Τροχοί & TIR

Νέο Ford Ranger Raptor: στις ειδικές του Ράλι Ακρόπολις

Αφού οδηγήσαμε για πρώτη φορά το νέο Ford Ranger Raptor στους αμμόλοφους του Μαρόκου (διάβασε Τ&Τ Ιουνίου 2019), έφτασε επιτέλους η στιγμή να το δοκιμάσουμε και στην Ελλάδα. Καλεσμένοι της Ford
από Παναγιώτης Εμμανουήλ | Κυριακή 04/08/2019 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Αψηφώντας τη βαρύτητα, έστω και για λίγο, στις Αλυκές Αναβύσσου, «πετάξαμε» γνωρίζοντας πως το ενισχυμένο πλαίσιο και η πιο χοντρή ποδιά κατά 60%, θα προστατέψουν το Raptor, το οποίο σε σχέση με το Ranger XLT διαθέτει αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 51 χλστ.
Αψηφώντας τη βαρύτητα, έστω και για λίγο, στις Αλυκές Αναβύσσου, «πετάξαμε» γνωρίζοντας πως το ενισχυμένο πλαίσιο και η πιο χοντρή ποδιά κατά 60%, θα προστατέψουν το Raptor, το οποίο σε σχέση με το Ranger XLT διαθέτει αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 51 χλστ.

Αφού οδηγήσαμε για πρώτη φορά το νέο Ford Ranger Raptor στους αμμόλοφους του Μαρόκου (διάβασε Τ&Τ Ιουνίου 2019), έφτασε επιτέλους η στιγμή να το δοκιμάσουμε και στην Ελλάδα. Καλεσμένοι της Ford Motor Hellas, είχαμε την ευκαιρία να δούμε πώς συμπεριφέρεται το σκληροτράχηλο pickup με πολλά χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο, πώς στρίβει σε έναν «κλειστό» επαρχιακό δρόμο, πώς αντιδρά στις καταπονήσεις του χωματόδρομου, αλλά και αν αντιμετωπίζει περιορισμούς κατά την κίνησή του σε εκτός δρόμου διαδρομές.

Έχοντας, λοιπόν, ως σημείο εκκίνησης τον Ελληνικό Ιππικό Όμιλο στο Μαρούσι, μπήκαμε στην Αττική Οδό και στη συνέχεια στην Εθνική Οδό με κατεύθυνση προς Λαμία. Και αν αυτό ακούγεται βαρετό, ωστόσο ήταν ιδιαίτερα ουσιώδες, καθώς θέλαμε να δούμε πώς συμπεριφέρεται στην άσφαλτο ένα αγωνιστικής φιλοσοφίας όχημα με ξεκάθαρο off-road προσανατολισμό.

Η απάντηση ήρθε από τα πρώτα κιόλας μέτρα, αμέσως μόλις εξοικειωθήκαμε με τον όγκο του Ranger Raptor, καθώς νιώσαμε σαν να οδηγούμε ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Εξαιρετικό τιμόνι, εκπληκτικό σε λειτουργία 10άρι αυτόματο κιβώτιο και ένας διτούρμπινος κινητήρας 213 ίππων που παράγει έναν «γεμάτο» ήχο και είναι πάντα πρόθυμος να ανεβάσει άμεσα στροφές με το που θα βυθίσεις το πόδι σου στο γκάζι. Ροπή 500 Nm είναι αυτή, δεν κρύβεται…

Βάλτε του δύσκολα

Τα παραπάνω χαρακτηριστικά αναδείχθηκαν με το που βγήκαμε στην έξοδο της εθνικής μετά τα διόδια των Αφιδνών και ξεκινήσαμε να πιέζουμε το pick-up στις κλειστές στροφές που οδηγούν προς Καπανδρίτι και Κάλαμο. Ούτε για μια στιγμή δεν νιώσαμε ανασφάλεια ότι θα χάσουμε την «ουρά» του Ranger Raptor, του οποίου το «πάτημα» ήταν υποδειγματικό χάρη και στα φαρδύτερα κατά 150 χλστ. μετατρόχια. Μετά από λίγο πατήσαμε για πρώτη φορά χώμα, ακολουθώντας μια όμορφη διαδρομή με πανοραμική θέα στη λίμνη του Μαραθώνα.

Εκεί, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε δίχως …φόβο και πάθος, καθώς η ενισχυμένη ατσάλινη ποδιά των 2,3 χλστ. προστάτευε τον κινητήρα από τις πέτρες, ενώ οι διαβεβαιώσεις των ανθρώπων της Ford πως το σασί τύπου σκάλας είναι ακόμα πιοενισχυμένο, μας έδωσαν τη σιγουριά να συνεχίσουμε ακάθεκτοι.

