Ενθαρρυντικά στοιχεία για την πορεία της ελληνικής οικονομίας γενικότερα, έρχονται από τον τομέα των μεταφορικών μέσων που καταγράφουν μια ανοδική πορεία, σύμφωνα με τις ταξινομήσεις του οκταμήνου, παρά τη συγκράτηση που εμφανίζει ο μήνας Αύγουστος.

Αντίθετα, οι μεγαλύτερες οικονομίες, όπως αυτές της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Ιταλίας σημειώνουν αισθητή πτώση πωλήσεων επαγγελματικών αυτοκινήτων σε όλες τις κατηγορίες, γεγονός που αποδίδεται στο δυσμενές κλίμα που επηρεάζει τις αγορές αυτές και έχει προκληθεί αφενός εξαιτίας του εμπορικού πολέμου Η.Π.Α. – Κίνας και των συνεχιζόμενων απειλών Τραμπ για επέκτασή του στις εισαγωγές ευρωπαϊκών προϊόντων και αφετέρου στο Brexit και στη βάσιμη πλέον πιθανότητα ότι αυτό θα γίνει χωρίς καμιά συμφωνία.

Επανερχόμαστε στα δικά μας για να σημειώσουμε την εκτίμηση παραγόντων της αγοράς με τους οποίους συνομιλήσαμε πρόσφατα και ανέφεραν ότι οι επιπτώσεις στη χώρα μας εξαιτίας των παραπάνω δυσμενών αιτιών, ίσως να μη φανούν καθόλου, γιατί «μπορεί ορισμένες επιχειρήσεις να αναστείλουν την αγορά επαγγελματικών αυτοκινήτων, αλλά είναι περισσότερες αυτές που θα προχωρήσουν στην απόκτηση νέων οχημάτων λόγω της αύξησης του κύκλου των εργασιών τους», σημειώνοντας επίσης ότι «η χώρα μας έμεινε πολύ πίσω στις αντικαταστάσεις των επαγγελματικών αυτοκινήτων και τώρα υπάρχει αυξημένη ανάγκη ανανέωσης του στόλου».

Όπως μπορείτε να δείτε, η θετική αυτή εκτίμηση αποτυπώνεται σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες των επαγγελματικών αυτοκινήτων. Ενόψει μάλιστα, του πιο παραγωγικού για την οικονομία τετραμήνου που παραδοσιακά είναι το τελευταίο του έτους, η συνολική εικόνα των ταξινομήσεων, αναμένεται σημαντικά βελτιωμένη σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή.

Βέβαια, ας έχουμε πάντα κατά νου, ότι κινητήριος δύναμη στις πωλήσεις επαγγελματικών αυτοκινήτων παραμένουν οι εταιρείες leasing αναφορικά με τις ταξινομήσεις των ελαφρών (LCV), ενώ για τα μεσαία – βαριά φορτηγά ο ευρύτερος δημόσιος τομέας. Θα ήταν όμως παράλειψη να μην αναφέρουμε και την ουσιαστική συμβολή των εταιρειών ανακύκλωσης και άλλων επιχειρήσεων διαχείρισης αποβλήτων και προστασίας του περιβάλλοντος, οι οποίες βοηθούμενες από τις γενναίες επιδοτήσεις των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, προβαίνουν στην προμήθεια σεβαστού αριθμού φορτηγών. Μάλιστα, τα περισσότερα από αυτά τα φορτηγά είναι ειδικών χρήσεων, με διάφορες υπερκατασκευές με αποτέλεσμα να έρχεται δουλειά και στους Έλληνες αμαξοποιούς.

Κλείνουμε το σχόλιο μας με την παρατήρηση ότι η ψαλίδα μεταξύ καινούργιων και μεταχειρισμένων παραμένει μεν μεγάλη για ευρωπαϊκή χώρα, όμως το κλείσιμό της έχει κιόλας αρχίσει υπέρ των καινούργιων.