Έχοντας ως κορυφαία προτεραιότητα την προστασία του Περιβάλλοντος η κυβέρνηση είναι έτοιμη να αναλάβει μια σειρά δράσεων στο επίκεντρο των οποίων βρίσκεται η αντικατάσταση του στόλου των παλαιών αστικών λεωφορείων με σύγχρονα μηδενικών ή χαμηλών ρύπων και η παροχή κινήτρων για την ανανέωση του στόλου των ταξί (σχετικές δηλώσεις για τα λεωφορεία και στη σελ. 104).

Μιλώντας ο υπουργός Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στο 2nd Athens Investment Forum 2019 αναφέρθηκε στην «αντιμετώπιση της μεγαλύτερης απειλής παγκοσμίως αυτήν την στιγμή, αυτήν της κλιματικής αλλαγής», τονίζοντας πως «στη νέα γενιά έργων τοποθετούμε στο επίκεντρο τα σιδηροδρομικά και την ηλεκτροκίνηση, δείχνοντας εμπράκτως ότι για εμάς το Περιβάλλον τίθεται σε απόλυτη προτεραιότητα. Όχι στα λόγια, στην πράξη».

Την ίδια στιγμή, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, κατά την έναρξη των εργασιών του 9ου Διεθνούς Συνεδρίου του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων για την Έρευνα στις Μεταφορές περιέγραψε τις επόμενες κινήσεις της κυβέρνησης λέγοντας πως «προωθούμε τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, όπου ενθαρρύνουμε τους Δήμους να διεκδικήσουν προγράμματα για ουσιαστικές παρεμβάσεις στον τομέα των μετακινήσεων και της οδικής ασφάλειας. Ηλεκτροκινούμενα οχήματα, πεζόδρομοι, ποδηλατόδρομοι, κυκλοφοριακές παρεμβάσεις σε περιοχές σχολικών συγκροτημάτων και περιοχές με αυξημένη κίνηση. Το υπουργείο Μεταφορών απλοποιεί το πλαίσιο, ώστε να διευκολύνει την Τοπική Αυτοδιοίκηση να αποκτήσει πρόσβαση στα χρηματοδοτικά εργαλεία που υποστηρίζουν τέτοια προγράμματα, τα οποία μπορούν να αξιοποιήσουν ακόμη και νέες τεχνολογίες ή εφαρμογές».

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του, ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε: «Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ιεραρχεί ως προτεραιότητες δράσεις για μια πιο πράσινη Ευρώπη με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Ανάπτυξη υποδομών τροφοδοσίας ηλεκτροκίνησης και αστικών μεταφορών φιλικών προς το περιβάλλον». Και συνέχισε: «Στον νέο διαγωνισμό για τα αστικά λεωφορεία θα υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ενώ διαμορφώνουμε το θεσμικό πλαίσιο για τους τεχνίτες συντήρησης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Αυτά τα δύο παραδείγματα καταδεικνύουν ότι οι πρωτοβουλίες που αναπτύσσουμε δεν περιορίζονται σε ένα θεωρητικό επίπεδο, αλλά προωθούνται ήδη και θα εφαρμοστούν σε εύλογο χρονικό διάστημα».

Ο κ. Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε, επίσης, στη συμμετοχή του υπουργείου στα μεγάλα ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως το «CONCORDA», που αφορά δοκιμές συστημάτων αυτοματοποιημένης οδήγησης (connected automated driving), το πρόγραμμα «AEOLIX» (Architecture for EurOpean Logistics Information eXchange), του οποίου η προστιθέμενη αξία συνίσταται στην αύξηση της διαφάνειας κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας των επιχειρήσεων σε όλη την Ευρώπη, μέσω της χρήσης ψηφιακών εγγράφων στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών, καθώς και στο «FENIX» (A European Federated Network of Information exchange in Logistics), ένα νέο έργο που μόλις εγκρίθηκε στο πλαίσιο του CEF Transport 2018, το οποίο αποτελεί συνέχεια του έργου AEOLIX και αφορά στην ανάπτυξη συστημάτων ανταλλαγής πληροφοριών, ενοποιώντας πλατφόρμες διαχείρισης λειτουργιών Logistics.