Στο πίσω μέρος μιας Mercedes-Benz V-Class, οι μηχανικοί ανάπτυξης της Daimler Trucks τοποθέτησαν για πρώτη φορά έναν προσομοιωτή οδήγησης, προκειμένου οι οδηγοί φορτηγών να μπορούν να δοκιμάσουν σε πρωτότυπη μορφή τις λειτουργίες των μελλοντικών ψηφιακών μενού, καθώς και τις νέες εφαρμογές που ετοιμάζει η γερμανική εταιρεία.

Τα πρωτότυπα που βρίσκονται υπό δοκιμή βασίζονται στα υπάρχοντα συστήματα του νέου Mercedes-Benz Actros και η ανατροφοδότηση από τις δοκιμές, θα τροφοδοτήσει με δεδομένα την ομάδα εξέλιξης της Daimler Trucks. Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στην περιοχή της Στουτγάρδης σε Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, αλλά και κατά μήκος σημαντικών οδών κυκλοφορίας, προκειμένου οι οδηγοί που συμμετείχαν στη διαδικασία, να βρίσκονται στο οικείο περιβάλλον εργασίας τους. Το γεγονός εξασφάλισε πιο αξιόπιστα αποτελέσματα δοκιμών και παράλληλα επέτρεψε στους ιθύνοντες της Daimler να βρουν περισσότερους οδηγούς φορτηγών σε συντομότερο χρονικό διάστημα.

«Τα σχόλια των οδηγών φορτηγών μετά τις αρχικές δοκιμές είναι πολύ θετικά. Οι οδηγοί είναι ικανοποιημένοι που τους εμπλέκουμε ενεργά στην περαιτέρω ανάπτυξη των λειτουργικών συστημάτων που χρησιμοποιούν καθημερινά. Ένα μεγάλο πλεονέκτημα του κινητού εργαστηρίου δοκιμών είναι ότι μας φέρνει κοντά στους οδηγούς και όχι το αντίστροφο. Με τη δοκιμή των οδηγών στο επαγγελματικό τους περιβάλλον, τα σχόλιά τους είναι ακόμα πιο αυθεντικά, κάτι που αποτελεί ένα τεράστιο όφελος για το αναπτυξιακό μας έργο», δήλωσε σχετικά ο επικεφαλής του τμήματος Advanced Engineering της Daimler Trucks για την ενεργητική ασφάλεια, την αυτόνομη οδήγηση και τη συνδεσιμότητα, Δρ. Christian Ballarin.

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, οι οδηγοί φορτηγών φορούσαν 3D γυαλιά εικονικής πραγματικότητας, στα οποία έβλεπαν την ψηφιακή εικόνα του κόκπιτ, αλλά και διάφορα σενάρια οδήγησης. Οι οδηγοί κρατούσαν ένα πραγματικό τιμόνι φορτηγού πολλαπλών λειτουργιών, το οποίο συνδεόταν με τον προσομοιωτή. Στο πρώτο στάδιο των δοκιμών, οι μηχανικοί της Daimler διερεύνησαν κυρίως τη φιλικότητα προς το χρήστη του μενού του συστήματος πλοήγησης στις οθόνες των μελλοντικών κόκπιτ, καθώς και την αποδοχή των εφαρμογών από τους οδηγούς φορτηγών. Δύο ειδικοί από τη Daimler Trucks ήταν παρόντες κατά τη διάρκεια των δοκιμών στον κινητό προσομοιωτή, παρακολουθώντας και καταγράφοντας τις αντιδράσεις και τις δηλώσεις των οδηγών φορτηγών. Επιπλέον, αισθητήρες κατέγραφαν τις κινήσεις των οδηγών, προκειμένου να εξαχθούν επιπλέον συμπεράσματα σχετικά με την ευχρηστία των συστημάτων. Σημειώνεται, τέλος, πως η κάθε δοκιμή έγινε ανώνυμα, είχε διάρκεια περίπου 20 λεπτών και η επιλογή των συμμετεχόντων έγινε τυχαία