Με πάνω από 4 εκατομμύρια πωλήσεις από το λανσάρισμά τους το 1980, τα Renault Trafic και Master αποτελούν μια κορυφαία επιλογή στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων.

Ανταποκρινόμενα στις αυξανόμενες ανάγκες των πελατών, τα νέα μοντέλα έρχονται ακόμη πιο αναβαθμισμένα σε τεχνολογικό επίπεδο, σε στοιχεία εξοπλισμού και ντιζάιν. Νέοι κινητήρες, περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης, αυξημένη στιβαρότητα και πολλαπλές δυνατότητες διασύνδεσης χαρακτηρίζουν τη νέα γενιά Renault. Τα οδηγούμε στην Πορτογαλία απ’ όπου σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις μας.

Renault Trafic

Το Renault Trafic προσφέρεται σε εκδόσεις με δύο μήκη αμαξώματος και δύο ύψη. Είναι διαθέσιμο ως Van, Combi, Bus και SpaceClass. Ιδανικό για μια ευρεία γκάμα πελατών και εταιρειών που κατόπιν σύγκρισης και θα εκτιμήσουν ιδιαιτέρως το κόστος χρήσης και τα στοιχεία εκμετάλλευσης του νέου Trafic.

photo_8_jean-brice_lemalc_1_0.jpg

Εξωτερική σχεδίαση

Η επιλογή των Γάλλων σχεδιαστών είναι προφανής. Να αποκτήσει το Trafic μια κοινή αισθητική ταυτότητα με τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας των επαγγελματικών οχημάτων. Οι περισσότερες αλλαγές εντοπίζονται στο μπροστινό σημείο με πιο επιβλητική μάσκα και με νέα γρίλια η οποία ενσωματώνει διακοσμητικά χρωμίου. Οι προβολείς είναι Led με δυναμικότερη σχεδίαση και καλύτερη απόδοση. Το νέο χρώμα λανσαρίσματος είναι το Γκρι Urbain.

Εσωτερικό

Ο επανασχεδιασμός του εσωτερικού έδωσε έναν πιο ευχάριστο και εργονομικό χώρο με σκοπό στο τέλος της ημέρας ο οδηγός να βγαίνει ξεκούραστος. Το χρώμιο στους αεραγωγούς, στο περίγραμμα της κεντρικής κονσόλας, στα χειριστήρια κλιματισμού, και στο μοχλό ταχυτήτων, αναβαθμίζουν την γενικότερη εικόνα. Η νέα δερμάτινη λαβή του μοχλού ταχυτήτων είναι πιο κομψή και έχει καλύτερη αίσθηση. Αποθηκευτικοί χώροι βρίσκονται στις πόρτες και στα ανοιχτά και κλειστά ντουλάπια του ταμπλό, τα οποία φτάνουν συνολικά τα 90 λίτρα.

photo_14_jean-brice_lemalc_2_1_0.jpg

Χώρος φόρτωσης

Σημαντικές αλλαγές έχουν γίνει και στην κλούβα του Trafic. Ο χώρος φόρτωσης τώρα ανάλογα με την έκδοση έχει ωφέλιμο όγκο από 5,2 έως 8,6 κ.μ. Το κατώφλι φόρτωσης βρίσκεται χαμηλά και η πίσω δίφυλλη πόρτα δίνει άνοιγμα μέχρι τις 255 μοίρες. Ο ενισχυμένος φωτισμός Led στην αριστερή πλευρά και επάνω από την πίσω πόρτα εξασφαλίζει αρκετό φως για τις βραδινές παραδόσεις. Επιπλέον, η νέα επένδυση πατώματος πολυπροπυλενίου καθαρίζεται πιο εύκολα. Ακόμη, διατίθενται 18 κρίκοι πρόσδεσης για την καλύτερη ασφάλιση του φορτίου.

Κινητήρες

Νέος είναι ο κινητήρας 2.0dCi του Trafic με βελτιωμένα χαρακτηριστικά για καλύτερες επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση. Πληροί το πρότυπο Euro 6d-temp και είναι διαθέσιμος σε τρία επίπεδα ισχύος στους 120, 145 και 170 ίππους στις 3.500 σ.α.λ με μέγιστη ροπή 320, 350 και 380 Nm στις 1.500 σ.α.λ αντίστοιχα. Επιπλέον, διαθέτει στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας. Η έκδοση των 145 ίππων εξασφαλίζει μείωση της κατανάλωσης μέχρι και 0,6 λίτρα/100 χλμ. Ο κινητήρας συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ενώ οι δύο κινητήρες με τη μεγαλύτερη ισχύ μπορούν να συνδυαστούν με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC6. Να αναφέρουμε επίσης ότι διατηρείται και ο 1,6 λίτρων dCi πετρελαιοκινητήρας με απόδοση 95 ίππους.

