Σκληροτράχηλη, ισχυρή και ικανή για όλα παρουσιάστηκε η νέα, έκτη γενιά του δημοφιλούς pick up της Ιαπωνικής εταιρείας Mitsubishi L200. Με ανανεωμένη εμφάνιση, δυναμικά χαρακτηριστικά, αναβαθμισμένο εσωτερικό καθώς και ένα βελτιωμένο κινητήρα απόδοσης 150 ίππων, φιλοδοξεί να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του προκατόχου του. Η νέα γενιά εξελίχθηκε με γνώμονα τη συνδεσιμότητα, την ασφάλεια και τη βελτίωση της τετρακίνησης.
Η επίσημη πανευρωπαϊκή παρουσίασή του πραγματοποιήθηκε στη Μάλαγα της Ισπανίας όπου είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε στο δρόμο αλλά και εκτός σε δύσκολες off road διαδρομές.
Στιβαρή παρουσία
Οι αλλαγές που ενσωματώνει το νέο L200 είναι πολλές σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, αν σκεφτεί κανείς πως 2.400 εξαρτήματα είναι καινούργια. Η εμφάνισή του είναι σαφώς δυναμικότερη και με πιο σπορ χαρακτηριστικά. Αναμφίβολα η μάσκα του αποτελεί το σήμα κατατεθέν του νέου pick up, η οποία παραπέμπει στα SUV αυτοκίνητα της εταιρείας. Τα φωτιστικά σώατα είναι πιο λεπτά και τοποθετημένα ψηλότερα, απέχοντας συνολικά 700 χιλιοστά από το έδαφος, για να προστατεύονται καλύτερα. Αν το αυτοκίνητο περάσει μέσα από υδάτινο εμπόδιο τα φώτα παραμένουν έξω από το νερό, χωρίς να γεμίζουν λάσπες. Διαθέτουν λάμπες Led προσφέροντας καλύτερο φωτισμό.
Η ανασχεδίαση του προφυλακτήρα ενισχύει τις εκτός δρόμου ικανότητες με γωνία προσέγγισης στις 30 μοίρες, ράμπας στις 22 μοίρες και αποχώρησης στις 24 μοίρες. Στο πλάι του αυτοκινήτου διατηρείται η γνωστή J-Line γραμμή του, με χαμηλό συντελεστή αεροδυναμικής, αυξάνοντας την διάστασή του κατά δύο πόντους (5,305 χιλιοστά το διπλοκάμπινο). Μικρές αλλαγές έχουν γίνει στην πίσω πλευρά με νέα φωτιστικά σώματα. Επιπλέον, να αναφέρουμε ότι το μοντέλο είναι διαθέσιμο με μια 16άρα και μια 18άρα ζάντα ελαφρού κράματος. Η 18άρα εφοδιάζεται με μεγαλύτερης διαμέτρου μπροστινές δισκόπλακες (320 χιλιοστά) και δαγκάνες διπλού εμβόλου. Το βάρος του L200, ανάλογα με την έκδοση κυμαίνεται μεταξύ 1.895 και 2.035 κιλών.
Καρότσα
Το L200 διατηρεί τις ίδιες διαστάσεις στο χώρο φόρτωσης με μήκος 1.520 χιλιοστά, πλάτος 1.470 χιλιοστά, το οποίο περιορίζεται ανάμεσα στους θόλους στα 1.085 χιλιοστά και ύψος πλαϊνών τοιχωμάτων 475 χιλιοστά. Το κατώφλι φόρτωσης βρίσκεται στα 850 χιλιοστά. Η επένδυση του δαπέδου είναι από σκληρό πλαστικό προστατεύοντάς το από χτυπήματα και εκδορές. Συνολικά διατίθενται έξι κρίκοι πρόσδεσης φορτίου.
Άνετο εσωτερικό για πέντε
Αέρας ανανέωσης και αναβάθμισης για το εσωτερικό το οποίο διατηρεί τις αυξημένες διαστάσεις του για την καλύτερη άνεση των επιβατών. Οι βασικές αλλαγές εστιάζονται στην κεντρική κονσόλα, με μια νέα οθόνη αφής με εξελιγμένα γραφικά. Μέσω αυτής ο οδηγός αποκτά πρόσβαση στο σύστημα πολυμέσων, στο τηλέφωνο, στις εφαρμογές app και στο ραδιόφωνο. Θήκες για μικροαντικείμενα βρίσκονται στις τσέπες των θυρών και στο ντουλαπάκι στην πλευρά του συνοδηγού. Επίσης διατίθενται τέσσερις συνολικά θύρες usb για φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών. Στο δερμάτινο τιμόνι είναι τοποθετημένα κουμπιά μέσω των οποίων ο οδηγός χειρίζεται το ηχοσύστημα, το τηλέφωνο και το Cruise control. Η επιλογή της τετρακίνησης και της αργής κίνησης εξακολουθεί να γίνεται μέσω του περιστροφικού διακόπτη δίπλα από το λεβιέ ταχυτήτων. Ο χώρος για τα πόδια και τους ώμους των πίσω επιβατών είναι αρκετός και επιπλέον το μεσαίο κάθισμα αναδιπλώνεται και διαθέτει δύο ποτηροθήκες. Στο εσωτερικό προστέθηκαν μαλακά υλικά, χερούλια στις κάθετες κολώνες καθώς και σύστημα εξαερισμού με ακροφύσια στην οροφή.
