Η πέμπτη γενιά του δημοφιλούς μοντέλου Opel Combo παρουσιάζεται με πολυχρηστικό χαρακτήρα, σχεδιασμένο με γνώμονα να ικανοποιήσει τόσο τον ιδιώτη-οικογενειάρχη, όσο και τον επαγγελματία της επιβατικής μεταφοράς. Με βασικά χαρακτηριστικά τους αυξημένους χώρους με τις πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης, τον αποδοτικό κινητήρα, τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου καθώς και τα πολυάριθμα συστήματα ασφαλείας, το καθιστούν μια αξιόλογη και αξιόπιστη λύση. Μπορεί να μεταφέρει μέχρι και επτά επιβάτες και όγκο φορτίων από 2,1 έως 2,7 κυβικά. Στη διάθεσή μας έχουμε την έκδοση Expression με τον κινητήρα των 131 ίππων την οποία οδηγούμε από την Αθήνα στη Λιβαδειά και εν συνεχεία στον Πλαταμώνα Πιερίας εξάγοντας τα δικά μας συμπεράσματα. Ακολουθήστε μας…
Στο κέντρο της Αθήνας
Είτε χρησιμοποιηθεί από ιδιώτη, είτε από επαγγελματία, το Opel Combo Life πρόκειται να κινηθεί πολλές ώρες καθημερινά στο κέντρο πόλεων. Ξεκινάμε από το Καματερό με κατεύθυνση την Κυψέλη και από τα πρώτα πλεονεκτήματα που καταγράφουμε είναι η καλή ορατότητα χάρη στις μεγάλες επιφάνειες των τζαμιών. Επίσης, ο ελαφρύς συμπλέκτης θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα στο τέλος της ημέρας, όταν ο οδηγός θα κατέβει από το αυτοκίνητο, χωρίς να έχει καταπονηθεί το αριστερό του πόδι. Στα ατού συγκαταλέγεται σίγουρα το καλό κόψιμο του τιμονιού το οποίο είναι αρκετά ελαφρύ στον χειρισμό του. Ο κύκλος στροφής από τοίχο σε τοίχο είναι 10,8 μέτρα και από κράσπεδο σε κράσπεδο 11 μέτρα. Να τονίσουμε επίσης ότι το τιμόνι είναι θερμαινόμενο, χαρίζοντας μια ευχάριστη αίσθηση κατά τους χειμερινούς μήνες, όταν τα χέρια του οδηγού είναι κρύα. Όσον αφορά τον όγκο του οχήματος αυτός συνηθίζεται εύκολα και γρήγορα, χωρίς να συναντά ο οδηγός προβλήματα ακόμη και σε στενούς δρόμους. Σημαντική βοήθεια στο παρκάρισμα προσφέρει η κάμερα οπισθοπορείας 180ο η οποία προβάλλει την περιοχή περιμετρικά του αυτοκινήτου στην οθόνη αφής. Θα θέλαμε, ωστόσο, ο οδηγός να βλέπει τις γωνίες του καπό εμπρός, και οι καθρέφτες να ήταν μεγαλύτεροι.
Αθήνα – Πλαταμώνας
Στον αυτοκινητόδρομο με το Opel Combo Life ξεχωρίσαμε αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως η καλή ποιότητα κύλισης, η απουσία έντονων αεροδυναμικών θορύβων, η απόδοση του κινητήρα και η χαμηλή κατανάλωση, όπως μετρήθηκε στο τέλος της δοκιμής μας. Αυτό που μας άρεσε στο χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο είναι οι μικρές διαδρομές και το απαλό κούμπωμά τους. Ο οδηγός ενημερώνεται με την αντίστοιχη ένδειξη πότε πρέπει να κατεβάσει ή να ανεβάσει σχέση, έτσι ώστε να αποφευχθεί πιθανόν κρέμασμα του κινητήρα καθώς και για να μειωθεί η κατανάλωση. Το αυτοκίνητο είναι σβέλτο κατά τις επιταχύνσεις με τα 0-100 χλμ/ώρα να σημειώνονται σε 10,6 δτλ. και από τα 80 στα 120 χλμ/ώρα, με πέμπτη σχέση στο κιβώτιο, σε 10,1 δτλ. Ο κινητήρας δείχνει τη ζωντάνια του πάνω από τις 1.600 σ.α.λ. Αν και θα θέλαμε περισσότερο νεύρο τόσο στην πέμπτη όσο και στην έκτη σχέση.
Ο εξοπλισμός ασφαλείας του Opel Combo Life τα παρέχει σχεδόν όλα και σε ένα που θα σταθούμε είναι το σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας. Το σύστημα ενημερώνει τον οδηγό οπτικά με σήμα στο καντράν εάν αντιληφθεί ακούσια αλλαγή λωρίδας (δηλαδή χωρίς φλας) και σε δεύτερο χρόνο επεμβαίνει διορθώνοντας την πορεία του αυτοκινήτου. Το βασικότερο όλων είναι ότι ακόμη και αν απομακρύνει ο οδηγός τα χέρια του από το τιμόνι, αυτό στρίβει μόνο του αυτόματα, διατηρώντας το όχημα πάντα στη λωρίδα του. Βέβαια το σύστημα λειτουργεί αυτόνομα για μικρή απόσταση, το μάξιμουμ που καταγράψαμε στον αυτοκινητόδρομο ήταν τα 900 μέτρα, και εν συνεχεία ο οδηγός πρέπει να πιάσει πάλι το τιμόνι. Ωστόσο, σε διαδρομές με πολλές στροφές η απόσταση που καλύπτει χωρίς την παρέμβαση του οδηγού είναι πολύ μικρότερη. Μας άρεσε που το βράδυ η απόδοση του συστήματος είναι εξαιρετική και οι κινήσεις που γίνονται στο τιμόνι είναι ακριβείας. Στις κατηφόρες του Μπράλου οδηγήσαμε με αυξημένη ταχύτητα με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να γέρνει στις στροφές, αναμενόμενο φυσικά, χωρίς, ωστόσο, να επηρεαστεί η ασφαλής οδική συμπεριφορά του.
