«MSC Gülsün» ονομάζεται το νέο πλοίο της ναυτιλιακής εταιρείας MSC Mediterranean Shipping Company που εδρεύει στην Ελβετία.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ του κόσμου, καθώς με μήκος 400 μέτρων και πλάτος 61,5 μέτρων, έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 23.756 TEU, παίρνοντας το σχετικό ρεκόρ από το OOCL HongKong των 21,413 TEU που ναυπηγήθηκε πριν από σχεδόν δύο χρόνια.

Σημειώνεται πως το MSC Gülsün ολοκλήρωσε πρόσφατα το πρώτο του ταξίδι από την Ασία στην Ευρώπη, πιάνοντας μεταξύ άλλων και στο λιμάνι του Ρότερνταμ. Κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο της Samsung Heavy Industries (SHI) στο Τζεότζ της Ν. Κορέας. Αποτελεί το πρώτο από τα συνολικά 11 πλοία νέας γενιάς με χωρητικότητα άνω των 23.000 TEU, που έχει παραγγείλει η εν λόγω ναυτιλιακή εταιρεία και τα οποία αναμένεται να της παραδοθούν πριν το τέλος της επόμενης χρονιάς. Από αυτά, τα έξι θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο της SHI και τα υπόλοιπα πέντε στις εγκαταστάσεις της Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), που βρίσκονται και αυτές στη Ν. Κορέα.

Το πλοίο των 400 μέτρων εξοπλίζεται και με 2.024 ψυχόμενα κοντέινερ, προκειμένου να υπηρετήσει το εμπόδιο τροφίμων, ποτών και φαρμάκων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. Για να σας δώσουμε μια τάξη μεγέθους για τις δυνατότητες του MSC Gülsün, σημειώστε πως για τη μεταφορά των 23.756 TEU, θα απαιτούνταν διαφορετικά 1.358 αεροσκάφη Boeing 747 ή 44 τρένα μήκους 800 ποδών (244 μέτρα) ή 14.072 βαρέα φορτηγά.

Αξίζει να τονιστεί πως στο MSC Gülsün, η πλώρη σχεδιάστηκε με τέτοιον τρόπο, ώστε να μειώνεται η αντίσταση του νερού στα ύφαλά του και έτσι να περιορίζεται η κατανάλωση καυσίμου. Στην ίδια λογική κινήθηκε και η αεροδυναμική σχεδίαση του πλοίου, με όλες τις παραπάνω κινήσεις να εξασφαλίζουν πως βρίσκεται σε καλό δρόμο για την επίτευξη των διεθνών στόχων περιβαλλοντικής πολιτικής του 2030 που ορίζονται από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO).

Επιπλέον, προκειμένου να είναι συμβατό με τους κανονισμούς ναυτιλιακών καυσίμων που θα τεθούν σε ισχύ από το 2020, το MSC Gülsün διαθέτει ένα υβριδικό σύστημα καθαρισμού των καυσαερίων, προσφέροντας παράλληλα τη δυνατότητα να λειτουργεί και με καύσιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο ή στο μέλλον να κινείται και με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).

Αναφέρεται, κλείνοντας πως το πλοίο διαθέτει ένα καινοτόμο σύστημα φορτοεκφόρτωσης της MacGregor (εταιρεία μέλος του ομίλου Cargotec), που το καθιστά το μοναδικό πλοίο στον κόσμο στου οποίου το πλάτος μπορούν να φορτωθούν πλάι πλάι 24 κοντέινερ.