Συστήματα ενεργητικής ασφάλειας φορτηγών Mercedes-Benz

Για δύο ημέρες η Mercedes-Benz Ελλάς διοργανώνει ένα συναρπαστικό Vans & Trucks Weekend. Η εκδήλωση είναι αφιερωμένη στα πρωτοποριακά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης των επαγγελματικών της οχημάτων. Η πλήρης γκάμα ελαφρών και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων Mercedes-Benz θα βρίσκεται στην Πίστα Μεγάρων, η οποία βρίσκεται 35 χιλιόμετρα από το κέντρο της Αθήνας και μόλις 700 μέτρα από τον σταθμό του προαστιακού σιδηροδρόμου.

Ειδικοί εκπαιδευτές θα παρουσιάσουν τα συστήματα ασφαλείας των κορυφαίων στην κατηγορία τους Actros και Sprinter, ενώ θα είναι διαθέσιμα για δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες τα vans και η X-Class. Τέλος, για πρώτη φορά στην Ελλάδα θα είναι διαθέσιμο για test drive το eVito, το νέο ηλεκτρικό van της Mercedes-Benz. Η πρόσβαση στην Πίστα Μεγάρων είναι εύκολη από Αθήνα μέσω της Αττικής Οδού προς Ελευσίνα. Για το Αυτοκινητοδρόμιο ακολουθήστε την έξοδο Πάχη-Μέγαρα της Νέας Εθνικής Οδού Αθηνών – Κορίνθου. Περισσότερες πληροφορίες στο: www.mercedes-benz.gr/vans/el/safetyweekend

Ψηφιακή υπεροχή

Το νέο Mercedes-Benz Actros είναι μία πλατφόρμα επίδειξης υψηλής τεχνολογίας, με ένα μπαράζ καινοτομιών που δείχνουν την τόλμη και την αυτοπεποίθηση του κατασκευαστή που έχει βαλθεί να πάει τη Μεταφορά στην επόμενη μέρα. Με πολλά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και ενεργητικής ασφάλειας να εμφανίζονται σε παγκόσμια «πρώτη», το νέο Actros είναι το πιο εξελιγμένο όχημα της κατηγορίας. Active Drive Assist, Active Brake Assist 5, Sideguard Assist, MirrorCam, Traffic Sign Assist, Multimedia Cockpit και ηλεκτρονικό χειρόφρενο, συνθέτουν το πιο εξελιγμένο σύμπαν συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το πρώτο φορτηγό παραγωγής με δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης

Το Active Drive Assist των νέων Actros και Arocs δεν είναι «απλά» ένα ακόμη ηλεκτρονικό σύστημα υποβοήθησης οδήγησης, αλλά η πρώτη σε παγκόσμιο επίπεδο, απόλυτα «ώριμη» τεχνολογία αυτοματοποιημένης οδήγησης σε βαρύ όχημα. Για πρώτη φορά σε φορτηγό μαζικής παραγωγής, ο οδηγός έχει πρόσβαση σε σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης με το Active Drive Assist 5. Πέρα από τη γνωστή λειτουργία του ACC που ακολουθεί το προπορευόμενο όχημα και επιταχύνει και φρενάρει αυτόματα, διατηρώντας πάντα την προ επιλεγμένη ταχύτητα κίνησης και από τον οδηγό, απόσταση, το νέο σύστημα της Mercedes επεμβαίνει ενεργά στο σύστημα διεύθυνσης.