Στο δρόμο με το Renault Trafic

Με κύρια χαρακτηριστικά την ευκολία κίνησής του στην πόλη και την καλή ποιότητα κύλισης στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο το Trafic κερδίζει από την αρχή τις εντυπώσεις. Η είσοδος στο εσωτερικό του παραμένει εύκολη και η θέση οδήγησης είναι άριστη, χωρίς εργονομικές ατέλειες καθώς όλα τα κουμπιά βρίσκονται κοντά στα δάχτυλα του οδηγού και στο άμεσο οπτικό πεδίο του. Η ορατότητα είναι καλή προς τα εμπρός, χωρίς να περιορίζεται από τις δύο κάθετες μπροστινές κολόνες. Βέβαια, θα θέλαμε οι καθρέφτες να έχουν μεγαλύτερη επιφάνεια. Ωστόσο, o ευρυγώνιος καθρέφτης Wide View στο σκιάδιο του συνοδηγού αυξάνει σημαντικά το οπτικό πεδίο στη δεξιά πλευρά. Το όχημα της δοκιμής είχε τον κινητήρα με τους 145 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων διπλού συμπλέκτη. Η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός τόσο στις εκκινήσεις όσο και στις υπόλοιπες αλλαγές είναι ότι επιτυγχάνονται γρήγορα και είναι ομαλές. Το κιβώτιο προεπιλέγει την αμέσως επόμενη χωρίς να υπάρχει απώλεια ισχύος ακόμη και αν πραγματοποιήσει αλλαγή στο μέσον μιας ανηφόρας. Εάν το αυτοκίνητο οδηγείται συντηρητικά, χωρίς απότομες διακυμάνσεις στο γκάζι, οι αλλαγές γίνονται περίπου στις 2.000 στροφές επιτυγχάνοντας παράλληλα την επιθυμητή οικονομία. Σε διαφορετική περίπτωση, κάνοντας kick down, οι αλλαγές γίνονται σε υψηλότερο εύρος στροφών και ο οδηγός μπορεί να κινήσει πιο γρήγορα το αυτοκίνητο. Πόσο όμως θα βοηθήσει το αυτόματο κιβώτιο τον επαγγελματία οδηγό; Η απάντηση είναι πολύ, τόσο στην κίνησή του στην πόλη όσο και εκτός. Αυτό το αναλαμβάνεται κάποιος καλύπτοντας τη διαδρομή των τριάντα χιλιομέτρων την πρώτη φορά με την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο και τη δεύτερη με το χειροκίνητο. Με το αυτόματο κιβώτιο η δουλειά του οδηγού γίνεται πιο ξεκούραστα, χωρίς να καταπονεί το αριστερό του πόδι διαρκώς με το πάτημα του συμπλέκτη και, το βασικότερο, χωρίς να γίνονται περιττές αλλαγές, ανεβάζοντας ή κατεβάζοντας σχέσεις στο κιβώτιο.

Renault Master

Το Μaster παράγεται στο εργοστάσιο Battly της Γαλλίας και διατίθεται σε τρία ύψη οροφής, τέσσερα μήκη και ωφέλιμο όγκο από 8 έως 14,8 κ.μ.

photo_4_jean-brice_lemalc_2_1_0.jpg

Δυναμική εμφάνιση

Από τις πρώτες αλλαγές που θα παρατηρήσουν οι αναγνώστες μας στο αμάξωμα αφορούν στην ανασχεδιασμένη μπροστινή όψη που προσδίδει όγκο και στιβαρότητα στο αυτοκίνητο. Τα βασικά χαρακτηριστικά του αφορούν τη νέα μπροστινή μάσκα κάθετης σχεδίασης, τη φωτεινή υπογραφή σε σχήμα C στον στάνταρ εξοπλισμό και την ανυψωμένη γραμμή καπό. Επιπλέον, πιο ενισχυμένος είναι ο προφυλακτήρας και τα μπροστινά φτερά. Οι χρωμιωμένες επιφάνειες προσθέτουν φινέτσα στο αμάξωμα. Είναι διαθέσιμο σε πληθώρα χρωματικών επιλογών καθώς και σε ένα νέο χρώμα αμαξώματος το Γκρι Urbain.

