Τροχοί & TIR

Τα νέα τρόλεϊ της Solaris

Τρία νέα τρόλεϊ παρουσίασε η Solaris στην ευρωπαϊκή αγορά, θέλοντας έτσι να καλύψει ένα μεγάλο εύρος αστικών ηλεκτροκίνητων συγκοινωνιακών εφαρμογών, δείχνοντας ταυτόχρονα τις τεχνολογικές καινοτομί
από Παύλος Μαυρομύτης | Παρασκευή 10/04/2020 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Την κίνηση του τρόλεϊ αναλαμβάνουν δύο ηλεκτρικά μοτέρ τα οποία κινούν δύο άξονες, έναν μπροστά και ένα πίσω. Οι μπαταρίες των 58 kWh φορτίζονται εν κινήσει μέσω ενός διπολικού παντογράφου.
Την κίνηση του τρόλεϊ αναλαμβάνουν δύο ηλεκτρικά μοτέρ τα οποία κινούν δύο άξονες, έναν μπροστά και ένα πίσω. Οι μπαταρίες των 58 kWh φορτίζονται εν κινήσει μέσω ενός διπολικού παντογράφου.

Τρία νέα τρόλεϊ παρουσίασε η Solaris στην ευρωπαϊκή αγορά, θέλοντας έτσι να καλύψει ένα μεγάλο εύρος αστικών ηλεκτροκίνητων συγκοινωνιακών εφαρμογών, δείχνοντας ταυτόχρονα τις τεχνολογικές καινοτομίες που ενσωματώνουν. Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, η πολωνική εταιρεία με την υποστήριξη του ισπανικού ομίλου CAF στον οποίο ανήκει, έχει εξελίξει αποδοτικότερα συστήματα παντογράφων, ηλεκτρικής μετάδοσης της κίνησης, ενώ παράλληλα αναπτύσσει τρόπους εκμετάλλευσης και του υδρογόνου.

Solaris Trollino 24

Αναλυτικότερα, η εταιρεία προχώρησε στην παρουσίαση του διπλού αρθρωτού 25μετρου τρόλεϊ (24,77 μέτρα) του Solaris Trollino 24 την κίνηση του οποίου αναλαμβάνουν δύο ηλεκτρικά μοτέρ τα οποία κινούν δύο άξονες, έναν μπροστά και έναν πίσω. Προαιρετικά, ανάλογα με τις ανάγκες του πελάτη, μπορούν να τοποθετηθούν μέχρι και τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ. Οι μπαταρίες των 58 kWh φορτίζονται εν κινήσει μέσω ενός διπολικού παντογράφου.

Η ενέργεια που αποθηκεύεται σε αυτές επαρκεί να κινεί το όχημα, όταν αυτό κατεβάσει τις κεραίες του. Να τονίσουμε ότι το Trollino 24 είναι το πρώτο λεωφορείο της εταιρείας στο οποίο δοκιμάζεται συνδυασμός μπαταριών και πρόσθετης συσκευής με κυψέλες υδρογόνου για παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος εν κινήσει. Το υδρογόνο από τις φιάλες διοχετεύεται στις ενεργειακές κυψέλες (Fuel Cells), όπου γίνονται οι απαραίτητες διεργασίες έτσι ώστε να μετατραπεί σε ηλεκτρική ενέργεια. Ωστόσο, προς το παρόν, ο κατασκευαστής δεν ανέφερε ακόμη τον αριθμό των φιαλών που θα διαθέτει το όχημα, καθώς και επιπλέον πληροφορίες σχετικά με την αυτονομία που θα εξασφαλίζει το υδρογονοκίνητο τρόλεϊ.

Σημαντική βοήθεια στον οδηγό κατά την κίνηση στην πόλη προσφέρουν οι τροχοί του τέταρτου άξονα οι οποίοι έχουν τιμόνι (κατευθυντήριοι) και επιπλέον το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει ηλεκτρική αντλία EPS.

Η διάταξη των πέντε θυρών είναι δύο πόρτες μπροστά, μια στο κέντρο και άλλες δύο πίσω. Η πρόσβαση στο εσωτερικό γίνεται εύκολα καθώς το λεωφορείο είναι χαμηλού δαπέδου. Συνολικά υπάρχουν 53 καθίσματα, 16 από τα οποία είναι εύκολα προσβάσιμα από άτομα με κινητικές δυσκολίες. Στο πίσω μέρος διατίθεται χώρος για ποδήλατα καθώς και για βρεφικά καρότσια. Οι υπεύθυνοι της εταιρείας ανέφεραν ότι η συνολική χωρητικότητα των επιβατών φτάνει τα 180 έως 200 άτομα, ανάλογα με τη διαμόρφωση και τον αριθμό των καθισμάτων που θα ζητήσει ο πελάτης. Οι ταπετσαρίες των καθισμάτων είναι φτιαγμένες από υλικό που καθαρίζει εύκολα. Η θέση του οδηγού είναι αεριζόμενη και θερμαινόμενη και έχει καλό οπτικό πεδίο προς όλες τις κατευθύνσεις.

