Τροχοί & TIR

Στις 27 Σεπτεμβρίου ξεκινά η πληροφόρηση για τα μεταχειρισμένα

Η παροχή κρίσιμων και απόλυτα χρήσιμων πληροφοριών για τους υποψήφιους αγοραστές εισαγομένων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στις 27 Σεπτεμβρίου, μέσω ηλεκτρονικής πλατ
Τρίτη 03/09/2019 - 11:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Η παροχή κρίσιμων και απόλυτα χρήσιμων πληροφοριών για τους υποψήφιους αγοραστές εισαγομένων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στις 27 Σεπτεμβρίου, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας που ετοίμασε το Υπουργείο Μεταφορών.

Τα «χιλιόμετρα» του αυτοκινήτου, κατά την τελευταία διέλευση για σέρβις, οι ανακλήσεις που οφείλεται να γίνουν, το ιστορικό ΚΤΕΟ στη χώρα προέλευσης (άρα και τα «χιλιόμετρα» που είχε το αυτοκίνητο, όταν ελέγχθηκε και τυχόν βλάβες) και πολλά άλλα στοιχεία, θα πρέπει να τίθενται υπόψη των αγοραστών. Με τον τρόπον αυτόν θα τεθεί έλεγχος στην εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με παραποιημένα «χιλιόμετρα», άγνωστο ιστορικό βλαβών κ.α.

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων & Δίκυκλων έχει από τον Ιούλιο επισημάνει, ότι για τις ανεξέλεγκτες εισαγωγές μεταχειρισμένων από το εξωτερικό είναι σκόπιμο να γνωρίζουμε τα εξής:

  • Στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ η παραποίηση του ιστορικού του αυτοκινήτου (γυρισμένα «χιλιόμετρα, αλλαγή έτους πρώτης κυκλοφορίας, δήλωση ψευδούς περιβαλλοντικής κλάσης, ζημιές κα.) αποτελεί ποινικό αδίκημα.

  • Στις ίδιες χώρες, τα αυτοκίνητα με πολλά χιλιόμετρα πωλούνται σε εξευτελιστικές τιμές, καθώς διατίθενται ως διαφορετικής ποιότητας προϊόντα, σε σχέση με αυτοκίνητα που έχουν διανύσει λογικές, για την ηλικία τους αποστάσεις.

  • Πολλοί καταναλωτές δεν γνωρίζουν ότι τυχόν ατασθαλίες κατά τον τελωνισμό των εισαγομένων μεταχειρισμένων «ακολουθούν» το όχημα. Συνεπώς, μελλοντικοί ιδιοκτήτες μπορεί να βρεθούν με αυτοκίνητα δεσμευμένα, αν σε δεύτερο χρόνο διαπιστωθούν ζητήματα παρατυπιών.

  • Όλες οι χώρες της Ευρώπης λαμβάνουν μέτρα να αποθαρρύνουν την κυκλοφορία των παλαιών, ρυπογόνων αυτοκινήτων, ώστε να διατηρήσουν το υψηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας και να ελαχιστοποιήσουν την επιβάρυνση στο περιβάλλον.

  • Συνέπεια είναι, οι ανεξέλεγκτες εισαγωγές μεταχειρισμένων να μεταφέρουν στις πόλεις της Ελλάδας το επικείμενο πρόβλημα ρύπανσης άλλων χωρών, καθώς η χώρα μας καταλήγει να «συνταξιοδοτεί» τα υπέργηρα αυτοκίνητα της Ευρώπης.

  • Η τυχόν παραποίηση κρίσιμων στοιχείων για την κατάσταση στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα δεν είναι μόνο ευθεία παραπλάνηση για τον καταναλωτή, αλλά επίσης θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των επιβαινόντων, αφού ο ανυποψίαστος αγοραστής δεν μπορεί να γνωρίζει τις ανάγκες συντήρησης και επισκευής του οχήματος, με βάση την πραγματική ηλικία του.

  • Είναι απόλυτα θεμιτό να λειτουργεί η αγορά εισαγομένων μεταχειρισμένων, σε κάλυψη αναγκών των καταναλωτών. Όμως, πρέπει η πολιτεία να μεριμνά οι καλόπιστοι αγοραστές να μην γίνονται θύματα τυχόν επιτηδείων.

Σημαντικό είναι, επίσης, το γεγονός ότι η πλατφόρμα του Υπ. Μεταφορών, εκτός της ως άνω πληροφόρησης των καταναλωτών, θα λειτουργήσει επαληθευτικά και για τα στοιχεία που δηλώθηκαν κατά την εισαγωγή των μεταχειρισμένων ως σήμερα, καθώς πολλοί καταναλωτές μπορεί να έχουν ήδη πέσει θύματα εξαπάτησης.

PreviousNext