Ποιοτικό εσωτερικό

Η ποιότητα, η άνεση και η εργονομία είναι τα τρία βασικά χαρακτηριστικά του εσωτερικού του Master. Τα χρώματα είναι πιο σκούρα και ματ, ενώ οι γραμμές πιο οριζόντιες. Το νέο ταμπλό διαθέτει μεγάλους ανοιχτούς ή κλειστούς αποθηκευτικούς χώρους για την αποθήκευση εγγράφων και μικροαντικειμένων. Η αίσθηση premium στο εσωτερικό ενισχύεται από τα διακοσμητικά χρωμίου στους αεραγωγούς, τα κουμπιά κλιματισμού και το νέο τιμόνι. Οι νέες ταπετσαρίες έχουν όμορφους χρωματικούς συνδυασμούς και καθαρίζονται ευκολότερα. Ο πίνακας οργάνων είναι εξοπλισμένος με ψηφιακή οθόνη TFT 3, 5 ιντσών και είναι εύκολος στη χρήση του. Στο κεντρικό τμήμα του ταμπλό έχει ενσωματωθεί η οθόνη πλοήγησης. Το εσωτερικό διαθέτει πλούσιους αποθηκευτικούς χώρους, έως 105 λίτρα. Το νέο τραπεζάκι Easy Life πάνω από το ντουλαπάκι στην πλευρά του συνοδηγού παρέχει πρόσθετο χώρο εργασίας. Όσον αφορά τη συνδεσιμότητα διαθέτει έναν επαγωγικό φορτιστή smartphone και ένα σταθμό υποδοχής για tablet στο κεντρικό τμήμα του ταμπλό.

photo_18_renault_communicationc_1_0.jpg

Χώρος φόρτωσης

Σημαντικές παρεμβάσεις έχουν γίνει και στην κλούβα του οχήματος αυξάνοντας την αποδοτικότητα των επαγγελματιών. Ο νέος φωτισμός Led απέναντι από τη συρόμενη πόρτα και στο πίσω μέρος της οροφής παρέχει πενταπλάσια ισχύ φωτισμού στο εσωτερικό. Επιπλέον, οι νέες εργονομικές λαβές διευκολύνουν την είσοδο και την έξοδο από το όχημα. Όσον αφορά το υλικό του πατώματος παραμένει από σκληρό πλαστικό για να μην προκαλούνται φθορές.

Κινητήρας

Νέος είναι ο κινητήρας του Master 2,3 λίτρων ο οποίος πληροί τα πρότυπα Euro 6d-temp και διαθέτει τεχνολογία Twin Turbo. Είναι διαθέσιμος σε τρεις ιπποδυνάμεις στους 135, 150 και 180 ίππους στις 3.500 σ.α.λ με 365, 385 και 400 Nm ροπή αντίστοιχα από τις 1.500 σ.α.λ. Η τελική ταχύτητα φτάνει μέχρι τα 163 χλμ/ ώρα. Ο νέος κινητήρας εμφανίζεται πιο οικονομικός μέχρι και 1 λίτρο/100 χλμ. Συνδυάζεται ανάλογα με την έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή ημιαυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Επιπλέον, εξοπλίζεται με το σύστημα επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR).

Στο δρόμο με το Renault Master

Είχαμε στη διάθεσή μας για μια μικτή διαδρομή πολλών χιλιομέτρων το Master με τον κινητήρα των 180 ίππων που συνεργάζεται με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο. Η πρόσβαση στο εσωτερικό γίνεται με ευκολία, χάρη στο μεγάλο άνοιγμα της πόρτας καθώς και στο σκαλοπάτι το οποίο βρίσκεται χαμηλά στο έδαφος. Το παραπάνω είναι σημαντικό στοιχείο για τον οδηγό διανομών ο οποίος θα χρειαστεί να ανεβοκατέβει πολλές φορές καθημερινά στο όχημά του. Το κάθισμα του οδηγού βρίσκεται ψηλά και κινείται αρκετά εκατοστά εμπρός-πίσω, εξασφαλίζοντας καλή θέση οδήγησης, όπως επίσης και αυξημένη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις.

