Scania 143. Ένα αυτοκίνητο πραγματικός μύθος για τους Σκανιάκηδες. Αγαπήθηκε όσο κανένα άλλο αυτοκίνητο της εταιρείας και αποτελεί σήμα κατατεθέν για αρκετές γενιές. Η λέξη αξιοπιστία είναι συνώνυμο του μοντέλου 143 και αποδεικνύεται με έναν απλό τρόπο. Η κατασκευή του ξεκίνησε το 1987 και σήμερα, τριάντα δύο χρόνια μετά, κυκλοφορούν ακόμη κατά εκατοντάδες στους δρόμους φέρνοντας μεροκάματο στους ιδιοκτήτες τους. Όχι μόνο στην εθνική μεταφορά αλλά και στη διεθνή εξακολουθούν να ταξιδεύουν χωρίς προβλήματα.
Περιζήτητα τα 143
Το μοντέλο 143 είναι περιζήτητο τον τελευταίο καιρό και αυτό το διαπιστώνουμε όταν ιδιοκτήτες εταιρειών ή μεμονωμένοι αυτοκινητιστές ζητούν μέσω αγγελιών να αγοράσουν ένα από αυτά. Η ζήτηση είναι μεγάλη τόσο στη χώρα μας όσο και στο εξωτερικό και τα περισσότερα από αυτά ξεκινούν αμέσως δρομολόγια, ενώ ορισμένα χρησιμοποιούνται μόνο ως μοντέλα επιδείξεων σε Truck Festival.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι κάποια φτιαγμένα 143, με εσωτερικές και εξωτερικές βελτιώσεις, πωλούνται σε πολύ καλή τιμή, πάνω από 15.000 ευρώ.
Το 143 της εταιρείας Πατρικάκης
Υπάρχουν άνθρωποι που δεν ξεχνούν τις ρίζες τους και από πού ξεκίνησαν. Κάτι αντίστοιχο έκαναν και οι ιδιοκτήτες της μεταφορικής Πατρικάκης από την Κρήτη. Βρήκαν ένα Scania 143, αντίστοιχο με αυτό που έκαναν οι πρόγονοί τους τα πρώτα βήματα στο χώρο του φορτηγού, και προχώρησαν σε γενική ανακατασκευή του. Η κατάσταση στην οποία το παρέλαβαν δεν ήταν η καλύτερη δυνατή, ωστόσο, μια επίσκεψη στον έμπειρο τεχνίτη Βασίλη Αριτζόγλου στη Θεσσαλονίκη ήταν αρκετή για να ξεκινήσει το ολοκληρωτικό facelift.
Γαλανόλευκη γοητεία
Εξωτερικά το 143 έχει έντονο το ελληνικό στοιχείο με τα χρώματα της γαλανόλευκης σημαίας μας. Οπτικά, η διχρωμία δημιουργεί ωραίο αποτέλεσμα και σε συνδυασμό με το σήμα του δράκου στην αριστερή και δεξιά πλευρά επιτυγχάνεται ένα λατρεμένο σχέδιο για τους σκανιάκηδες και όχι μόνο.
Οι εξωτερικοί φωτισμοί, με φώτα λεντ στα πλαϊνά σπόιλερ, στους καθρέφτες, τη μαρκίζα και τον πίσω προφυλακτήρα δημιουργούν ένα φανταστικό Scania by night.
Κομψό εσωτερικό
Όταν λέμε ότι στο 143 έγινε γενική ανακατασκευή εννοούμε γενική μέχρι την τελευταία βίδα του. Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό του το οποίο έχει ανανεωθεί με δερματίνη λευκού και καφέ χρώματος. Σίγουρα, η ταλαιπωρημένη καμπίνα του Scania χρειαζόταν ιδιαίτερη περιποίηση για να αντέξει στο χρόνο και φυσικά για να ευχαριστεί τον οδηγό του όταν εργάζεται.
Είναι μεγάλη χαρά που ένα ακόμη Scania 143, ο πραγματικός Βασιλιάς του δρόμου, παρέμεινε σε ελληνικά και καλά χέρια, και θα συνεχίσει για πολλά χρόνια ακόμη να ταξιδεύει στη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Χανιά, μεταφέροντας εμπορεύματα.