Δοκιμάζουμε για πρώτη φορά επί ελληνικού εδάφους το απόλυτο pick-up της Ford Performance, το νέο Ranger Raptor. Προσδεθείτε και ελάτε μαζί μας από τη θέση του συνοδηγού, σε θρυλικές εκτός δρόμου διαδρομές του πάλαι ποτέ ένδοξου Ράλι Ακρόπολις.

Καλεσμένοι της Ford Motor Hellas, είχαμε την ευκαιρία να δούμε πώς συμπεριφέρεται το σκληροτράχηλο pickup με πολλά χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο, πώς στρίβει σε έναν «κλειστό» επαρχιακό δρόμο, πώς αντιδρά στις καταπονήσεις του χωματόδρομου, αλλά και αν αντιμετωπίζει περιορισμούς κατά την κίνησή του σε εκτός δρόμου διαδρομές.

Έχοντας, λοιπόν, ως σημείο εκκίνησης τον Ελληνικό Ιππικό Όμιλο στο Μαρούσι, μπήκαμε στην Αττική Οδό και στη συνέχεια στην Εθνική Οδό με κατεύθυνση προς Λαμία. Και αν αυτό ακούγεται βαρετό, ωστόσο ήταν ιδιαίτερα ουσιώδες, καθώς θέλαμε να δούμε πώς συμπεριφέρεται στην άσφαλτο ένα αγωνιστικής φιλοσοφίας όχημα με ξεκάθαρο off-road προσανατολισμό.

Η απάντηση ήρθε από τα πρώτα κιόλας μέτρα, αμέσως μόλις εξοικειωθήκαμε με τον όγκο του Ranger Raptor, καθώς νιώσαμε σαν να οδηγούμε ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Εξαιρετικό τιμόνι, εκπληκτικό σε λειτουργία 10άρι αυτόματο κιβώτιο και ένας διτούρμπινος κινητήρας 213 ίππων που παράγει έναν «γεμάτο» ήχο και είναι πάντα πρόθυμος να ανεβάσει άμεσα στροφές με το που θα βυθίσεις το πόδι σου στο γκάζι. Ροπή 500 Nm είναι αυτή, δεν κρύβεται…

Βάλτε του δύσκολα

Τα παραπάνω χαρακτηριστικά αναδείχθηκαν με το που βγήκαμε στην έξοδο της εθνικής μετά τα διόδια των Αφιδνών και ξεκινήσαμε να πιέζουμε το pick-up στις κλειστές στροφές που οδηγούν προς Καπανδρίτι και Κάλαμο. Ούτε για μια στιγμή δεν νιώσαμε ανασφάλεια ότι θα χάσουμε την «ουρά» του Ranger Raptor, του οποίου το «πάτημα» ήταν υποδειγματικό χάρη και στα φαρδύτερα κατά 150 χλστ. μετατρόχια. Μετά από λίγο πατήσαμε για πρώτη φορά χώμα, ακολουθώντας μια όμορφη διαδρομή με πανοραμική θέα στη λίμνη του Μαραθώνα.

Εκεί, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε δίχως …φόβο και πάθος, καθώς η ενισχυμένη ατσάλινη ποδιά των 2,3 χλστ. προστάτευε τον κινητήρα από τις πέτρες, ενώ οι διαβεβαιώσεις των ανθρώπων της Ford πως το σασί τύπου σκάλας είναι ακόμα πιο ενισχυμένο, μας έδωσαν τη σιγουριά να συνεχίσουμε ακάθεκτοι.

Σε αυτή τη φάση δοκιμάσαμε τα προφίλ οδήγησης «Rock» και «Baja», με το σύστημα Terrain Management System της Ford να επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέγουν ανάμεσα από έξι «driving modes» (Normal, Sport, Grass/Gravel/Snow, Mud/Sand, Rock και Baja mode). Μπορεί σε ορισμένα σημεία τα περάσματα να είχαν έναν σχετικά υψηλό βαθμό δυσκολίας, αλλά και πάλι για το Ranger Raptor η διαδρομή έδειχνε παιχνιδάκι.

Τρομερή ήταν η λειτουργία της αγωνιστικής ανάρτησης της FOX, με τα αμορτισέρ τεχνολογίας βύθισης «Position Sensitive Damping», να διαθέτουν διάμετρο 2,5 ιντσών (63,5 χλστ.) και μεγαλύτερη διαδρομή κατά 32% μπροστά και κατά 18% πίσω σε σχέση με το «απλό» Ranger. Highlight του πρώτου σκέλους, αποτέλεσαν οι δύο trial διαδρομές, όπου εμπλέξαμε τις «κοντές σχέσεις» του κιβωτίου για να αναρριχηθούμε στις πλαγιές και ακολούθως χρησιμοποιήσαμε το (εξαιρετικής λειτουργίας) σύστημα ελέγχου της καθόδου, Hill Descent Control. Για κλείδωμα του πίσω διαφορικού, ούτε λόγος, καθώς το pick-up της Ford Performance θέλει πολλά περισσότερα για να ζοριστεί…

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχους Αυγούστου (376) του ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.