Η Ford Trucks δεν κατέκτησε μόνο το βαρύτιμο τρόπαιο του «Φορτηγού της Χρονιάς 2019» με το νέο F-Max, έναν υπερσύγχρονο τράκτορα που ήρθε για να ταράξει την καθεστηκυία τάξη της ευρωπαϊκής Μεταφοράς, αλλά έχει βαλθεί να γίνει το νέο μόνιμο μέλος της ελίτ των φορτηγών.

Σε κάθε μας επίσκεψη το Κέντρο Έρευνας & Εξέλιξης της Ford Trucks στην Κωνσταντινούπολη, ένα φουτουριστικό κτήριο όπου στεγάζεται το παγκόσμιο κέντρο R&D βαρέων επαγγελματικών οχημάτων της εταιρείας με το μπλε οβάλ σήμα, δείχνει όλο και πιο εντυπωσιακό.

Νέες πτέρυγες, νέα σχέδια, περισσότερες ευθύνες και πυρετώδης δραστηριότητα, περιγράφουν την καθημερινότητα μιας εταιρείας που έβαλε ένα πολύ δύσκολο στοίχημα με τον εαυτό της: Να «σπάσει» το μονοπώλιο των καθιερωμένων κατασκευαστών φορτηγών στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Την τελευταία φορά που βρεθήκαμε στο συγκεκριμένο χώρο, καθόμαστε μαζί με τρεις συναδέλφους από Γερμανία, Ολλανδία και Ιταλία αντικριστά από τα στελέχη της Ford Trucks για να ενημερωθούμε για τα τελευταία επιχειρηματικά και προϊοντικά νέα της εταιρείας.

Η εξέλιξη των πρωτοτύπων, οχημάτων και μηχανικών μερών, λαμβάνει χώρα στο Σάνκακτεπε, προάστιο ουσιαστικά της Κωνσταντινούπολης στην ασιατική πλευρά όπου και παρακολουθήσαμε την παρουσίαση, με πάνω από 1.200 μηχανικούς και σχεδιαστές, στο Γκολτσούκ για τα LCV (Transit) με 200 εργαζόμενους και στο Εσκισεχίρ με 100 εργαζόμενους, όπου και ολοκληρώθηκε το 2016 η μόνη μεγάλη (6,4 χιλιόμετρα) πίστα δοκιμών της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Τουρκία.

Η Ford Otosan, είναι το παγκόσμιο κέντρο εξέλιξης κινητήρων βαρέων οχημάτων του γκρουπ Ford, μαζί με μία κοινοπραξία με την JMC στην Κίνα. Να σημειωθεί ότι, η JMC χρησιμοποιεί κινητήρα ισχυρότερο από τον ευρωπαϊκό, στα 530 hp. Επίσης, στην Τουρκία είναι ένα από τα κεντρικά τμήματα εξέλιξης ελαφρών επαγγελματικών της Ford, η γραμμή παραγωγής όλων των Transit, καθώς και σημαντικό τμήμα της εξέλιξης όλων των πετρελαιοκινητήρων του γκρουπ.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Μαρτίου (383) του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.