Οι καθρέφτες παρέχουν, επίσης, αυξημένη ορατότητα. Τα κουμπιά για τις διάφορες λειτουργίες είναι τοποθετημένα στην κεντρική κονσόλα του ταμπλό καθώς και στην αριστερή πλευρά, σε άμεσα προσβάσιμο σημείο. Ο οδηγός μέσω μιας οθόνης έχει συνεχή ενημέρωση για τις ενδείξεις φόρτισης των μπαταριών, τη λειτουργία των ηλεκτροκινητήρων, την ηλεκτρική ενέργεια που απομένει, καθώς και τη σωστή απόδοση των στοιχείων της κάθε μπαταρίας ξεχωριστά. Επιπλέον, διατίθενται κάμερες ελέγχου της κυκλοφορίας των επιβατών σε όλες τις πόρτες καθώς και κάμερες οπισθοπορείας. Οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους τρεις οθόνες 29 ιντσών για τη λήψη πληροφοριών σχετικών με τις στάσεις και άλλων χρήσιμων μηνυμάτων, καθώς και θύρες usb για τη φόρτιση των ηλεκτρονικών συσκευών τους. Στις βραδινές μετακινήσεις ο εσωτερικός χώρος φωτίζεται με φώτα Led χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας. Ακόμη, διαθέτει τριπλό ηλεκτρικό συμπιεστή (3Χ400V) για τον κλιματισμό και ηλεκτρική θέρμανση από ανεξάρτητο κύκλωμα μπαταριών.

Οι δοκιμές πιστοποίησης του λεωφορείου πραγματοποιήθηκαν στην περιοχή της Gdynia, στη βόρεια Πολωνία, όπου οι μηχανικοί της εταιρείας πραγματοποιούν συνεχείς μετρήσεις, προκειμένου να διαπιστωθεί ότι το 25μετρο όχημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οδικό δίκτυο με κανονικό πλάτος οδοστρώματος. Το μέγιστο μικτό βάρος του είναι 38 τόνοι. Να αναφέρουμε, επίσης, ότι η τελική ταχύτητα του λεωφορείου είναι 70 χλμ/ώρα.

Solaris Urbino electric 12 και 18

Από τα πιο πετυχημένα μοντέλα της πολωνικής εταιρείας είναι το μοντέλο Urbino των 12 και 18 μέτρων. Η νέα γενιά έχει ελκυστική σχεδίαση εξωτερικά και το εσωτερικό τους διαμορφώνεται ανάλογα με τις ανάγκες του πελάτη, καλύπτοντας ακόμη και τους πιο απαιτητικούς. Σημαντικές αλλαγές έχουν γίνει στο αμάξωμα του Urbino για να είναι ελαφρύτερο και πιο στιβαρό. Οι τροποποιημένοι άξονες έχουν βελτιώσει την κατανομή των μαζών επί του πλαισίου το οποίο μάλιστα εξασφαλίζει υψηλή ακαμψία. Παράλληλα, έχει βελτιωθεί η στήριξη της οροφής και των κάθετων τμημάτων και στο πάτωμα χρησιμοποιείται ένα συνδυασμός φύλλων ανοξείδωτου χάλυβα και κόντρα πλακέ. Επιπλέον, η δυνατότητα αντικατάστασης τμημάτων που έχουν υποστεί ζημιά είναι πιο εύκολη, καθώς αποτελούνται από περισσότερα κομμάτια (panels). Ακόμη η πρόσβαση στα μηχανικά μέρη είναι ευκολότερη και πιο γρήγορη χάρη στις μεγαλύτερες καταπακτές.

Με βασικά χαρακτηριστικά τις μετακινήσεις με μηδενικούς ρύπους, την απουσία θορύβου και το χαμηλό λειτουργικό κόστος, το ηλεκτρικό Urbino προσφέρεται για τις δημόσιες μεταφορές, κυρίως στις πόλεις που θα πρέπει να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

Στο ίδιο τεύχος #384

PreviousNext