Ανώτερη (και αυτόματη) πέδηση

Το Active Brake Assist 5 (ΑΒΑ 5), η τελευταία εκδοχή του συστήματος αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης της Mercedes, είναι ξεκάθαρα, αυτή τη στιγμή το κορυφαίο που υπάρχει. Πέρα από όλες τις γνωστές δυνατότητες του ΑΒΑ 4 (αναγνώριση όχι μόνο κινούμενων οχημάτων αλλά και σταθερών εμποδίων, με φρενάρισμα έως πλήρη ακινητοποίηση) είναι βελτιστοποιημένο σε όλες του τις παραμέτρους και κάνει και κάτι που μέχρι τώρα δεν ήταν τεχνικά εφικτό. Σε ταχύτητες κίνησης έως 50 χλμ./ώρα, είναι ικανό να ανιχνεύσει (κινούμενο) πεζό και να εκτελέσει φρενάρισμα πανικού με όλη τη διαθέσιμη δύναμη πέδησης. Πεζοί που στέκονται ακίνητοι μπορούν να ανιχνευθούν στη διάρκεια στροφής (έως 36 χλμ./ώρα) από το άλλο ηλεκτρονικό βοήθημα της Mercedes, το σύστημα θέασης «τυφλής» γωνίας Sideguard Assist που επίσης διατίθεται στο φορτηγά Mercedes. Το νέο Actros έχει πλέον ηλεκτρικό χειρόφρενο που «δένει» αυτόματα με το σβήσιμο του κινητήρα, ή χειροκίνητα αν για κάποιο λόγο έτσι θέλει ο οδηγός, τραβώντας το, ή πατώντας το πλήκτρο «P» στη βάση του.

Το πρώτο όχημα παραγωγής με κάμερες αντί για καθρέπτες

Το σύστημα MirrorCam και το (πρώτο στον κόσμο) προγνωστικό PPC για χρήση σε επαρχιακούς δρόμους είναι αμφότερα διαθέσιμα στα νέα Actros και Arocs. Το ευρυγώνιο και κανονικό κάτοπτρο εξομοιώνονται σε ένα 15ιντσο μόνιτορ το οποίο υπερκαλύπτει όλες τις νομοθετικές απαιτήσεις. Στα MirrorCam είναι σχεδόν αδύνατο να επικαθίσουν ακαθαρσίες πάνω τους, ενώ δεν θολώνουν ποτέ. Κέντρο ελέγχου των νέων Mercedes είναι το ψηφιακό Multimedia Cockpit που μπορεί να αποθηκεύσει τις αγαπημένες ρυθμίσεις έως και έξι διαφορετικών οδηγών. Κάθε φορά που τοποθετείς την κάρτα σου στον ταχογράφο, το σύστημα τις «θυμάται» αυτόματα. Ως προς τη συνδεσιμότητα –χωρίς να συμπεριλάβουμε τις δυνατότητες του συστήματος τηλεματικής FleetBoard- υπάρχουν τα πάντα, συν Apple CarPlay και Android Auto. Η άλλη επιλογή με την πιο «χορταστική» διαγώνιο των 12 ιντσών είναι το σύστημα Multimedia Cockpit interactive. Πέρα από το ότι, «γεμίζει» πιο εντυπωσιακά τον χώρο πίσω από το τιμόνι και είναι χάρμα οφθαλμών, έχει κάποιες έξτρα λειτουργίες που αρκετοί θα εκτιμήσουν. Συγκεκριμένα, το σύστημα πλοήγησης που φέρει, συνοδεύεται από Traffic Sign Assist και Remote Online.

Νέο Mercedes Sprinter: Σπριντ προς το μέλλον

safety_3_1_0.jpg

Η τρίτη γενιά Mercedes-Benz Sprinter είναι προικισμένη με εφόδια που θα επιτρέψουν στο μεγάλο van της εταιρείας να κυριαρχήσει στην παγκόσμια αγορά για την επόμενη (τουλάχιστον) δεκαετία, αν λάβει κανείς υπόψη τους μεγάλους κύκλους ζωής των οχημάτων της κατηγορίας. Το νέο μοντέλο διαθέτει το πιο «φρέσκο» ντιζάιν της αγοράς, για πρώτη φορά προσθιοκίνητη έκδοση, αυξημένη εκμετάλλευση σε κάθε παράμετρο χρήσης και εργασίας, ευρηματικές λύσεις στο χώρο φόρτωσης, συνδεσιμότητα και δυνατότητες δικτύωσης που κάνουν εδώ παγκόσμια πρεμιέρα, και θα διατίθεται σε πάνω από 1.700 εκδόσεις.

Οφέλη από συνδεσιμότητα, νέα μετάδοση και αποδοτικότητα

Τα μενού του συστήματος συνδεσιμότητας MBUX είναι ό,τι πιο εξελιγμένο και εύχρηστο διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά. Επίσης, το σύστημα τηλεματικής Pro Connect διατίθεται σε οχτώ εκδόσεις, και συνδυάζεται ακόμη και με τη βασική έκδοση. Με το λανσάρισμα του νέου Sprinter αυξάνονται εκθετικά και οι επιλογές των επαγγελματιών: Νέα προσθιοκίνητη έκδοση, με συν 50 κιλά ωφέλιμο σε σχέση με την παραδοσιακή πισωκίνητη και 80 χιλιοστά χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης.

