Η Ford από το 2012, όταν και ξεκίνησε μία έκτοτε, αδιάκοπη ομοβροντία νέων μοντέλων, από το Ranger, μέχρι την πολυπληθή οικογένεια των Transit, ακολουθεί μία διαρκώς ανοδική πορεία στην Ευρώπη, που τρία χρόνια πριν την έφερε στην πρώτη θέση των ταξινομήσεων ελαφρών επαγγελματικών, με μερίδιο αγοράς 14,1%. Η εταιρεία δείχνει αποφασισμένη να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία στις ταξινομήσεις LCV στην Ευρώπη, αναβαθμίζοντας σημαντικά δύο από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της γκάμας, τα οποία διαθέτουν πολλές νέες τεχνολογίες σε πρεμιέρα στην κατηγορία, και λανσάροντας το πρώτο plug-in (PHEV) υβριδικό μεσαίο van στον κόσμο.

Στη Σουηδία οδηγήσαμε το νέο Transit των 2 τόνων, το μεγάλο δηλαδή, van της εταιρείας, το αναβαθμισμένο Transit Custom και το υβριδικό plug-in μοντέλο.

Σχεδίαση – καμπίνα

Το σχέδιο του νέου μεγάλου Transit, που μεταβαίνει αισίως στην όγδοη γενιά του, είναι ιδιαίτερο καθώς δείχνει μεν πανομοιότυπο με το προηγούμενο μοντέλο, αλλά ταυτόχρονα οι αλλαγές είναι άμεσα αντιληπτές. Αυτό που έχουν κάνει οι σχεδιαστές είναι ότι, έκαναν πιο «καθαρό» τον σχεδιασμό του αμαξώματος: η μάσκα είναι τώρα πιο ψηλή, με τρεις παχιές μπάρες, και ο προφυλακτήρας έχει μικρές διαφοροποιήσεις για καλύτερη διαχείριση των αεροδυναμικών αντιστάσεων. Συνολικά, οι αισθητικές αλλαγές πετυχαίνουν αυτό που έχει γίνει πλέον κανόνας στην κατηγορία, με έντονες ακμές, και μικρές ανοχές το αμάξωμα δείχνει πολύ συμπαγές και σχεδόν σμιλεμένο από ένα ενιαίο κομμάτι μετάλλου. Όλο αυτό έρχεται και «δένει» με προβολείς bi-xenon και φώτα ημέρας LED.

Μπορεί η γνώριμη εικόνα του μοντέλου να παραμένει εν πολλοίς ανέγγιχτη, υπάρχουν όμως πολλές επεμβάσεις και νέα στοιχεία, 4.600 μέρη έχουν αντικατασταθεί με καινούργια. Ανάμεσά τους και ένα πλήθος από καινοτομίες, οι περισσότερες από τις οποίες βρίσκονται στο νέο Transit σε παγκόσμια «πρώτη» για την κατηγορία: Το καπό είναι αλουμινένιο και το εμπρός μέρος της οροφής από συνθετικά υλικά με σχεδόν 10 κιλά εξοικονόμηση βάρους σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Σημαντικά πιο ελαφρύ, κατά 6,1 κιλά είναι και το ρεζερβουάρ καυσίμου, ενώ επεμβάσεις υπάρχουν στο σύστημα πέδησης, στον εμπρός προφυλακτήρα, στον πίσω (κινητήριο) άξονα και πάει λέγοντας.

Σημαντική για την εργασία του επαγγελματία είναι η αναβάθμιση του εσωτερικού. Ολόκληρο το ταμπλό είναι πλέον διαφορετικού σχήματος και διαστάσεων, με περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους και μεγαλύτερο ωφέλιμο «αέρα». Ακόμη και ο επιβάτης που θα καθίσει στο μεσαίο κάθισμα δεν πρόκειται να αντιμετωπίσει πρόβλημα με τα γόνατά του μιας και δεν θα «βρίσκουν» στο κάτω μέρος του ταμπλό. Εξίσου σημαντικός είναι και ο νέος διάκοσμος που χαρακτηρίζεται από σαφώς πιο μοντέρνα εικόνα. Η συναρμογή είναι πολύ προσεγμένη, και το κυριότερο, πλήκτρα, διακόπτες και χειριστήρια έχουν τώρα ακριβή αίσθηση στο χειρισμό τους, και αναδίδουν υψηλή προσλαμβάνουσα ποιότητα που απουσίαζε από το προηγούμενο μοντέλο. Με μια φράση, χαίρεσαι να δουλεύεις στη συγκεκριμένη καμπίνα. Αν θέλουμε να είμαστε πολύ αυστηροί, τα μόνα σημεία κριτικής είναι οι δύο μοχλοδιακόπτες εκατέρωθεν της κολώνας του τιμονιού που δεν έχουν την ακριβή αίσθηση των υπόλοιπων χειριστηρίων του εσωτερικού.