Κινητήρας
Η γκάμα των Euro 6d-TEMP κινητήρων περιλαμβάνει βενζινοκίνητες και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Ο βενζινοκινητήρας 1.2 Pure Tech αποδίδει 110 ίππους και 205 Nm ροπής. Από πλευράς diesel, ο 1,5 λίτρων διατίθεται σε εκδόσεις 75, 102 και 131 ίππων. Το όχημα της δοκιμής εφοδιάζεται με τον κορυφαίο, που αποδίδει 131 ίππους, με μέγιστη ροπή 250 Nm από τις 1.750 σ.α.λ με υπερσυμπιεστή και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας. Το σύστημα ελέγχου εκπομπών ρύπων στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα, περιλαμβάνει έναν οξειδωτικό καταλύτη/φίλτρο NΟx, ψεκασμό Adblue, καταλύτη SCR και φίλτρο σωματιδίων diesel (DPF) και αποτελεί μια μονάδα που τοποθετείται κοντά στον κινητήρα.
Κατανάλωση
Αυτό που ενδιαφέρει ιδιαίτερα τους επαγγελματίες του χώρου είναι η κατανάλωση του οχήματος, αν και κατά πόσο είναι οικονομικό. Οι εργοστασιακές μετρήσεις κάνουν λόγο για 4,5 λίτρα/100 χλμ. σε μικτό κύκλο. Οι δικές μας μετρήσεις έδειξαν μια μέση κατανάλωση στα 6 λίτρα/100 χλμ.
Δύο μήκη αμαξώματος
Το Opel Combo Life είναι διαθέσιμο σε δύο μήκη αμαξώματος, στη στάνταρ των 4,403 χιλιοστών με μεταξόνιο 2,785 χιλιοστά και την XL στα 4,753 χιλιοστά με μεταξόνιο 2,977 χιλιοστά. To πλάτος του και στις δυο περιπτώσεις είναι 1.848 χιλιοστά (με κλειστούς καθρέφτες). Η πρώτη έκδοση έχει χώρο αποσκευών597 λίτρα και η δεύτερη 850. Σε περίπτωση που αναδιπλωθούν τα καθίσματα στη δεύτερη και τρίτη σειρά, τότε, ο χώρος διευρύνεται σημαντικά φτάνοντας τα 2.126 και 2.693 λίτρα αντίστοιχα. Να αναφέρουμε ότι η πλήρης αναδίπλωση του καθίσματος του συνοδηγού επιτρέπει τη μεταφορά μακριών αντικειμένων.
Όμορφο σχεδιαστικά
Η εξωτερική σχεδίαση του Opel Combo δεν σε αφήνει ασυγκίνητο. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το μπροστινό του τμήμα με τη μεγάλη και τοποθετημένη ψηλά μάσκα σε συνδυασμό με την κομψή σχεδίαση των φώτων ημέρας Led. Οι πλαϊνές συρόμενες πόρτες έχουν πλάτος 675 χιλιοστά. Τα προστατευτικά των θυρών και οι εξωτερικοί καθρέφτες είναι βαμμένοι στο χρώμα του αυτοκινήτου.
Προσεγμένο εσωτερικό
Δυνατό χαρτί του Opel Combo Life θεωρούμε το εσωτερικό του, με την ευρυχωρία, την πρακτικότητα και την εργονομία, με 28 διαφορετικούς και εύκολα προσβάσιμους αποθηκευτικούς χώρους. Το όχημα της δοκιμής διαθέτει τρεις σειρές καθισμάτων, με τη μεσαία να έχει τρία αναδιπλούμενα με βάσεις isofix, επιτρέποντας την τοποθέτηση τριών παιδικών καθισμάτων το ένα δίπλα στο άλλο. Τα καθίσματα της δεύτερης σειράς, προσφέρουν αρκετό χώρο για τα πόδια, τους ώμους και το κεφάλι. Οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους ποτηροθήκες, κανάλια για το σύστημα κλιματισμού καθώς επίσης και δύο πτυσσόμενα τραπεζάκια πίσω από το κάθισμα του οδηγού και του συνοδηγού. Ενδιαφέρον πλεονέκτημα θεωρούμε το άνοιγμα των πλευρικών παραθύρων της δεύτερης σειράς.
Σχεδιαστικά αλλά και πρακτικά μας άρεσε πολύ ο χώρος οδήγησης, με τα πλαστικά να είναι μεν σκληρά αλλά να δείχνουν ποιοτικά για να αντέξουν στο χρόνο. Η τοποθέτηση του ηλεκτρικού χειρόφρενου αποδέσμευσε το χώρο ανάμεσα στον οδηγό και τον συνοδηγό, προς όφελος της χρηστικότητας καθώς εκεί διατίθεται πλέον ένα μεγάλο ντουλάπι με συρόμενο κάλυμμα. Από πλευράς ψυχαγωγίας η έγχρωμη οθόνη αφής του infotainment είναι 8 ιντσών και προσφέρει συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay. Επιπλέον, διατίθενται πρίζες για φόρτιση των ηλεκτρικών συσκευών καθώς και θύρες usb.
Στο δια ταύτα το Opel Combo Life συνεχίζοντας μια επιτυχημένη πορεία πολλών χρόνων στην αγορά έχει να αναδείξει ένα σύγχρονο μοντέλο, το οποίο υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις του ιδιοκτήτη του.