέσιμος μόνο για τα πολύ εμπορεύσιμα μοντέλα. Σε ό,τι αφορά στο κόστος των κεραμικών δίσκων, είναι σχεδόν διπλάσιο από ένα συμβατικό σετ. Ωστόσο, σε ένα φορτηγό που φοράει διπλούς δίσκους, μπορεί να τοποθετηθούν μονοί κεραμικοί δίσκοι, όπως μας εξήγησε ο κ. Ζαχαριάδης.

Η εναλλακτική λύση από την Ιταλία και η νέα συνεργασία από την Αμερική

Επιπλέον, η εταιρεία INTERCO – ΖΑΧΑΡΙΑΔΗΣ αποτελεί τον εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπο της ιταλικής εταιρείας Euroricambi, η οποία κατασκευάζει aftermarket ανταλλακτικά για φορτηγά και λεωφορεία εδώ και 40 χρόνια. «Οι Ιταλοί επενδύουν απίστευτα στο γρανάζι και τα τελευταία πέντε χρόνια κινούνται ιδιαίτερα ανοδικά», είπε σχετικά ο κ. Γιάννης Ζαχαριάδης, ο οποίος μας αποκάλυψε πως στα ελαφρά αναλώσιμα προϊόντα, οι τιμές της Euroricambi είναι χαμηλότερες κατά περίπου 20% σε σχέση με τα εργοστασιακά ανταλλακτικά, ενώ στα βαριά εξαρτήματα, η διαφορά τιμής είναι πάνω από 50%.

Οι πελάτες που τα προτιμούν είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένοι, καθώς σύμφωνα με τον κ. Ζαχαριάδη τα προϊόντα της εν λόγω μάρκας δεν βγάζουν ζημιές. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός, πως εδώ και περίπου δύο χρόνια, η ιταλική εταιρία TEMAC σε συνεργασία με την INTERCO κατασκευάζει ένα κιτ μετατροπής του υδραυλικού ή ηλεκτρικού συστήματος επιλογής ταχυτήτων των Mercedes-Benz SK, Actros και Axor σε απολύτως μηχανικό, το οποίο σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας «πουλάει καλά».

Η τελευταία μεγάλη κίνηση της INTERCO – Θ. Ζαχαριάδης και ΣΙΑ Ο.Ε. στην σκακιέρα της ελληνικής αγοράς, πραγματοποιήθηκε στις αρχές του 2018. Λόγος γίνεται για τη σύμβαση που σύναψε με τη Meritor στο κομμάτι των διαφορικών, μια αμερικάνικη εταιρεία η οποία τον τελευταίο καιρό επενδύει σημαντικά ποσά και στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. «Οι Αμερικάνοι δεν δίνουν εύκολα την αποκλειστικότητα σε μία συνεργασία. Ωστόσο, προς το παρόν δεν φέρνει κάποιος άλλος στην Ελλάδα τα προϊόντα τους», μας εξήγησε σχετικά ο κ. Ζαχαριάδης.

Κλείνοντας, παρόλα τα προβλήματα της αγοράς και το γενικότερο κλίμα αβεβαιότητας που επικρατεί στη χώρα μας, θεωρούμε πως η εταιρεία INTERCO – Θ. Ζαχαριάδης και ΣΙΑ Ο.Ε. δεν έχει τίποτα να φοβηθεί, ούτε καν την «αναστάτωση» της ηλεκτροκίνησης. Η εκτίμησή μας απορρέει από το γεγονός πως συναντήσαμε ανθρώπους με βαθιά γνώση του αντικειμένου, με αγάπη για τη δουλειά και -κυρίως- με όραμα (αλλά και σύνεση) για το μέλλον.