Ο μεγαλύτερος εκτός δρόμου αγώνας της Αφρικής, που διεξάγεται στη μαροκινή έρημο, συγκέντρωσε φέτος περισσότερες από 1.000 συμμετοχές και 555 οχήματα όλων των κατηγοριών. Ας δούμε, όμως, τι έγινε στην κλάση που μας ενδιαφέρει, αυτή των σκληροτράχηλων φορτηγών.

Η ενδέκατη έκδοση του εκτός δρόμου αγώνα «Morocco Desert Challenge» στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, υποβάλλοντας οχήματα και ανθρώπους σε δοκιμασίες που τους έθεσαν αντιμέτωπους με τα όριά τους. Τα γρήγορα κομμάτια, οι τεχνικές διαδρομές και φυσικά οι ατελείωτοι αμμόλοφοι, προσέφεραν άφθονο θέαμα, σε έναν αγώνα που ξεχωρίζει για ένα συναρπαστικό χαρακτηριστικό του: Στο σχεδιασμό του δεν περιλαμβάνονται καθόλου ενδιάμεσα συνδετικά τμήματα (λιεζόν), παρά μόνο καθαρή αγωνιστική δράση 2.741 χλμ. μέσα από οκτώ απαιτητικές ειδικές διαδρομές.

Στον αγώνα που συνδέει τις ακτές του Ατλαντικού με αυτές της Μεσογείου, ξεκίνησαν 34 φορτηγά, τα οποία εντάσσονται στην κατηγορία Rally PRO. Ειδικότερα, στην κλάση Τ4.1 ανήκουν τα 4x4 φορτηγά, στην Τ4.2 τα 6x6 και 8x8, ενώ στην Τ5 Open κατατάσσονται τα φορτηγά ηλικίας άνω των 20 χρόνων. Στη γραμμή του τερματισμού, βρέθηκαν τα πληρώματα 26 φορτηγών όλων των κατηγοριών, με πρώτο και καλύτερο το ΜΑΖ με οδηγό τον Siarhei Viazovich, συνοδηγό τον Anton Zaparoshchanka και μηχανικό τον Siarhei Sachuk. Δυστυχώς, η δραματικότερη στιγμή του αγώνα ήταν πριν καν αυτός αρχίσει. Γύρω στις 10 το πρωί του Σαββάτου 13 Απριλίου, ο Ολλανδός οδηγός Twan Verkooyen πηγαίνοντας προς την εκκίνηση του Plage Blanche, συγκρούστηκε μετωπικά με ένα ΙΧ αυτοκίνητο, γεγονός που επέφερε το θανάσιμο τραυματισμό του Μαροκινού οδηγού και επισκίασε το κλίμα χαράς. Η τήρηση ενός λεπτού σιγής, ήταν το λιγότερο που μπορούσαν να κάνουν οι διοργανωτές…

Η αγωνιστική δράση ειδική προς ειδική

Μετά την προετοιμασία του Agadir, η αγωνιστική δράση ξεκίνησε από το τουριστικό παραθαλάσσιο θέρετρο Plage Blanche. Από εκεί, στις ακτές του Ατλαντικού, δόθηκε η εκκίνηση για την εναρκτήρια ειδική διαδρομή μήκους 218 χλμ., στην οποία πρώτος τερμάτισε ο Martin vd Brink οδηγώντας ένα Renault, όπως και ο δεύτερος της προσωρινής κατάταξης, Gert Huzink, ο οποίος είχε διαφορά 14 δλ. από την κορυφή. Πίσω από τα γαλλικά φορτηγά βρέθηκαν τρία ΜΑΝ, των Peter Versluis, Benny Raes και Roeland Voerman, ακολουθούμενα από ένα IVECO (Patrice Garrouste), ένα SCANIA (Karoly Fazekas) και ένα DAF (Jan van de Laar).

