Μετά τη συνεργασία της με το Δήμο Περιστερίου (διάβασε Τ&Τ Μαρτίου 2019, σελ. 125), η εταιρεία Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ που εισάγει στη χώρα μας τα λεωφορεία της Isuzu, παρέδωσε 4 μονάδες του 8μετρου NovoCiti Life στο Δήμο Πειραιά, καθώς και τέσσερα Citibus των 9,5 μέτρων, τα οποία εντάχθηκαν στο στόλο της νεοσύστατης δημοτικής συγκοινωνίας της Γλυφάδας.

«Πάρε το κόκκινο»

Αναλυτικότερα, τα τέσσερα νέα λεωφορεία Isuzu του Πειραιά βάφτηκαν κόκκινα, με τις Αρχές της Πόλης να εγκαταλείπουν έτσι το λευκό χρώμα που χαρακτήριζε έως τώρα τα οχήματα της δημοτικής συγκοινωνίας υιοθετώντας το σλόγκαν «Πάρε το κόκκινο». Τα εν λόγω midi λεωφορεία χρηματοδοτήθηκαν εξ ιδίων πόρων και ήρθαν να ανακουφίσουν τους 1.500 δημότες του Πει-ραιά που επιβιβάζονται καθημερινά στο γερασμένο στόλο λεωφορείων της πόλης, ο οποίος απαριθμεί 14 μονάδες με μέσο όρο ηλικίας τα 20 και πλέον έτη.

Το «παρών» στην εκδήλωση παράδοσης των Isuzu NovoCiti Life στη Μαρίνα Ζέας, έδωσε και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, ο οποίος δήλωσε: «Κινήσεις σαν και αυτές θέλουν να βλέπουν οι δημότες, αλλά και πάλι δεν είναι αρκετές. Αν καταφέρουμε να προσλάβουμε και άλλους οδηγούς, από το 2020 θέλουμε να αγοράσουμε περισσότερα λεωφορεία, προκειμένου να έχουμε δρομολόγια πρωί – απόγευμα». Στόχος των Αρχών της πόλης είναι να συνδέσουν αποτελεσματικότερα την περιφέρεια με σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος και δομές, όπως τα νοσοκομεία, τα ΚΕΠ κτλ. Επιπλέον, σχεδιάζονται οι μεταφορές σχολείων, ΚΑΠΗ, κτλ., σε εκδηλώσεις, οι οποίες να τονίσουμε πως θα είναι δωρεάν. «Η πόλη του Πειραιά απέκτησε ό,τι πιο καθαρό μπορεί να αγοράσει κανείς σήμερα σε πετρέλαιο, καθώς ο 4κύλινδρος κινητήρας των NovoCiti Life είναι προδιαγραφών Euro 6 C και έχει τα ελάχιστα δυνατά επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων», τόνισε ο κ. Πέτρος Πλακάκης, Διευθυντής Μονάδας Φορτηγών & Λεωφορείων της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ.

Υπενθυμίζεται, πως το NovoCiti Life μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 60 επιβάτες, από τους οποίους οι 21 είναι καθήμενοι. Φέρει τον κινητήρα FPT NEF4 των 4,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει ισχύ 186 ίππων στις 2.500 σ.α.λ. και ροπή 680 Nm στις 1.400 σ.α.λ., ενώ συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο Allison 2100.

Κάτι ακόμα που είχαμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε ιδίοις όμμασι ήταν η απόδοση του κλιματιστικού των 27,5 kW, το οποίο διατήρησε δροσερό το κατάμεστο εσωτερικό κατά τη διάρκεια του δοκιμαστικού δρομολογίου που πραγματοποιήθηκε στους δρόμους της πόλης. Στοιχεία του εξοπλισμού που αξίζει να αναδείξουμε, είναι οι πέντε κάμερες (δύο εσωτερικές και τρεις εξωτερικές), το σύστημα αυτόματης πυρόσβεσης, το wifi, ο προθερμαντήρας, τα ανοιγόμενα παράθυρα, οι ηλεκτρικοί αυτόματοι καθρέπτες, οι θύρες USB για να φορτίζουν οι επιβάτες τα smartphone εν κινήσει, το μόνιτορ LCD ενημέρωσης επιβατών και το DVD player.

Η τετράδα της Γλυφάδας

Στο μεταξύ, η εταιρεία Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ παρέδωσε και τέσσερα Isuzu Citibus, με τα οποία ενισχύθηκε ο στόλος της δημοτικής συγκοινωνίας της Γλυφάδας, ο οποίος πλέον αποτελείται από εννέα λεωφορεία. Στόχος είναι να αυξηθούν τα δρομολόγια, να αναβαθμιστεί η εξυπηρέτηση των κατοίκων και να γίνουν οι μετακινήσεις στη Γλυφάδα πιο εύκολες και απλές, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Δήμος.

«Μια νέα εποχή ξεκινά για τη δημοτική μας συγκοινωνία», τόνισε κατά την παραλαβή των λεωφορείων ο Δήμαρχος Γλυφάδας, Γιώργος Παπανικολάου, ο οποίος δεν παρέλειψε να συμπληρώσει: «Τα τέσσερα ολοκαίνουργια, τελευταίας γενιάς, λεωφορεία είναι καθόλα έτοιμα και θα βγουν άμεσα στους δρόμους για να εξυπηρετούνται καλύτερα, πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά όλοι οι κάτοικοι και επισκέπτες της Γλυφάδας. Ολοκληρώσαμε όλες τις τυπικές και χρονοβόρες διαδικασίες και είμαστε υπερήφανοι που από σήμερα η δημοτική μας συγκοινωνία ...ανεβάζει στροφές».

Αξίζει να σημειωθεί πως η Γλυφάδα απέκτησε για πρώτη φορά δημοτική συγκοινωνία το 2015. Καθημερινά εκτελούνται δύο κυκλικά δρομολόγια –από τις 6 π.μ. ως τις 6 μ.μ.– που καλύπτουν σχεδόν ολόκληρη την πόλη. Η δωρεάν δημοτική συγκοινωνία ενώνει τις γειτονιές της Γλυφάδας μεταξύ τους, αλλά και με το μετρό, με τις δημόσιες υπηρεσίες και με κομβικά σημεία της πόλης. Σημειώνεται πως το Isuzu Citibus των 9,5 μέτρων, έχει τη δυνατότητα μεταφοράς έως και 67 ατόμων (24 καθήμενοι). Διαθέτει τρεις πόρτες εισόδου-εξόδου επιβατών, με τη μεσαία να φέρει μηχανική ράμπα και την πίσω να βοηθάει στον περιορισμό κατά 25% του χρόνου επιβίβασης-αποβίβασης, αποτελώντας παράλληλα και έξοδο κινδύνου.

Υπενθυμίζεται πως το midi λεωφορείο της Isuzu εξοπλίζεται με τον πετρελαιοκινητήρα της Cummins των 4,5 λίτρων, ο οποίος είναι αντιρρυπαντικών προδιαγραφών Euro 6 C και συνεργάζεται με το πλήρως αυτόματο κιβώτιο Allison Τ280 R. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας, τέλος, αποδίδει 205 ίππους ισχύος στις 2.300 σ.α.λ. και 832 Nm ροπής στις 1.200-1.450 σ.α.λ.