Κινητήρας, γραμμή μετάδοσης κίνησης

Οι αλλαγές σε μηχανικά μέρη (και σε τεχνολογίες υποβοήθησης οδήγησης) που παραθέτουμε στις επόμενες γραμμές, αναφέρονται και στα δύο vans, Transit και Transit Custom. Ο δίλιτρος κινητήρας EcoBlue diesel της Ford έχει δεχθεί βελτιώσεις στην κατεύθυνση της μείωσης της κατανάλωσης – μείωση μέχρι και 7% σύμφωνα με τον κύκλο δοκιμών WLTP. Με το εξάρι μηχανικό κιβώτιο της Ford, το νέο Transit έχει εκπομπές CO2 από 200 γρ./ χλμ. και κατανάλωση από 7,6 λίτ./100 χλμ. (WLTP). Ο κινητήρας διαθέτει ένα αναβαθμισμένο σύστημα ψεκασμού καυσίμου που αυξάνει τη μέγιστη πίεση λειτουργίας στα 2.200 bar για πιο αποδοτική καύση. Για μείωση των εσωτερικών τριβών του κινητήρα, τα νέα ατσάλινα έμβολα υιοθετούν πιο λεπτές ποδιές (“φούστες”) συγκριτικά με τη σχεδίαση του προηγούμενου μοντέλου από χυτό αλουμίνιο. Μία αντλία λαδιού μεταβλητής ροής μειώνει τις απώλειες ισχύος, εξασφαλίζοντας ότι το λιπαντικό θα τροφοδοτείται ανάλογα με τις ανάγκες.

Περαιτέρω βελτιώσεις της απόδοσης στο Transit των 2 τόνων επιτυγχάνονται με την εισαγωγή για πρώτη φορά της τεχνολογίας EPAS (σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση), το μειωμένο απόβαρο, που αυξάνει το ωφέλιμο βάρος του αυτοκινήτου, τη χρήση ελαστικών χαμηλής αντίστασης κύλισης καθώς και με στοχευμένες αεροδυναμικές βελτιώσεις. Η τεχνολογία μείωσης της κατανάλωσης Auto Start-Stop παραμένει στάνταρ σε όλη τη γκάμα.

Στις γνωστές εκδόσεις ισχύος 105, 130 και 170 ίππων του κινητήρα 2.0L EcoBlue προστίθεται νέα με την εντυπωσιακή ισχύ των185 ίππων και ροπή 415 Nm. Όλες οι εκδόσεις επωφελούνται από την αναθεωρημένη σχεδίαση του υπερσυμπιεστή, που υποστηρίζει την αύξηση της διαθέσιμης ροπής σε μεγαλύτερο εύρος περιστροφής από ποτέ. Από την άνοιξη του 2020, εκτός από το εξάρι μηχανικό κιβώτιο που ήδη διατίθεται με τα προσθιοκίνητα μοντέλα, τα πισωκίνητα Transit θα διατίθενται με το 10-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Ford που διαθέτει το σύστημα Adaptive Shift Scheduling, το οποίο αξιολογεί το ατομικό οδηγικό στυλ, για να βελτιστοποιεί τα σημεία αλλαγής των σχέσεων.