Τα σκληροτράχηλα ΜΑΖ από τη Λευκορωσία, έδειξαν τα δόντια τους στη δεύτερη ειδική του αγώνα «Abetteh – Smara», η οποία είχε μήκος 402 χλμ. και πραγματοποιήθηκε σε παλαιότερες διαδρομές του Ράλι Ντακάρ. Πρώτος στους αμμόλοφους της δυτικής Σαχάρας τερμάτισε ο Siarhei Viazovich, με τη ΜΑΖ να κάνει το «1-3» χάρη στον Aliaksei Vishneuski. Ανάμεσά στα δύο πληρώματα από τη Λευκορωσία βρέθηκε το ΜΑΝ με οδηγό τον Roeland Voerman, ενώ της ΜΑΝ ήταν και το φορτηγό που τερμάτισε στην 4η θέση, έχοντας πίσω από το τιμόνι του τον Peter Versluis. Την πρώτη πεντάδα της 2ης ειδικής συμπλήρωσε ο Igor Bouwens με IVECO.

Τη Δευτέρα 15 Απριλίου πραγματοποιήθηκε η ειδική διαδρομή «Smara – Assa» μήκους 372 χλμ. Σε μία ιδιαίτερα τεχνική διαδρομή, πρώτος ήταν ο Aliaksei Vishneuski με ΜΑΖ, έχοντας πίσω του το ΜΑΝ του Roeland Voerman και το IVECO του Ton van Genugten. Τέταρτος ήταν ο Gert Huzink με Renault και πέμπτος ο Siarhei Viazovich με ΜΑΖ, έχοντας διαφορά σχεδόν 4,5 λεπτών από την κορυφή της κούρσας. Ο Λευκορώσος είχε σε απόσταση ασφαλείας το Renault του Martin vd Brink, το IVECO του Igor Bouwens και το ΜΑΝ του Peter Versluis.

Συνέχεια στον αγώνα δόθηκε με την ειδική διαδρομή «Assa - Foum Zguid», τα 425 χλμ. της οποίας επεφύλασσαν υψηλές ταχύτητες και άφθονα άλματα προς τέρψιν των θεατών. Χάρη στις δεξιότητες του Ton van Genugten και του πληρώματός του, η IVECO πήρε στην 4η ειδική διαδρομή την πρώτη της νίκη στο Μαρόκο. Πίσω από τους Ολλανδούς της IVECO τερμάτισαν οι επίσης Ολλανδοί της DAF, με επικεφαλής τον Jan van de Laar. Ακολούθησαν δύο φορτηγά της ΜΑΝ, με οδηγούς τους Peter Versluis και Roeland Voerman, με τον Siarhei Viazovich (ΜΑΖ) να τερματίζει πέμπτος.

Στην έρημο Erg Chebbi έλαβε χώρα η πέμπτη ειδική διαδρομή «Foum Zguid – Zagora», όπου μετά από 370 χλμ. στην άμμο, πρώτος τερμάτισε Gert Huzink με Renault, έχοντας πίσω του με διαφορά ενός περίπου λεπτού, το ΜΑΖ του Siarhei Viazovich. Σε κόντρα των δύο εταιρειών εξελίχθηκε και η μάχη για την 3η θέση, με νικητή τον Martin vd Brink (Renault) και ηττημένο τον Aliaksei Vishneuski (ΜΑΖ). Πέμπτος -με διαφορά οκτώ και πλέον λεπτών από την κορυφή- ήταν ο Igor Bouwens με IVECO.

Ποικίλα χαρακτηριστικά είχε η έκτη ειδική διαδρομή «Zagora – Merzouga» μήκους 370 χλμ., με αμμώδεις πεδιάδες, φαράγγια, αμμόλοφους και ρέματα. Εκεί, μετά από 4 ώρες 51 λεπτά και 23 δλ., πρώτος τερμάτισε ο Λευκορώσος Aliaksei Vishneuski, με τον οδηγό της ΜΑΖ να κατακτά έτσι τη δεύτερη πρωτιά σε ειδική του Morocco Desert Challenge 2019. Μάλιστα, η ΜΑΖ έκανε στην ειδική το «1-2», καθώς δεύτερος είδε την καρό σημαία ο Siarhei Viazovich, ακολουθούμενος από το ΜΑΝ του Peter Versluis, το Scania του Karoly Fazekas και το Renault του Martin vd Brink

