Τροχοί & TIR

Scania: νέος 13λιτρος μονομπλόκ κινητήρας 540 hp

Η Scania λανσάρει τον καινούργιο 13λιτρο DC13 166 στους 540 hp, ο οποίος συμπληρώνει τη γκάμα των εξακύλινδρων σε σειρά κινητήρων του κατασκευαστή. Στα 13 λίτρα χωρητικότητας, η Scania διαθέτει πλέο
Τρίτη 03/09/2019 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Η Scania λανσάρει τον καινούργιο 13λιτρο DC13 166 στους 540 hp, ο οποίος συμπληρώνει τη γκάμα των εξακύλινδρων σε σειρά κινητήρων του κατασκευαστή.

Στα 13 λίτρα χωρητικότητας, η Scania διαθέτει πλέον πέντε εκδόσεις ισχύος στα 370, 410, 450, 500 και 540 hp. Ο «540» απευθύνεται σε πελάτες που ενδιαφέρονται για άφθονη ισχύ και υψηλή οδηγησιμότητα, και ταυτόχρονα δεν θέλουν, ή μάλλον δε μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα V8 Scania (που αρχίζουν στα 520 hp) είτε για λόγους εξασφάλισης μεγάλου ωφέλιμου φορτίου, ή επειδή δραστηριοποιούνται σε αγορές όπου υπάρχουν περιορισμοί στην επιτρεπτή φόρτιση του εμπρός άξονα.

Γενικά, οι εξακύλινδροι 13λιτροι της Scania, είναι γύρω στα 200 κιλά ελαφρύτεροι από τους V8. Η νέα γενιά φορτηγών Scania χαρακτηρίζεται από την κορυφαία αποδοτικότητα των 13λιτρων εξακύλινδρων σε σειρά κινητήρων, και τους θηριώδεις, τελευταίας γενιάς V8. Λίγο η μειωμένη κατανάλωση καυσίμου των πρώτων, μαζί με την αίγλη των V8, ελάχιστοι είχαν προσέξει το κενό στη γκάμα –η Scania δεν είχε μέχρι τώρα 13λιτρο με ισχύ μεγαλύτερη από 500 hp.

Θεωρητικά, όλα αυτά τα κάλυπτε ο «μικρός» V8 στα 520 hp με 2.700 Nm. Στην πράξη όμως, υπάρχουν πολλές μεταφορικές που προτιμούν εξακύλινδρα μοντέλα, υψηλής ισχύος, πάνω από 500 hp και οι Σουηδοί, σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό δεν είχαν αντίστοιχη πρόταση. Τώρα αυτό αλλάζει με τον «540» ο οποίος μοιράζεται την ίδια τεχνολογία (π.χ., τουρμπίνα σταθερής γεωμετρίας με ρουλεμάν) με το «500» που στις δοκιμές μας αλλά και σε τεστ σε όλη την Ευρώπη έχει επιδείξει εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, με τη χρήση μόνο SCR για την επεξεργασία των καυσαερίων.

Ο νέος κινητήρας αποδίδει 540 hp στις 1.800 σ.α.λ. και 2.700 Nm μεταξύ 1.000- 1.300 σ.α.λ., δηλαδή, συν 20 hp σε σχέση με τον 520 V8 και ακριβώς την ίδια μέγιστη ροπή. Θα είναι διαθέσιμος για όλες τις καμπίνες όπου τοποθετούνται και οι υπόλοιποι 13λιτροι, και με πολλές επιλογές σε συνδυασμό με κιβώτια ταχυτήτων, άξονες κ.λ.π.

PreviousNext