Το πρώτο προγνωστικό σε βαν

Αρχής γενομένης από τα καθίσματα, αυτά διαθέτουν τώρα πιο πλούσιο αφρώδες και αναθεωρημένη γεωμετρία για καλύτερη στήριξη του σώματος. Η ορατότητα είναι παραπάνω από ικανοποιητική και η εργονομία πρακτικά αλάνθαστη: ένα καλό παράδειγμα είναι τα χειριστήρια του κλιματισμού, τα οποία στο προηγούμενο μοντέλο ήταν σχεδόν εκτός οπτικού πεδίου του οδηγού. Η θέση της επαφικής οθόνης του συστήματος infotainent/συνδεσιμότητας SYNC 3 μπορεί σε κάποιους να μην αρέσει, αλλά σε ζητήματα ευχρηστίας και απροβλημάτιστης πλοήγησης στα μενού και στην καθημερινή εργασία η εργονομία αυτή μετράει. Εδώ να σημειώσουμε ότι η Ford διαθέτει τα πιο σύγχρονα συστήματα στον τομέα αυτό. Από εκεί και πέρα, αν αρχίσεις και ψάχνεις, διαπιστώνεις ότι, η Ford έχει βαλθεί να πάρει κεφάλι από τον ανταγωνισμό παντού, και ειδικά στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης: επίσης σε πρώτη «προβολή» στην κατηγορία, βρίσκουμε το πρώτο προγνωστικό σύστημα για van στην αγορά, ονόματι EcoGuide. Η τεχνολογία χρησιμοποιεί σύστημα δορυφορικού εντοπισμού της θέσης του οχήματος που υποδεικνύει στους οδηγούς πότε να επιβραδύνουν και να αλλάξουν σχέση, σύμφωνα με μη ορατές καταστάσεις που θα συναντήσουν, όπως ιασταυρώσεις, όρια ταχύτητας και ανηφόρες.

Οι αναγνώστες μας γνωρίζουν ότι, τα προγνωστικά μέχρι τώρα ήταν αποκλειστικό προνόμιο βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, αλλά οι μηχανικοί της Ford έχουν βάλει στόχο να εξοικονομήσουν και το τελευταίο γραμμάριο καυσίμου. Η διαφορά με τα όσα ξέρουμε από άλλες κατηγορίες είναι κυρίως το γεγονός ότι, δε δουλεύει αυτόματα, αλλά έστω κι έτσι, οι συμβουλές που δίνει στον πίνακα οργάνων είναι πολύ «ψαγμένες» αφού λαμβάνουν υπόψη τοπογραφικά δεδομένα που είναι δύσκολο να μαντέψει μόνος του ο οδηγός.

Στο δρόμο

Εκκινώντας, ο δίλιτρος EcoBlue ακούγεται ελάχιστα και η προσοχή στρέφεται αυτόματα στο τιμόνι με τεχνολογία EPAS (με ηλεκτρική υποβοήθηση) που τοποθετείται για πρώτη φορά. Στα πρώτα μέτρα έχει μία κάπως τεχνητή αίσθηση, αλλά με το που βγεις από το πάρκινγκ στο δρόμο γίνεται εξαιρετικό σε ζύγισμα και αίσθηση. Το Transit Van 130PS (385 Nm μέγιστη ροπή) με αυτόματο εξάρι σασμάν και αμάξωμα L2H2 (μικτό 3.500 κιλά, ωφέλιμο 1.260 κιλά) με το οποίο καλύψαμε τα περισσότερα χιλιόμετρα στη διάρκεια της δοκιμής, καμουφλάρει με μαεστρία τις διόλου ευκαταφρόνητες εξωτερικές διαστάσεις του.

Έχοντας έρμα σχεδόν ενός τόνου στην «κλούβα» η ανάρτηση έδειχνε ιδανικά σεταρισμένη και δεν τερμάτιζε ούτε σε ράμπες επιβράδυνσης από τις οποίες περάσαμε χωρίς να φρενάρουμε. Το Transit ήταν έτσι κι αλλιώς κορυφαίο σε δυναμικά χαρακτηριστικά, οπότε είναι δύσκολο να βρεις ψεγάδι στη νέα του γενιά. Σε επαρχιακό στροφιλίκι, σχεδόν σε προκαλεί να το πιέσεις, κάτι που τελικά όχι μόνο θα κάνεις, αλλά θα το ευχαριστηθείς και δεόντως. Τα φρένα είναι στο ύψος των περιστάσεων με εξαιρετικά αποτελέσματα σε φρεναρίσματα έκτακτης ανάγκης. Ομοίως, η κατευθυντικότητα στον αυτοκινητόδρομο είναι υποδειγματική, χάρη στο αναβαθμισμένο σύστημα διεύθυνσης. Η νέα έκδοση ισχύος 185PS είναι εντυπωσιακή έως και υπερβολική, καθώς για τα δεδομένα της κατηγορίας το «130άρι» αποτελεί την ιδανική επιλογή της γκάμας και θεωρείται αρκούντως ισχυρό για κάθε μεταφορικό έργο.

