Τροχοί & TIR

Στην Ελλάδα το νέο Temsa Prestij SX

Επισκεφθήκαμε τις εγκαταστάσεις της ERGOTRAK, της εταιρείας που ανήκει στον όμιλο Σφακιανάκη και -μεταξύ άλλων- αντιπροσωπεύει στη χώρα μας την Temsa. Αφορμή στάθηκε η έλευση στην Ελλάδα του πρώτου
από Παναγιώτης Εμμανουήλ | Σάββατο 13/07/2019 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Η γραμμή κίνησης προέρχεται εξ ολοκλήρου από τη Mitsubishi, στοιχείο που συνιστά συγκριτικό πλεονέκτημα του Temsa Prestij SX.
Η γραμμή κίνησης προέρχεται εξ ολοκλήρου από τη Mitsubishi, στοιχείο που συνιστά συγκριτικό πλεονέκτημα του Temsa Prestij SX.

Επισκεφθήκαμε τις εγκαταστάσεις της ERGOTRAK, της εταιρείας που ανήκει στον όμιλο Σφακιανάκη και -μεταξύ άλλων- αντιπροσωπεύει στη χώρα μας την Temsa. Αφορμή στάθηκε η έλευση στην Ελλάδα του πρώτου Prestij SX, το οποίο απέκτησε το πολυτελές ξενοδοχείο Amirandes Grecotel Exclusive Resort, που βρίσκεται στις Γούβες Ηρακλείου, της Κρήτης.

Πρόκειται για ένα σύγχρονο τουριστικό λεωφορείο 7,2 μέτρων που παρέχει στον ιδιοκτήτη του υψηλή εκμετάλλευση σε σχέση με το κόστος κτήσης του (σχέση τιμής – αξίας), γεγονός που το καθιστά το ιδανικό μέσο για τη μεταφορά προσωπικού, για τα τουριστικά γραφεία, τα ΚΤΕΛ κ.α. Μάλιστα, υπάρχει έντονο εμπορικό ενδιαφέρον γύρω από το Prestij SX, γεγονός που οδήγησε στην παραγγελία εκ μέρους της ERGOTRAK και μιας δεύτερης μονάδας, η οποία αναμένεται άμεσα.

Σύμφωνα με τους ιθύνοντες της ERGOTRAK, το Prestij SX πλεονεκτεί έναντι του ανταγωνισμού του χάρη στην προσιτή τιμή του, στη μεγαλύτερη και πιο βολική μπαγκαζιέρα του (3m3), στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και στον εν γένει χαρακτήρα του, καθώς αποτελεί ένα «κανονικό» μικρό πούλμαν και όχι ένα midi-bus που στηρίζεται στην αντίστοιχη έκδοση van.

Με μηχανικά μέρη Mitsubishi

Στα προηγούμενα «προσόντα» του Temsa Prestij SX, έχουμε να προσθέσουμε ένα ακόμα, το οποίο είναι μάλλον και το πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του:

Όλα τα μηχανικά μέρη του προέρχονται από τη Mitsubishi, γεγονός που από μόνο του αποτελεί έναν καλό λόγο να το επιλέξεικανείς, καθώς η ιαπωνική μάρκα έχει συνδέσει το όνομά της με την αξιοπιστία. Έτσι, ο άμεσου ψεκασμού πετρελαιοκινητήρας προδιαγραφών Euro 6 είναι της Mitsubishi, ένα 3λιτρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο απόδοσης 150 ίππων ισχύος και 370 Nm ροπής. Συνεργάζεται με το 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο που φέρει και αυτό την υπογραφή της ιαπωνικής μάρκας, όπως και το υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης, αλλά και οι εμπρός – πίσω άκαμπτοι άξονες.