Στο τελευταίο μάλιστα σημαντική βοήθεια προσφέρουν οι μεγάλοι καθρέφτες οι οποίοι στην άκρη και στο κάτω μέρος τους είναι ευρυγώνιοι. Ιδιαίτερα χρήσιμη είναι η συμβολή της πίσω κάμερας (Rear View Assist) η οποία δείχνει διαρκώς το δρόμο, μέσω της κεντρικής οθόνης, όσο το όχημα βρίσκεται καθοδόν. Το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο πάνω-κάτω και όχι μέσα-έξω. Ξεκινώντας στην πόλη, με συνεχόμενα σταμάτα-ξεκίνα, παρατηρούμε ότι ο συμπλέκτης είναι ελαφρύς, ξεκινώντας ομαλά το όχημα. Επίσης, στα θετικά στοιχεία του σημειώνουμε το τιμόνι, το οποίο είναι ελαφρύ και κόβει αρκετά, επιτρέποντας στο Master να ελίσσεται με ευκολία σε στενούς δρόμους.

Το κιβώτιο έχει κοντές σχέσεις και η ευκολία χρήσης του είναι υποδειγματική. Με 650 κιλά φορτίο παρατηρούμε ότι ο κινητήρας έχει άμεση απόκριση και ικανότητα να πιάνει γρήγορα υψηλή ταχύτητα. Για να αποφευχθεί πιθανόν κρέμασμα του κινητήρα οι αλλαγές πρέπει να γίνονται περίπου στις 1.200 σ.α.λ ενώ η ροπή του είναι άμεσα διαθέσιμη, περίπου από τις 1.500 σ.α.λ. Από το εύρος αυτό ο κινητήρας γίνεται πιο γρήγορος και αποδοτικός. Ένας ακόμη τομέας στον οποίο το Master τα πάει περίφημα είναι στις αναρτήσεις. Δίνουν μια ευχάριστη αίσθηση σε δρόμους με λακκούβες, παρέχοντας παράλληλα αυξημένη ασφάλεια σε σημεία με πολλές και απότομες στροφές. Σε επίπεδο ασφαλείας το Master εξοπλίζεται με σύγχρονα συστήματα όπως το Side Wind Assist, στον στάνταρ μάλιστα εξοπλισμό, το οποίο σταθεροποιεί το όχημα σε περίπτωση πλευρικού ανέμου, παράδειγμα κατά την έξοδο από τούνελ, όταν η ταχύτητα είναι πάνω 70 χλμ/ώρα και επιτρέπει τη διόρθωση της πλευρικής παρέκκλισης με τη χρήση του ESP. Επιπλέον, το Active Emergency Braking System συμβάλλει σημαντικά στη μείωση ατυχημάτων με προπορευόμενα οχήματα, εντός και εκτός πόλης με τη χρήση του φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης.

Master Z.E.: Το ηλεκτρικό στην πρίζα

Για τις εταιρείες που σκέφτονται οικολογικά και η παράδοση των εμπορευμάτων σε ορισμένα σημεία (κέντρα ιστορικών πόλεων) επιτρέπεται μόνο σε οχήματα με μηδενικούς ρύπους η Renault προτείνει την ηλεκτρική έκδοση του Master. Προσφέρει αυτονομία μέχρι και 120 χλμ, ανάλογα πάντοτε με το φορτίο και τις συνθήκες οδήγησης και εξοπλίζεται με μπαταρία νέας γενιάς ιόντων λιθίου Ζ.Ε 33 (33 kWh) με βελτιστοποιημένη ηλεκτρική διαχείριση. Η πλήρης επαναφόρτισή του Z.E. πραγματοποιείται σε έξι ώρες με το WallBox 32A/7,4 kW. Ο ηλεκτρικός κινητήρας αποδίδει ισχύ 57 kW και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Renault στο Cleon της Γαλλίας. H ηλεκτρική έκδοση προσφέρεται σε έξι εκδόσεις, με τρεις επιλογές μήκους και δύο επιλογές ύψους. Οι τέσσερις εκδόσεις προσφέρουν ωφέλιμο όγκο από 8 έως 13 κ.μ και οι δύο εκδόσεις πατώματος καμπίνας υποστηρίζουν φορτία μέχρι και 22 κ.μ.

34_renault2_0.jpg

Στο δια ταύτα...

...με δύο αξιόλογα μοντέλα, το Trafic και το Master, η Renault συνεχίζει δυναμικά σε έναν χώρο στον οποίο το όνομά της είναι συνώνυμο της αξιοπιστίας και της λειτουργικότητας. Τα νέα οχήματα εμφανίζονται με ακόμη πιο δυναμικά χαρακτηριστικά και θα είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά στις αρχές του επόμενου έτους.

34_renault3_0.jpg

34_renault5_0.jpg

34_renault6_0.jpg