Το πρώτο mild hybrid van της αγοράς

Η τεχνολογία του ήπια υβριδικού συστήματος των 48 volt EcoBlue Hybrid προσφέρεται προαιρετικά με τα προσθιοκίνητα και πισωκίνητα Transit, προσφέροντας κατά μέσο όρο 3% βελτίωση στην κατανάλωση συγκριτικά με το αντίστοιχο μοντέλο 2.0L EcoBlue, βάσει μετρήσεων σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Αυξημένα οφέλη, έως και 8%, μπορούν να επιτυγχάνονται εκεί όπου οι οδηγικές συνθήκες επιτρέπουν τη μέγιστη ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση.

Τα μοντέλα Transit EcoBlue Hybrid έχουν ρυθμιστεί ειδικά για μεγιστοποίηση της απόδοσης διαθέτοντας μία ενσωματωμένη μίζα-γεννήτρια με κίνηση μέσω ιμάντα που αντικαθιστά τον στάνταρ εναλλάκτη και επιτρέπει ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης για τη φόρτιση μιας αερόψυκτης μπαταρίας ιόντων λιθίου των 48 volt. Η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται μετά για την παροχή επιπλέον ροπής στον κινητήρα υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, αλλά και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος. Στο δρόμο, οι διαφορές σε σχέση με το στάνταρ μοντέλο είναι μη αντιληπτές, καθώς σε αντίθεση με τα επιβατικά Ford που κάνουν χρήση αντίστοιχης τεχνολογίας, και είναι ρυθμισμένα για αύξηση (και) των επιδόσεων, εδώ η λογική είναι εστιασμένη στη μείωση της κατανάλωσης. Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι, η επιβάρυνση για το ήπιο υβριδικό σύστημα είναι λογική, γύρω στα 1000 ευρώ, κάτι που διευκολύνει την απόφαση για όποιους επαγγελματίες θα ήθελαν να δοκιμάσουν τη συγκεκριμένη τεχνολογία.

Εκμετάλλευση

Όπως στο απερχόμενο μοντέλο, οι αγοραστές του Transit μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε 450 και πλέον εκδόσεις, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται οι προσθιοκίνητες, οι πισωκίνητες και οι τετρακίνητες, με μία πλήρη γκάμα αμαξωμάτων και σασί, ανάμεσα στα οποία και το πρόσφατα λανσαρισμένο, χαμηλού ύψους σασί Skeletal. Οι μειώσεις βάρους που αναφέραμε, κάνουν π.χ., το νέο μοντέλο Transit RWD 350 GVM, L3 H2, μέχρι και 80 κιλά ελαφρύτερο από το απερχόμενο μοντέλο, ενώ το αντίστοιχο προσθιοκίνητο van είναι μέχρι και 48 κιλά ελαφρύτερο. Το καθαρό ωφέλιμο φορτίο φτάνει μέχρι τα 1.418 κιλά για τα μοντέλα των 3,5 τόνων και οι εκδόσεις μικτού είναι από 2,9 έως 4,7 τόνους.

Τα Transit ως hotspot

H Ford προσφέρει στο νέο Transit το ενσωματωμένο modem FordPass Connect. Η τεχνολογία επιτρέπει στους διαχειριστές στόλων να βελτιστοποιούν το λειτουργικό κόστος μέσω λύσεων που προσφέρουν τα νέα Ford Telematics & Ford Data Services που θα λανσαριστούν αργότερα μέσα στη χρονιά. Το μόντεμ θα τοποθετείται στάνταρ σε όλα τα Transit από την άνοιξη του 2020. Η εφαρμογή FordPass Pro έχει ενδιαφέρον και για την ελληνική αγορά καθώς έχει σχεδιαστεί ειδικά για μικρές επιχειρήσεις που διαθέτουν έως και 5 vans.

Ford Transit Custom plug-in hybrid

Στη Σουηδία οδηγήσαμε και την έκδοση παραγωγής του Transit Custom plug-in hybrid. Πρόκειται για το μοναδικό van με συνδυασμό (downsized) βενζινοκινητήρα και μπαταριών της παγκόσμιας παραγωγής. Συνδυάζει δυνατότητες κίνησης με μηδενικές εκπομπές ρύπων και με τον (range extender) βενζινοκινητήρα, η αυτονομία φτάνει τα 500 χιλιόμετρα. Eίναι ανάμεσα στα πρώτα οντέλα που αποκαλύφθηκαν στο πλαίσιο της στρατηγικής εξηλεκτρισμού της γκάμας Ford για την Ευρώπη. Το αυτοκίνητο μπορεί να φορτίζεται –όπως κάθε ηλεκτρικό όχημα-μέσω δικτύου ηλεκτροδότησης και παρέχει ελεύθερη πρόσβαση στις ολοένα και περισσότερες ζώνες αυστηρού ελέγχου κυκλοφορίας οχημάτων μειωμένων ρύπων σε όλη την Ευρώπη.