Εξοπλισμός ασφαλείας
Ο στάνταρ εξοπλισμός ασφαλείας έγινε ακόμη πιο πλούσιος με την προσθήκη σημαντικών συστημάτων τα οποία κάνουν το έργο του οδηγού πιο εύκολο. Η προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα ενημερώνει τον οδηγό ηχητικά και οπτικά κάθε φορά που το αυτοκίνητο ξεφεύγει από την πορεία του. Για την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο είναι πολύ χρήσιμο το σύστημα Blind Spot Warning καθώς ειδοποιεί τον οδηγό εάν κάποιο αυτοκίνητο βρίσκεται δίπλα του, στα τυφλά σημεία, μέσω σήματος στον καθρέφτη. Η κάμερα με πεδίο κάλυψης 360ο είναι ιδιαίτερα χρήσιμη σε στενά περάσματα, όταν ο οδηγός δεν έχει καλό οπτικό πεδίο. Η περιοχή γύρω από το αυτοκίνητο εμφανίζεται στην κεντρική οθόνη και έτσι ο οδηγός αποκτά διευρυμένη ορατότητα. Το σύστημα πρόληψης εμπρόσθιας σύγκρουσης ενεργοποιείται κάθε φορά που διαπιστώνει ότι ο οδηγός δεν έχει τον έλεγχο του αυτοκινήτου και υπάρχει κίνδυνος πρόσκρουσης με το προπορευόμενο όχημα. Επιπρόσθετα, το σύστημα Rear Cross Traffic Allert σκανάρει τη δεξιά και αριστερή πίσω πλευρά της καρότσας όταν ο οδηγός κάνει όπισθεν. Ακόμη, το σύστημα Ultrasonic Misacceleration Mitigation System φρενάρει απότομα το αυτοκίνητο, σε χαμηλές ταχύτητες, αν διαγνώσει πως επίκειται πρόσκρουση σε εμπόδιο το οποίο δεν έχει αντιληφθεί ο οδηγός. Επιπλέον, οι επτά αερόσακοι στο εσωτερικό προστατεύουν αποτελεσματικά τους επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος.
Σύστημα τετρακίνησης
Σημαντικές επεμβάσεις έχουν γίνει και στο σύστημα τετρακίνησης το οποίο είναι πιο αναβαθμισμένο. Αυτό διαθέτει κοντές σχέσεις, δυνατότητα μετάδοσης κίνησης σε όλους τους τροχούς ασχέτως ταχύτητας και επιλογές ανάλογα με το οδόστρωμα που κινείται το αυτοκίνητο. Από τον αντίστοιχο περιστροφικό διακόπτη μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερα προγράμματα, για κίνηση στο χώμα, τη λάσπη και το χιόνι, στην άμμο και σε βράχους. Σε κάθε επιλογή, τα ηλεκτρονικά αλλάζουν αυτόματα την απόκριση στο γκάζι και επιλέγουν την κατάλληλη λειτουργία στο σύστημα τετρακίνησης έτσι ώστε να προσφέρεται πάντα η μέγιστη δυνατή πρόσφυση.
Κινητήρας
Σημαντική αλλαγή στο L200 της έκτης γενιάς αποτελεί ο νέος κινητήρας, με χωρητικότητα 2,2 λίτρων αντικαθιστώντας τον προηγούμενο των 2,4 λίτρων. Έχει 4 κυλίνδρους, μικρότερη διδρομή, ελαφρύτερα κινούμενα μέρη καθώς και ελαχιστοποίηση των τριβών. Επιπλέον, έχει σύστημα επιλεκτικής κατάλυσης καυσαερίων SCR, οπότε και δοχείο Ad blue. Να αναφέρουμε ότι πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές Euro 6d. Έχει τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας με αναβαθμισμένο σύστημα ελέγχου και μια έκδοση ισχύος 150 ίππων στις 3.500 σ.α.λ και ροπή 400 Nm μεταξύ 1.750 και 2.250 σ.α.λ.