Μπορεί οι τιμές απόδοσης του 4κύλινδρου κινητήρα να μην εντυπωσιάζουν στο άκουσμά τους, ωστόσο από τη σύντομη επαφή μας με το όχημα, διαπιστώσαμε πως είναι υπεραρκετές για να κινήσουν με άνεση το ελαφρύ αμάξωμα του Prestij SX (μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο 8.160 κιλών), διατηρώντας παράλληλα την κατανάλωση του μικρού πούλμαν σε χαμηλά επίπεδα (12,6 λτ./100 χλμ. έγραφε το trip computer, έχοντας διανύσει λίγο κάτω από 1.000 χλμ.).

Όμορφο μέσα – έξω

Κοιτάζοντας το Prestij SX εξωτερικά, είναι σαν να βλέπεις τον μικρό «αδελφό» του Temsa HD 12 των 12,2 μέτρων (διάβασε Τ&Τ Ιουνίου 2019, σελ. 126). Με απλό και όμορφο αμάξωμα και έχοντας συμπαγείς διαστάσεις, το τούρκικο πούλμαν δείχνει αρκετά «δεμένο», με τη μορφή του να διανθίζουν τα ενδιαφέρουσας σχεδίασης φωτιστικά σώματα (κυρίως τα πίσω).

Περνώντας στο εσωτερικό του midi-bus της Temsa, παρατηρείς τη ζεστή ατμόσφαιρα που δημιουργούν οι επενδύσεις των καθισμάτων, τα οποία διαθέτουν πλήρεις ρυθμίσεις, αλλά και δίχτυ – τραπεζάκι στην πλάτη τους. Ο φωτισμός είναι παραπάνω από επαρκής και ο διάδρομος φαρδύς για τα δεδομένα της κατηγορίας του οχήματος, ενώ τόσο αυτός όσο και τα σκαλιά και ο χώρος του οδηγού, είναι επενδυμένα με μοκέτα.

Σε ό,τι αφορά στο χώρο εργασίας του οδηγού, αυτός έχει στη διάθεσή του ένα κάθισμα της GRAMMER. Λιτής σχεδίασης είναι το ταμπλό και ο πίνακας οργάνων, ωστόσο προσεγμένη είναι η συναρμογή, όπως και το φινίρισμα.

Ιδιαίτερα αποδοτική αποδείχθηκε η λειτουργία του συστήματος κλιματισμού των 14 kW της τουρκικής Safkar. Εκτός από το A/C, στον στάνταρ εξοπλισμό του πούλμαν -μεταξύ άλλων-  περιλαμβάνονται: φώτα ομίχλης, φώτα ημέρας LED, βομβητή ςοπισθοπορείας, πλάγιοι ηλεκτρικοί καθρέπτες, συρόμενο/θερμαινόμενο παράθυρο οδηγού, Radio/CD/MP3 Player, καταπακτή διαφυγής, κλείδωμα τύπου «Random Coded Lock», σφυράκια έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση για χαμηλή τάση, ψηφιακός ταχογράφος, κουρτινάκια, αλεξήλιο ανεμοθώρακα και ζεύξη ρυμούλκησης (εμπρός – πίσω).

Συμπερασματικά, το νέο Prestij SX (όπως και όλα τα υπόλοιπα πούλμαν της Temsa) έχει πολλά περισσότερα στοιχεία να επιδείξει από μία απλά συμφέρουσα σχέση τιμής – αξίας, καθώς αποτελεί ένα ολοκληρωμένο όχημα με «μεστά» χαρακτηριστικά, το οποίο βάσει διαστάσεων τοποθετείται σε μία κατηγορία μεγάλης εμπορικής κινητικότητας, στην οποία δείχνει πως έχει όλα τα προσόντα να διακριθεί.

Επιπλέον πλεονέκτημά του αποτελεί η εισαγωγική εταιρεία ERGOTRAK, η εμπειρία των ανθρώπων της οποίας εγγυάται την άμεση και αποτελεσματική υποστήριξη after sales. Σημειώνεται, τέλος, πως το Temsa Prestij SX συνοδεύεται από διετή εργοστασιακή εγγύηση και ότι απαιτούνται περίπου τρεις μήνες από τη στιγμή της παραγγελίας, μέχρι αυτό να παραδοθεί στον υποψήφιο ιδιοκτήτη του.

PreviousNext