Το νέο Tourneo Custom Plug-In Hybrid χρησιμοποιεί μία σειριακή υβριδική διάταξη, στην οποία οι εμπρός τροχοί κινούνται από τον ηλεκτροκινητήρα και όχι από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η συμπαγής, αερόψυκτη μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο της καμπίνας επιβατών, ώστε να διατηρείται η ευρυχωρία εσωτερικού που προσφέρει το Tourneo Custom με τον δίλιτρο ντίζελ EcoBlue. Θα πρέπει βέβαια να αναφέρουμε, ότι για να διατηρηθούν τα οφέλη, το μικτό έχει «ανέβει» στους 3,4 τόνους (από 2,8).

Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα είναι η αρχιτεκτονική της γραμμής μετάδοσης κίνησης. Σε μια πρωτιά για plug-in υβριδικό όχημα, οι εμπρός τροχοί του Transit Custom Plug-In Hybrid κινούνται αποκλειστικά μέσω ηλεκτροκινητήρα/γεννήτριας με ενέργεια που αποθηκεύεται σε μία μπαταρία ιόντων λιθίου 13,6 kWh, ενώ ο γνωστός 1.000άρης βενζινοκινητήρας EcoBoost της Ford λειτουργεί ως range extender, σε συνεργασία με το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά την πέδηση, το οποίο υποστηρίζεται από το μοτέρ για επαναφόρτιση της μπαταρίας. Σκοπός είναι, το όχημα να μπορεί να κινηθεί για (έως και) 56 χιλιόμετρα αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Μέσω μιας υποδοχής φόρτισης στον εμπρός προφυλακτήρα, το Tourneo Custom Plug-In Hybrid μπορεί να φορτίζεται από μία οικιακή, ηλεκτρική πρίζα 240-volt 10-amp και να επιτυγχάνει πλήρη φόρτιση σε 5,5 ώρες. Σε πρίζα 240-volt 16-amp ή 32-amp, η πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε 3 ώρες. Σύντομα θα διατίθεται και σύστημα φόρτισης εργαλείων από τη μπαταρία του οχήματος.

Στο δρόμο, τέσσερα προφίλ επιτρέπουν στον οδηγό να επιλέγει το πότε αλλά και πώς να χρησιμοποιεί τη διαθέσιμη φόρτιση της μπαταρίας, αν και μπορεί να επιλέξει τη θέση EV Auto και τα ηλεκτρονικά να κάνουν τη δουλειά τους. Επιγραμματικά να αναφέρουμε ότι, το υβριδικό Transit Custom είναι απόλυτα ώριμο, η εξοικείωση είναι γρήγορη, και το άγχος της αυτονομίας των ηλεκτρικών οχημάτων, εδώ απλά δεν υφίσταται, και περισσότερα θα αναφέρουμε σε άλλο κείμενο με την παρουσίαση της επιβατικής έκδοσης, η οποία δυνητικά, αποκτά ενδιαφέρον για χρήση shuttle από VIP τουριστικές επιχειρήσεις.

Όλα τα Transit και Transit Custom είναι διαθέσιμα για παραγγελία άμεσα, και σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε από την ελληνική Ford, μαζί με την υπόλοιπη Ευρώπη, παραγωγή και δυνατότητα παραγγελίας του Transit Custom PHEV εκκινούν το Νοέμβριο. Η εκτιμώμενη επιβάρυνση στην τιμή για να προσθέσει ο πελάτης ήπιο υβριδικό σύστημα θα είναι πέριξ των 1000 ευρώ, ενώ το plug-in Custom και Tourneo Custom θα κοστίζουν 12.000 ευρώ επιπλέον σε σχέση με τα συμβατικά πετρελαιοκίνητα μοντέλα. Τα στελέχη της ελληνικής Ford μας ενημέρωσαν, ότι όπως είναι το σύνηθες, τα Transit και Transit Custom που προορίζονται για την ελληνική αγορά θα φέρουν πολύ υψηλό επίπεδο στάνταρ εξοπλισμού, κάτι που αποτελεί πολιτική της εταιρείας εδώ και χρόνια. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι, στο κόστος της βασικής έκδοσης, ο Έλληνας επαγγελματίας παίρνει ένα πλούσιο πακέτο με όλα τα στοιχεία συνδεσιμότητας, ακριβού διακόσμου στην καμπίνα και συστήματα υποβοήθησης οδήγησης τα οποία σε άλλες αγορές λογίζονται ως έξτρα.