Με μήκος 427 χλμ., η ειδική «Merzouga – Bouarfa» ήταν η μεγαλύτερη διαδρομή του αγώνα. Πρώτος ήταν ο Ton van Genugten (IVECO), έχοντας με διαφορά 34 δλ. πίσω του το ΜΑΖ του Aliaksei Vishneuski. Τρίτος στην εν λόγω ειδική ήταν ο Martin vd Brink με Renault, ακολουθούμενος από τον Peter Versluis (ΜΑΝ), τον Gert Huzink (Renault) και τον Siarhei Viazovich (ΜΑΖ).

Φινάλε στο Morocco Desert Challenge 2019 δόθηκε με την ειδική διαδρομή Bouarfa – Oujda – Saïdia, τα 219 χλμ. της οποίας επέτρεπαν την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων, γεγονός που ευνόησε φυσικά το θέαμα. Πρώτος στην τελευταία ειδική του αγώνα τερμάτισε ο Gert Huzink με Renault, έχοντας πίσω του δύο ΜΑΝ, αυτά των Roeland Voerman και Peter Versluis. Πέμπτος ήταν ο Aliaksei Vishneuski, ενώ ο έτερος οδηγός της ΜΑΝ, Siarhei Viazovich, τερμάτισε στην όγδοη θέση.

Ο θρίαμβος της MAZ και της Λευκορωσίας

Κάπως έτσι, η ΜΑΖ, η αυτοκινητοβιομηχανία από το Μινσκ της Λευκορωσίας, κατάφερε στο Μαρόκο να κάνει το «1- 3», καθώς πρώτος της γενικής κατάταξης ήταν ο Siarhei Viazovich, ο οποίος στην πρώτη του συμμετοχή στο Morocco Desert Challenge, ολοκλήρωσε τον αγώνα σε κάτι λιγότερο από 36 ώρες. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Aliaksei Vishneuski, έχοντας διαφορά κάτι λιγότερο από 25 λεπτά από τον έτερο οδηγό της ΜΑΖ που επικράτησε.

«Είναι πάντα υπέροχο να κερδίζεις, ειδικά όταν ανταγωνίζεσαι τόσο δυνατούς αντιπάλους. Ο αγώνας ήταν ιδιαίτερα δύσκολος και ενδιαφέρον. Θα γυρίσουμε σπίτι όχι μόνο με τον τίτλο αλλά και με πλούσιες εμπειρίες, τις οποίες θα μπορούμε να εφαρμόσουμε σε κάθε ράλι», δήλωσε περιχαρής μετά τον αγώνα ο νικητής, Siarhei Viazovich.

Ανάμεσα στους Λευκορώσους πλασαρίστηκε ο Peter Versluis με ΜΑΝ, με το φορτηγό της γερμανικής εταιρείας να καταλαμβάνει και την πέμπτη θέση, έχοντας στο τιμόνι του τον Roeland Voerman. Τέταρτη και έκτη θέση για τη Renault Trucks, χάρη στους Martin vd Brink και Gert Huzink, με την πρώτη δεκάδα του αγώνα να συμπληρώνουν ένα IVECO (Igor Bouwens), ένα DAF (Jan van de Laar), και δύο Scania (Karoly Fazekas και Miklos Kovacs).

Κατά τα λοιπά, πρώτος στην κατηγορία «Motorbike & Quad» ήταν ο Skyler Howes με Husqvarna, ενώ στην κατηγορία «SSV» επικράτησε ο Philippe Pinchedez με CANAM. Στην κατηγορία «Car & Buggy», τη νίκη πήρε ο Remy Vauthier με MD.

44_ralli4_0.jpg

44_ralli5_0.jpg