Τροχοί & TIR

Ηλεκτρικό Transporter, ετών 42

Ήταν 14 Απριλίου του 1978, όταν η δημοτική υπηρεσία μεταφορών του Βερολίνου, έδωσε άδεια κυκλοφορίας στο ηλεκτροκίνητο Volkswagen T2, το οποίο παρήχθη σε περιορισμένο αριθμό οχημάτων και αποτέλεσε τ
Δευτέρα 13/04/2020 - 11:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Ήταν 14 Απριλίου του 1978, όταν η δημοτική υπηρεσία μεταφορών του Βερολίνου, έδωσε άδεια κυκλοφορίας στο ηλεκτροκίνητο Volkswagen T2, το οποίο παρήχθη σε περιορισμένο αριθμό οχημάτων και αποτέλεσε το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της μάρκας.

Νωρίτερα, το 1972 η εταιρεία είχε παρουσιάσει στην Εμπορική Έκθεση του Ανόβερου, την πρωτότυπη εκδοχή του οχήματος σε έκδοση pick-up. Στα επόμενα χρόνια, οι Αρχές του Βερολίνου απέκτησαν συνολικά επτά ηλεκτρικά βαν, με το Τ2 να προσφέρεται επίσης σε έκδοση minibus.

Μάλιστα, η γερμανική πόλη κατασκεύασε στη συνοικία του Τιργκάρτεν ένα σταθμό φόρτισης για τα εν λόγω οχήματα, όπου τα ηλεκτρικά Τ2 μπορούσαν μέσα σε πέντε λεπτά να αφήσουν την άδεια μπαταρία τους και να τοποθετήσουν μία φορτισμένη. Η διαδικασία ήταν αρκετά εύκολη, καθώς η μπαταρία βρισκόταν κάτω από το χώρο φόρτωσης και έπρεπε απλά να σπρωχτεί έξω. Εναλλακτικά, μπορούσαν να φορτίσουν τις μπαταρίες μέσω καλωδίου, με τη θύρα φόρτισης να βρίσκεται στο πίσω μέρος του οχήματος.

Αξίζει να αναφερθεί, πως το ηλεκτρικό βαν είχε ωφέλιμο φορτίο 800 κιλών και ζύγιζε 2.170 κιλά, από τα οποία τα 880 κιλά ήταν το βάρος της μπαταρίας του. Διέθετε έναν ηλεκτροκινητήρα της Bosch που απέδιδε ισχύ 16 kW (22 ίπποι) με τη μέγιστη τιμή της ισχύος να ανέρχεται στα 32 kW (44 ίπποι). Η ροπή ήταν στα 160 Nm και η τελική ταχύτητα στα 75 χλμ./ώρα. Οι μπαταρίες είχαν χωρητικότητα 21,6 kWh και προσέδιδαν στο όχημα αυτονομία έως και 85 χλμ./ώρα. Επιπλέον, το αυτοκίνητο διέθετε σύστημα ανάκτησης της κινητικής ενέργειας κατά την πέδηση και μετατροπής της σε ηλεκτρική ενέργεια, η οποία αποθηκευόταν στις μπαταρίες του ηλεκτρικού Τ2.

PreviousNext