Επιβεβαιώθηκαν οι εκτιμήσεις των ναυτιλιακών κύκλων, ότι μέσα στη χρονιά ο Πειραιάς θα κέρδιζε την πρώτη θέση μεταξύ των λιμένων της Μεσογείου ως προς τη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων.
Το ρεκόρ κατείχε μέχρι τώρα το λιμάνι της Βαλένθια, αλλά η αλματώδης άνοδος του Πειραιά λόγω Cosco, που μόνο το πρώτο εξάμηνο του 2019 σημείωσε αύξηση 23,8%, τον έφερε στην πρώτη θέση.
Ειδικότερα, από το λιμάνι του Πειραιά το επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου διακινήθηκαν 3.275.000 teu, όταν στο ίδιο διάστημα στη Βαλένθια διακινήθηκαν 3.231.640 teu, δηλαδή περίπου 40.000 «κουτιά» περισσότερα στον Πειραιά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 92,5% αυτών των εμπορευματοκιβωτίων διακινήθηκε από τους δύο προβλήτες που ανήκουν στη ΣΕΠ (Cosco) και τα υπόλοιπα, ποσοστό 7,5%, διακινήθηκαν από τον προβλήτα που διαχειρίζεται απευθείας ο ΟΛΠ.
Υπάρχει, βέβαια, και ένα άλλο στοιχείο που έχει να κάνει με τον προορισμό αυτών των κοντέινερ, καθώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των μεταφορέων, ποσοστό που ξεπερνά το 80%, φεύγει transit στο εξωτερικό με βασικούς προορισμούς τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης και το υπόλοιπο, λιγότερο από 20%, έχει προορισμό το εσωτερικό της χώρας μας και είναι αυτό το ποσοστό το οποίο δίνει δουλειά στις ελληνικές μεταφορικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις οδικές μεταφορές των εμπορευματοκιβωτίων.