Σε αυτή τη φάση δοκιμάσαμε τα προφίλ οδήγησης «Rock» και «Baja», με το σύστημα Terrain Management System της Ford να επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέγουν ανάμεσα από έξι «driving modes» (Normal, Sport, Grass/Gravel/Snow, Mud/Sand, Rock και Baja mode). Μπορεί σε ορισμένα σημεία τα περάσματα να είχαν έναν σχετικά υψηλό βαθμό δυσκολίας, αλλά και πάλι για το Ranger Raptor η διαδρομή έδειχνε παιχνιδάκι.

Τρομερή ήταν η λειτουργία της αγωνιστικής ανάρτησης της FOX, με τα αμορτισέρ τεχνολογίας βύθισης «Position Sensitive Damping», να διαθέτουν διάμετρο 2,5 ιντσών (63,5 χλστ.) και μεγαλύτερη διαδρομή κατά 32% μπροστά και κατά 18% πίσω σε σχέση με το «απλό» Ranger. Highlight του πρώτου σκέλους, αποτέλεσαν οι δύο trial διαδρομές, όπου εμπλέξαμε τις «κοντές σχέσεις» του κιβωτίου για να αναρριχηθούμε στις πλαγιές και ακολούθως χρησιμοποιήσαμε το (εξαιρετικής λειτουργίας) σύστημα ελέγχου της καθόδου, Hill Descent Control. Για κλείδωμα του πίσω διαφορικού, ούτε λόγος, καθώς το pick-up της Ford Performance θέλει πολλά περισσότερα για να ζοριστεί…

Αφού διασχίσαμε το φράγμα της λίμνης του Μαραθώνα, κατευθυνθήκαμε προς τον «Άγιο Πέτρο» της Πεντέλης, περνώντας μέσα από την περιοχή της Σταμάτας και του Διονύσου. Σειρά στο πρόγραμμα είχε η παλιά ειδική «Πεντέλη» του Ράλι Ακρόπολις (με την αντίθετη φορά), το σκληρό χώμα της οποίας μας επέτρεψε να δούμε πώς συμπεριφέρεται το όχημα έχοντας επιλεγμένη τη λειτουργία «Gravel». Αν και ο δρόμος ήταν στενός και ο γκρεμός καραδοκούσε, μπορέσαμε να πιέσουμε το αυτοκίνητο, προκειμένου να δούμε πώς συνεργάζεται ο 2λιτρος κινητήρας με το 10άρι αυτόματο κιβώτιο της Ford, το οποίο είναι φτιαγμένο από ατσάλι υψηλής αντοχής, κράματα αλουμινίου και συνθετικά υλικά για βελτιστοποίηση της αντοχής και του βάρους.

Σύμφωνα με την «μπλε οβάλ» εταιρεία, αλγόριθμοι προσαρμογής αλλαγής σχέσης σε πραγματικό χρόνο εξασφαλίζουν την επιλογή της σωστής σχέσης την κατάλληλη στιγμή. Από αλγόριθμους δεν ξέρουμε πολλά είναι η αλήθεια, αυτό που γνωρίζουμε όμως είναι πως ο κινητήρας δεν «κρέμαγε» πουθενά. Κανένα ίχνος κόπωσης και για τα φρένα (4 αεριζόμενα δισκόφρενα), με τα εμπρός να χρησιμοποιούν δαγκάνες δύο εμβόλων διαμέτρου 51 χλστ. (+20% από το στάνταρ Ranger) και τα πίσω να φέρουν δαγκάνες διαμέτρου 54 χλστ.

Πετάει το Ranger Raptor;

Αφήσαμε την Πεντέλη με προορισμό ένα άλλο βουνό, αυτό του Υμηττού, προκειμένου να διασχίσουμε δύο ακόμα ειδικές διαδρομές που αποτελούσαν στο παρελθόν μέρος του «εθνικού μας αγώνα». Επειδή, όμως, περιπέτεια χωρίς απρόοπτα δεν γίνεται, κάπου εκεί άλλαξε το πρόγραμμα της ημέρας, καθώς ο δρόμος προς το βουνό μετά το νεκροταφείο Παπάγου ήταν κλειστός, λόγω άσκησης της Πυροσβεστικής. Δίχως να χάσουμε το κέφι μας, ξαναμπήκαμε στα αυτοκίνητά μας και μέσω της Αττικής Οδού, κινηθήκαμε προς τα Καλύβια Αττικής με τελικό προορισμό τις Αλυκές Αναβύσσου, εκεί που κάποτε λάμβανε χώρα η υπερ-ειδική του Ράλι Ακρόπολις. Η τεράστια επίπεδη έκταση αποδείχθηκε κατάλληλη για δυνατές πλαγιολισθήσεις και ανάποδα τιμόνια. Κορυφαία στιγμή της ημέρας αποδείχθηκε το τέλος της, όταν και δοκιμάσαμε τις …πτητικές ικανότητες του Ranger Raptor, αλλά και τα δικά μας κουράγια. Για μία ακόμα φορά, η απόσβεση των αμορτισέρ και η εν γένει λειτουργία της ανάρτησης της FOX, μας άφησε άναυδους.

