Ήταν θέμα χρόνου, η Volvo να κερδίσει το στοίχημα της μειωμένης κατανάλωσης και της συνολικής απόδοσης των φορτηγών της και το πέτυχε χάρη στην εφαρμογή της τεχνολογίας Turbo Compound στον 13λιτρο κινητήρα D13TC, καθώς και άλλων τεχνολογιών που συνθέτουν το πακέτο I-See.

Αποτέλεσμα αυτών η κατά 7% μείωση της κατανάλωσης με ανάλογη μείωση των ρύπων τη στιγμή μάλιστα που ο κινητήρας, δουλεύοντας στις χαμηλές στροφές παράγει επιπλέον 300Nm ροπής, επιτρέποντας υψηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα χωρίς αύξηση στην κατανάλωση. Έτσι, στους D13TC των 460 και 500 ίππων, η ροπή φτάνει τα 2.600 και 2.800 Nm αντίστοιχα, που σημαίνει ακόμη καλύτερες επιδόσεις και λιγότερες αλλαγές ταχυτήτων από το κιβώτιό του.

Οδηγούμε στη Σουηδία τα Volvo FH σε μια διαδρομή 350 χιλιομέτρων με συνεχόμενες αναβάσεις – καταβάσεις και συγκρίνουμε τον απλό 13λιτρο κινητήρα με αυτόν με το σύστημα Turbo Compound. Πόσο αποδοτικότερος είναι ο D13TC σε σχέση με τον απλό 13λιτρο και ποιες διαφορές και πλεονεκτήματα θα εντοπίσει ο οδηγός του, είναι μερικά από τα βασικά ερωτήματα στα οποία απαντούμε έχοντας οδηγήσει και τα δύο αυτοκίνητα.

Volvo FH με I-Save

Το Volvo FH με I-Save εξοπλίζεται με τον αποδοτικό κινητήρα D13TC καθώς και ένα πακέτο εξοικονόμησης καυσίμων το οποίο περιλαμβάνει τα εξής: Ενημερωμένο I-See με χαρτογραφικές πληροφορίες, το οποίο χρησιμοποιεί τις πληροφορίες για το δρόμο, έτσι ώστε να αξιοποιεί την κινητική ενέργεια του φορτηγού με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, όταν κινείται σε δρόμους με ανηφόρες. Ρυθμίζει τις αλλαγές ταχυτήτων, το γκάζι και την πέδηση του κινητήρα, όταν το I-Cruise είναι ενεργοποιημένο. Το I-See διαθέτει ένα νέο χάρτη υψηλής ανάλυσης για ακριβέστερο τοπογραφικό εντοπισμό. Επίσης, διαθέτει το I-Shift με βελτιστοποιημένο λογισμικό για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων. Κατά την οδήγηση στο πρόγραμμα Economy κάθε αλλαγή ταχύτητας γίνεται ακριβώς την κατάλληλη στιγμή, έτσι ώστε ο κινητήρας να μπορεί να λειτουργήσει στο αποδοτικότερο εύρος σ.α.λ.

Διαθέτει ακόμη νέο πίσω άξονα ο οποίος παρέχει ισχύ από τον κινητήρα στους τροχούς του φορτηγού με λιγότερες τριβές. Βελτιωμένο είναι και το σύστημα I-Cruise με Ι-roll που προσαρμόζει την ταχύτητα για να κρατά χαμηλά την κατανάλωση. Νέο χαρακτηριστικό είναι το σβήσιμο του κινητήρα στο ρελαντί, μετά από 2,5 λεπτά, για εξοικονόμηση καυσίμων και μείωση των εκπομπών των ρύπων. Ακόμη, η αντλία υδραυλικού τιμονιού με μεταβλητή υποβοήθηση επηρεάζει θετικά την οικονομία καυσίμου. Συνδυάζοντας όλα τα παραπάνω, ο κινητήρας επιτυγχάνει μείωση μέχρι και 7%.

Νέος κινητήρας D13TC

Ο νέος κινητήρας της Volvo με την τεχνολογία Turbo Compound παρέχει υψηλή ροπή σε χαμηλές στροφές αξιοποιώντας απόλυτα τη διαθέσιμη ενέργεια σε κάθε στάδιο. Ο επιπλέον στρόβιλος αξιοποιεί την ενέργεια που διαφεύγει με τα καυσαέρια και τη μετατρέπει σε μηχανική ενέργεια. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας μπορεί να παράγει έως 300 Nm υψηλότερη ροπή σε χαμηλές στροφές, αυξάνοντας τη ροπή στην ιπποδύναμη των 460 ίππων από τα 2.300 Nm στα 2.600 Nm και των 500 ίππων από τα 2.500 στα 2.800 Nm. Η τεχνολογία αυτή προσφέρει αυξημένη απόδοση σε όλη την κλίμακα των στροφών, με το καλύτερο αποτέλεσμα στην περιοχή μεταξύ 900 και 1.400 σ.α.λ.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχους Αυγούστου (376) του ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.