Στον αυτοκινητόδρομο με το νέο L200
Είχαμε στη διάθεσή μας για test drive την έκδοση με τους 150 ίππους και το εξάρι αυτόματο κιβώτιο, για μια διαδρομή περίπου εκατό χιλιομέτρων στον αυτοκινητόδρομο. Οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται πλέον σε χαμηλότερο εύρος στροφών, περίπου στις 2.000 σ.α.λ, όταν ο οδηγός πιέζει μαλακά το γκάζι. Η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη από χαμηλές στροφές και περίπου στις 1.550 σ.α.λ ο οδηγός αισθάνεται το τράβηγμα του κινητήρα να είναι άμεσο. Οι αλλαγές γίνονται ακόμη πιο ομαλά και το βασικότερο δεν ακούγεται ο θόρυβος που έβγαζε ο κινητήρας του απερχόμενου μοντέλου μετά τις 4.000 σ.α.λ. Επίσης, στις υψηλές ταχύτητες και με έκτη σχέση στο κιβώτιο η λειτουργία του κινητήρα παραμένει σε χαμηλό εύρος στροφών. Όταν ο οδηγός θέλει να κινήσει σβέλτα το αυτοκίνητο αρκεί να κάνει kick down ή να πραγματοποιήσει τις αλλαγές μέσω των paddles στο τιμόνι. Επιπλέον, πλεονέκτημα για το εξάρι κιβώτιο-σε σύγκριση με το πεντάρι-είναι η οικονομία που επιτυγχάνει καθώς οι αλλαγές γίνονται πάντα σε χαμηλότερο εύρος στροφών, συνεισφέροντας παράλληλα στην οικονομία. Να αναφέρουμε επίσης ότι η ροπή είναι 400Nm και είναι διαθέσιμη σε μεγαλύτερο εύρος στροφών. Με 100 χλμ/ώρα οι θόρυβοι που περνάνε στο εσωτερικό είναι ελάχιστοι, ενώ πιο έντονοι γίνονται σε μεγάλες ταχύτητες, προερχόμενοι κυρίως από τους καθρέφτες.
Εκτός δρόμου θηρίο
Το πεδίο δράσης του L200 είναι εκτός δρόμου, σε δύσκολες διαδρομές, έτοιμο να ξεπεράσει κάθε εμπόδιο. Όπως αναφέραμε οι γωνίες εισόδου και διαφυγής αυξήθηκαν και το ύψος του αμαξώματος παραμένει στα 20,5 εκατοστά. Αυτό του δίνει τη δυνατότητα να κινείται με ευκολία σε αφιλόξενα οδοστρώματα καθώς και να περνάει από υδάτινα εμπόδια χωρίς να αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα. Να αναφέρουμε ότι το πίσω κλείδωμα του διαφορικού είναι στο στάνταρ εξοπλισμό και πραγματικά αποτελεί τον καλύτερο συνεργάτη του οδηγού σε αμμώδη σημεία ή σε χιονισμένα εδάφη. Η αναβαθμισμένη ανάρτηση προσφέρει πιο άνετα χαρακτηριστικά οδήγησης, όταν το pick up κινείται άδειο. Ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες το L200 πατάει σταθερά στο δρόμο και στις κλειστές στροφές δεν παίρνει ανεπιθύμητες κλίσεις το αμάξωμα. Τα εμπρός αμορτισέρ είναι τώρα μεγαλύτερης διαμέτρου και εφοδιάζονται με νέα ελατήρια. Πίσω έχει προστεθεί ένα σουστόφυλλο (συνολικά έξι) και παράλληλα έχει βελτιωθεί η δυναμική απόσβεσης των αμορτισέρ. Μία νέα προσθήκη στον εξοπλισμό του L200 αποτελεί το Hill Descent Control το οποίο αναλαμβάνει να συγκρατεί το αυτοκίνητο σε μια κατηφόρα, ενεργοποιώντας σταδιακά την πέδηση χωρίς ο οδηγός να πατάει φρένο. Το εμπρός άκρο του καπό είναι ορατό από τη θέση οδήγησης και τα επίπεδα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων δεν περιορίζουν την ορατότητα. Η στρεπτική ακαμψία του πλαισίου είναι αυξημένη, βελτιώνοντας έτσι την οδική συμπεριφορά και την ευστάθεια. Μειωμένοι είναι και οι κραδασμοί στο εσωτερικό ακόμη και όταν το αυτοκίνητο περνάει με πολλά χιλιόμετρα μέσα από πετρώδη οδοστρώματα.
Στο δια ταύτα πιο βελτιωμένο από ποτέ το L200 μας άρεσε πολύ, τόσο σχεδιαστικά όσο και σε επίπεδο άνεσης. Εκτός δρόμου μετατρέπεται σε πραγματικό θηρίο χάρη στο εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης, την υψηλότερη στρεπτική ακαμψία του πλαισίου και τη βελτιστοποιημένη ρύθμιση της ανάρτησης, τα οποία θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα οι λάτρεις των off road διαδρομών.