Κάνοντας τον απολογισμό της ημέρας, συνειδητοποιήσαμε πως το νέο Ford Ranger Raptor αποτελεί ένα όχημα που ουσιαστικά δεν έχει ανταγωνισμό, καθώς δεν υπάρχει άλλο pick-up που να έρχεται από το ίδιο το εργοστάσιο ρυθμισμένο σαν αγωνιστικό όχημα. Προβάλει έναν έντονα «lifestyle» χαρακτήρα μόνο και μόνο με την επιβλητική του εμφάνιση, ενώ η υπογραφή της Ford Performance είναι από μόνη της ικανή για να το καταστήσει ένα όνειρο για αμέτρητους λάτρεις της αυτοκίνησης ανά τον κόσμο. Και αν με μια πρώτη ανάγνωση ακούγεται ακριβό κοστίζοντας 55.802 ευρώ, ουσιαστικά δεν είναι, καθώς αν επιχειρήσει κάποιος να τοποθετήσει στην after market αγορά όλα αυτά τα εκτός δρόμου «καλούδια» σε ένα pick-up, η τιμή του εύκολα θα ξεπεράσει αυτά τα επίπεδα.

Σημειώνεται, πως τα πρώτα Raptor που προπαραγγέλθηκαν παραδίδονται αυτή την περίοδο στους κατόχους τους, ενώ από τα τέλη Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσει σταδιακά η παράδοση της πρώτης μεγάλης παρτίδας. Ήδη η ζήτηση, όπως μας ενημέρωσαν οι επικεφαλής της Ford Motor Hellas, είναι ιδιαίτερα αυξημένη. Για την τρέχουσα χρονιά, η χώρα μας εξασφάλισε 70 μονάδες του Raptor, ενώ αν δεν αλλάξει κάτι στον προγραμματισμό του εργοστασίου, τις επόμενες χρονιές θα μας αντιστοιχούν 100 Raptor ετησίως.

Πάντως και για να είμαστε απόλυτα δίκαιοι, με ωφέλιμο φορτίο 620 κιλών το pick-up της Ford δεν αποτελεί το ιδανικό επαγγελματικό εργαλείο με την παραδοσιακή έννοια του όρου, αλλά και πάλι, το Raptor είναι πολλά περισσότερα. Είναι ένα όχημα που σου ζητά να ξεχάσεις όσα νομίζεις πως γνώριζες για τα pickup, αναγκάζοντάς σε να υποκλιθείς στην τεχνογνωσία (και το μεράκι) των ανθρώπων που το δημιούργησαν. 

Info

Τιμή: από 55.802 ευρώ

Χρώματα:

• Frozen White, Colorado Red, Conquer Grey (μη μεταλλικά)

• Shadow Black, Performance Blue (μεταλλικά)

Στάνταρ εξοπλισμός: Προβολείς Xenon και προβολείς ομίχλης LED εμπρός, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, εργοστασιακός συναγερμός, 7 αερόσακοι, ABS, ESC, Collision Mitigation System, ASLD, AEB, ISA, LKA, αναγνώριση πινακίδων ορίου ταχύτητας, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, εξωτερικοί καθρέφτες ηλεκτρικά θερμαινόμενοι, ρυθμιζόμενοι και αναδιπλούμενοι, 17άρες ζάντες αλουμινίου, SYNC 3 με σύστημα ακύρωσης θορύβου, USB, οθόνη αφής 8", 6 ηχεία, GPS, αυτόματος διζωνικός ηλεκτρονικός κλιματισμός (DEATC), δερμάτινη επένδυση καθισμάτων, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο θερμαινόμενο κάθισμα οδηγού/συνοδηγού με 8 ρυθμίσεις, ηλεκτρική κλειδαριά πόρτας καρότσας, ηλεκτρικές κλειδαριές με σύστημα διπλοκλειδώματος, σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί.

Στο ίδιο τεύχος #376

PreviousNext