Σε αστικά και υπεραστικά λεωφορεία με κινητήρες ροπής έως και 2.000 Nm, απευθύνεται το νέο εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο EcoLife 2 της ZF, το οποίο σε σχέση με το προγενέστερο μοντέλο προσφέρει μειωμένη κατανάλωση έως και κατά 3%, την ίδια στιγμή που είναι περισσότερο στιβαρό και πιο εύκολο στη συντήρησή του.
Σημειώνεται πως όλες οι εκδόσεις του κιβωτίου διαθέτουν σύστημα stop-start. Η ZF διατήρησε στη δεύτερη γενιά του κιβωτίου EcoLife τη βασική αρχή ενός πλανητικού κιβωτίου ταχυτήτων έξι σταδίων με μετατροπέα ροπής και πρωτεύον retarder.
Ειδικότερα, ο μετατροπέας ροπής διαθέτει ένα νέο στρεπτικό αποσβεστήρα και επιτρέπει τη γρήγορη και ομαλή αλλαγή ταχυτήτων. Επιπλέον, ο μετατροπέας μεταδίδει λιγότερους κραδασμούς του κινητήρα τόσο προς το κιβώτιο όσο και συνολικά προς τη γραμμή κίνησης, γεγονός που αυξάνει τα επίπεδα άνεσης και παράλληλα ελαχιστοποιεί τις φθορές. Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός, πως η τελική σχέση μετάδοσης πήγε από το 5,469 στο 5,727.
Ακόμα, οι μηχανικοί της ZF μπόρεσαν να μειώσουν περαιτέρω τις εσωτερικές απώλειες μετάδοσης με την εφαρμογή ειδικής επίστρωσης στον συμπλέκτη, κάτι που βελτιστοποιεί επίσης την ψύξη, η οποία με τη σειρά της μειώνει τη φθορά. Μια άλλη καινοτομία στο EcoLife 2 είναι το σύστημα ψύξης, με τον εναλλάκτη θερμότητας από ανοξείδωτο χάλυβα, να είναι τοποθετημένος πίσω από το κιβώτιο ταχυτήτων και να ενσωματώνει το σύστημα ψύξης του κιβωτίου ταχυτήτων, εξαλείφοντας την απαίτηση για ένα πρόσθετο δοχείο, γεγονός που επέτρεψε την εξοικονόμηση βάρους περίπου 10 κιλών και παράλληλα απλοποίησε τη διαδικασία συντήρησης.
Σημειώνεται, πως το νέο κιβώτιο EcoLife 2 θα διατεθεί στους υφιστάμενους πελάτες της ZF μέχρι το επόμενο έτος και μετά θα προσφέρεται στην ανοικτή αγορά. Αξίζει να αναφερθεί, τέλος, πως βρίσκεται υπό εξέλιξη και μια νέα έκδοση του EcoLife 2, η οποία θα προορίζεται για τουριστικά λεωφορεία με κινητήρες που αποδίδουν ροπή 1.700 έως και 2.800 Nm.