Το van της επόμενης μέρας

Από την ίδια του τη δομή, δηλαδή το σασί και την κατασκευή του «σκελετού» τίθεται η βάση για το ασφαλέστερο μεγάλο van της παγκόσμιας αγοράς. Στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης, το Sprinter προσφέρει ένα εντυπωσιακό φάσμα εφαρμογών, που ξεχωρίζει από οτιδήποτε άλλο διατίθεται στην αγορά: έξυπνο, ενεργό cruise control Distronic, Active Brake Assist, Active Lane Keeping Assist and Attention Assist, κάμερα με κάλυψη 360ο και προβολή της εικόνας σε οθόνη, ενσωματωμένα πιτσιλιστήρια στους υαλοκαθαριστήρες ονόματι Wet Wiper, Active Lane Keeping Assist, Crosswind Assist, Traffic Sign Assist και αισθητήρες όχι μόνο για οπισθοπορεία αλλά για όλη την περίμετρο του αμαξώματος. Ανάμεσά τους, το πλέον πρωτοποριακό είναι το Distronic, το οποίο αν (μέσω ραντάρ στον προφυλακτήρα) διαγνώσει επικείμενη σύγκρουση, είναι ικανό να ακινητοποιήσει αυτόματα το όχημα.

Η ενεργή υποβοήθηση πέδησης και η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας είναι τμήμα του βασικού εξοπλισμού για οχήματα με μέγιστο μικτό βάρος άνω των 3.500 κιλών. Οι επαγγελματίες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε 3 εκδόσεις κάμερας, από την κάμερα οπισθοπορείας, μέχρι την κάμερα 360ο και προβολείς LED High Performance. Στο χειρότερο σενάριο, ο αερόσακος προφυλάσσει τον οδηγό, ενώ προαιρετικά, διατίθενται για οδηγό και συνοδηγό ακόμη 5 αερόσακοι.

Τη «δουλειά» στη νέα γενιά Sprinter την αναλαμβάνουν τα γνώριμα τετρακύλινδρα και εξακύλινδρα σύνολα στα 2,1 και 3,0 λίτρα χωρητικότητας. Ο τετρακύλινδρος διατίθεται σε πέντε εκδόσεις ισχύος στα 114, 143 και 163 hp για τα Sprinter με κίνηση στον πίσω άξονα και στα 114, 143 και 177 hp για τα προσθιοκίνητα. Η μέγιστη ροπή είναι 300, 330, 360 και 400 Nm αντίστοιχα, μεταξύ 1.400 και 2.400 σ.α.λ. (1.800- 2.400 για τον 177άρη). Όλοι τους είναι Euro 6, τεχνολογίας BlueTEC με SCR. Ο μοναδικός εξακύλινδρος (V6) της γκάμας, στα τρία λίτρα, αποδίδει 190 hp και 440 Nm μέγιστη ροπή.

Κορυφαία εκμετάλλευση

Το νέο Mercedes θα διατίθεται ως πάνελ van, Tourer, καμπίνα με καρότσα, σασί με μονή καμπίνα ή διπλοκάμπινο, minibus, με τρεις επιλογές μετάδοσης κίνησης, διαφορετικές διαμορφώσεις καμπίνας, και πολλές εκδόσεις μικτού από 3,0 έως 5,5 τόνους. Στο μεταξόνιο υπάρχουν πέντε επιλογές, από 3.250 έως 4.325 χιλιοστά, τα προσφερόμενα ύψη οροφής είναι τρία, και τα μήκη αμαξώματος. Συνολικά, θα προσφέρονται τέσσερα μήκη αμαξώματος, και τρία ύψη οροφής σε εκδόσεις 3, 3,5 4,1 5 και 5,5 τόνους μικτού. Ο ωφέλιμος όγκος στα πάνελ van κυμαίνεται από 7,8 έως 17 κυβικά μέτρα, και το ωφέλιμο ξεπερνά τους 3 τόνους (3.150 κιλά)στην έκδοση των 5,5 τόνων.