Τεχνολογικό υπερθέαμα

Πέρα από τα οδηγικά του κάλλη, το νέο Transit κάνει πραγματική επίδειξη ισχύος με ένα μπαράζ τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης, κάτι που γίνεται εφικτό χάρη (και) στο σύστημα EPAS μέσω του οποίου λειτουργούν συστήματα όπως τα Active Park Assist και Lane-Keeping Aid. Για πρώτη φορά, οι οδηγοί του Transit θα έχουν στη διάθεσή τους Επιλέξιμα Προφίλ Οδήγησης (Selectable Drive Modes) ώστε να προσαρμόζουν το οδηγικό τους στυλ στις επικρατούσες συνθήκες: όλα τα συστήματα κίνησης φέρουν τα προγράμματα Normal και Eco. Επιπλέον, τα πισωκίνητα και τετρακίνητα μοντέλα διαθέτουν από το Slippery Mode που βοηθά στη βελτίωση της ελκτικής πρόσφυσης στον πάγο και το χιόνι, ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις εφοδιάζονται με το πρόγραμμα Mud/Rut Mode.

Ενδεικτικά και μόνο, το ηλεκτρονικό υπερ-πακέτο του νέου Transit αποτελείται από τα κάτωθι συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, πολλά εκ των οποίων στάνταρ:

  • Blind Spot Information System με σύστημα Trailer Tow, με διευρυμένη ζώνη τυφλού σημείου που καλύπτει το όχημα και ένα τρέιλερ μήκους έως 10 μέτρων
  • Intelligent Adaptive Cruise Control, που συνδυάζει τη λειτουργικότητα των Traffic Sign Recognition και Adaptive Cruise Control
  • Αναβαθμισμένο Lane-Keeping System
  • Pre-Collision Assist με Pedestrian Detection, που τώρα μπορεί να εντοπίζει πεζούς τη νύχτα όταν φωτίζονται από τους προβολείς
  • Εμπρός και πίσω ευρυγώνιες κάμερες που βοηθούν τους οδηγούς να βλέπουν τα αντίθετα ερχόμενα οχήματα καθώς εξέρχονται από ένα στενό χώρο στάθμευσης σε πολυσύχναστους δρόμους ή όταν κάνουν όπισθεν
  • Ψηλά τοποθετημένη κάμερα οπισθοπορείας, για καλύτερη ορατότητα σε πορεία κίνησης προ τα πίσω, ειδικότερα με τις πόρτες ανοιχτές
  • Parking Aid, το οποίο είναι αναβαθμισμένο με πρόσθετους πλευρικούς αισθητήρες
  • Active Park Assist, που βοηθά τους οδηγούς να βρίσκουν κατάλληλους χώρους στάθμευσης και να παρκάρουν παράλληλα ή μπροστά/πίσω από άλλα οχήματα
  • Park-Out Assist, που βοηθά τους οδηγούς να εξέρχονται από παράλληλους χώρους στάθμευσης χωρίς να χρησιμοποιούν τα χέρια τους (hands-free)
  • Cross Traffic Alert

Επιπλέον, ένα προαιρετικό, ισχυρό και ψηλά τοποθετημένο φως LED επιτρέπει στον επαγγελματία να εργάζεται πίσω από το Transit σε συνθήκες μειωμένης ορατότητας, ενώ μία νέα ηλεκτρική πλαϊνή πόρτα φόρτωσης – που θα διατίθεται από την άνοιξη του 2020 – διευκολύνει τη διαδικασία φόρτωσης και εκφόρτωσης.

Το προαιρετικό σύστημα MyKey της Ford επιτρέπει στους διαχειριστές στόλων να το προγραμματίζουν, ώστε να περιορίζεται η μέγιστη ταχύτητα με την οποία μπορεί να κινηθεί ο οδηγός καθώς και η ένταση του ραδιοφώνου. Επίσης, μέσω του MyKey μπορεί να προγραμματιστεί η μόνιμη ενεργοποίηση των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας. Μπορείς ακόμη και να εκκινήσεις το όχημα από το κινητό, για να ζεσταθεί π.χ, το εσωτερικό μια κρύα μέρα, ή να αρχίσει να λειτουργεί ο κλιματισμός σε συνθήκες καύσωνα.