Τροχοί & TIR

Αμβούργο: μόνο ηλεκτρικά από το 2020

Οι Αρχές του Μονάχου, από το 2021 έως το 2025, σχεδιάζουν να αποκτήσουν 530 ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία θα τροφοδοτούνται με ενέργεια από μπαταρίες ή κυψέλες καυσίμου. Μάλιστα, η ίδια η Γερουσία τ
Πέμπτη 17/10/2019 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Mercedes-Benz eCitaro
Mercedes-Benz eCitaro

Οι Αρχές του Μονάχου, από το 2021 έως το 2025, σχεδιάζουν να αποκτήσουν 530 ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία θα τροφοδοτούνται με ενέργεια από μπαταρίες ή κυψέλες καυσίμου.

Μάλιστα, η ίδια η Γερουσία του Αμβούργου ζήτησε από τις εταιρείες δημόσιων μεταφορών της περιοχής, από το 2020 και μετά να αγοράζουν μόνο ηλεκτρικά λεωφορεία μηδενικών εκπομπών. Το παραπάνω αποτελεί μέρος της ευρύτερης περιβαλλοντικής ατζέντας της Γερμανίας, η οποία χαρακτήρισε το Αμβούργο ως μία από τις πρώτες πόλεις που θα «ηλεκτροδοτήσει» τον στόλο των λεωφορείων της.

Ήδη, η εταιρεία διαχείρισης αστικών μεταφορών, Hamburger Hochbahn, απέκτησε 20 μονάδες του Mercedes-Benz eCitaro και 10 μονάδες του Solaris Urbino 12 Electric. Αυτό όμως είναι μόνο η αρχή, καθώς η εταιρεία σχεδιάζει να αγοράσει 100 ηλεκτρικά λεωφορεία εντός της διετίας 2021 – 2022, από τα οποία τα μισά περίπου θα είναι αρθρωτά.

Σύμφωνα με το επενδυτικό πλάνο της Hochbahn, μέχρι το τέλος του 2022, ο στόλος της θα διαθέτει περισσότερα από 160 ηλεκτρικά λεωφορεία. Ο τελικός στόχος είναι μέχρι το 2030, να διαθέτει αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο στόλο, κάτι για το οποίο οι ιθύνοντες της εταιρείας προσδοκούν πως θα λάβουν ομοσπονδιακή επιδότηση. Σημειώνεται, πως ο διαγωνισμός επικεντρώνεται σε λεωφορεία με σύστημα φόρτισης στα ντεπό, ωστόσο θα γίνονται δεκτές και προτάσεις εταιρειών για λεωφορεία που επιτρέπουν και τη λεγόμενη «ευκαιριακή» ταχεία φόρτιση, η οποία πραγματοποιείται σε επιλεγμένα σημεία της διαδρομής.

Σε κάθε περίπτωση, βασικό κριτήριο για την επιλογή των λεωφορείων είναι η αυτονομία που προσφέρουν, με τους κατασκευαστές να πρέπει να είναι σε θέση να εξασφαλίσουν αυτονομία 200 χλμ. για τα οχήματά τους. Στα αρθρωτά λεωφορεία, πάλι, η ζητούμενη αυτονομία πέφτει στα 150 χλμ., λόγω του αυξημένου βάρους των μοντέλων.

Και η Ολλανδία μόνο με ηλεκτρικά

Μετά το Αμβούργο και η επαρχία Limburg της Ολλανδίας, ανακοίνωσε ότι μέχρι το έτος 2026 οι αστικές συγκοινωνίες θα αποτελούνται μόνο από ηλεκτρικά λεωφορεία. Η αρχή έγινε με την τοποθέτηση της πρώτης παραγγελίας από την εταιρεία διαχείρισης δημόσιων μεταφορών, Arriva, η οποία απέκτησε 55 ηλεκτροκίνητα VDL Citea LLE-115 Electric, καθένα από τα οποία θα διανύει ετησίως περί τα 100.000 χιλιόμετρα.

Σημειώνεται πως το εν λόγω ηλεκτροκίνητο λεωφορείο χαμηλής εισόδου (Light Low Entry - LLE) έχει μήκος 11.500 χλστ. και χωρητικότητα 60 επιβατών. Φέρει ηλεκτροκινητήρα της Siemens, ο οποίος αποδίδει ισχύ 160 kW (215 hp), ροπή 1.500 Nm (μέγιστη τιμή 2.500 Nm,) και παίρνει ενέργεια από μπαταρίες 180 kWh.

VDL Citea LLE-115 Electric

Στο ίδιο τεύχος #378

PreviousNext