Η Volvo Trucks παρουσίασε ταυτόχρονα τέσσερα νέα φορτηγά, στο μεγαλύτερο λανσάρισμα που έχει κάνει ποτέ. Tα αναβαθμισμένα FH και FH16, μαζί με τα ολοκαίνουργια FM και FMX, με την απαράμιλλη άνεση οδήγησης, την κορυφαία ορατότητα για τον οδηγό σε βαρύ όχημα της εποχής μας, τον απίθανο σχεδιασμό και τη ροπή-ρεκόρ των 13λιτρων κινητήρων τοποθετούν τους Σουηδούς στην τεχνολογική αιχμή της οδικής μεταφοράς.

Η Volvo Trucks σε μία πρωτόγνωρη ακόμη και για τα δικά της δεδομένα κίνηση, ανακοίνωσε ταυτόχρονα, το «φρεσκάρισμα» ή και την πλήρη ανανέωση για τέσσερα φορτηγά: τα FH, FH16, FM και FMX, ή περίπου τα δύο τρίτα όλων των οχημάτων που βγαίνουν από τις γραμμές παραγωγής του σουηδικού εργοστασίου. Τα FM και FMX αποτελούν νέα γενιά μοντέλων με καινούργιες καμπίνες, ενώ τα FH και FH16 βασίζονται στα οχήματα που γνωρίζουμε κι έχουν δεχθεί σειρά αναβαθμίσεων. Όλα τους δίνουν έμφαση στην άνεση οδήγησης, την ασφάλεια και φυσικά, τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.

Νέα FM και FMX

Το νέο FM, που αντικαθιστά ένα όχημα το οποίο ήταν και το παλιότερο μοντέλο στη γκάμα βαρέων φορτηγών του κατασκευαστή, καθώς και το νέο FMX, ξεχωρίζουν οπτικά με την πρώτη ματιά. Η νέα καμπίνα τα εντάσσει αρμονικά στη μοντέρνα αισθητική των Volvo, μεγαλώνει τον ωφέλιμο όγκο κατά περίπου ένα κυβικό μέτρο, και αυξάνει σημαντικά την ορατότητα του οδηγού. Τα FM και FMX δείχνουν ως πολύ πετυχημένες διασκευές της ναυαρχίδας της Volvo, με το προφίλ ειδικά να τους χαρίζει την πιο δυναμική σιλουέτα που έχουμε δει σε φορτηγό της κατηγορίας. Τα πλευρικά παράθυρα είναι τώρα μεγαλύτερα, οι γραμμές τους κατεβαίνουν έντονα, και με αρκετή κλίση προς τα κάτω, όπως ακριβώς συμβαίνει στα FH.

Σημαντική αλλαγή είναι και η μεταφορά των λεπτών εξωτερικών καθρεπτών από τα FH στα οχήματα βαρέων διανομών κι εθνικής μεταφοράς (FM), καθώς μειώνουν σημαντικά την τυφλή γωνία, ενώ τα χωματουργικά εξοπλίζονται με καθρέπτες που καλύπτουν τις ανάγκες της δουλειάς στο εργοτάξιο.

Ακούγεται σχεδόν απίθανο, αλλά το απερχόμενο FM είχε κλείσει ήδη 20 χρόνια στην αγορά από τη στιγμή του αρχικού λανσαρίσματος. Το όμορφο σχέδιο και οι τακτικές αναβαθμίσεις από τη Volvo το κρατούσαν επίκαιρο, πλην όμως, τα χρόνια περνούν, ο ανταγωνισμός είναι αμείλικτος, και η λύση ήταν μία και μοναδική: Νέα καμπίνα και αλλαγές από το δάπεδο μέχρι το… ταβάνι. Οποιοσδήποτε έχει δουλέψει Volvo FM, με το που θα μπει στη νέα καμπίνα θα το καταλάβει αμέσως.

Αρκεί να σημειώσουμε ότι ο εσωτερικός της όγκος έχει αυξηθεί κατά ένα ολόκληρο κυβικό μέτρο, προσδίδοντας στον οδηγό εξαιρετική ευρυχωρία, που σημαίνει άνεση στη δουλειά του, αλλά και στην ανάπαυσή του.

Κι αν αναρωτιέστε πού βρέθηκε τόσο πολύς έξτρα χώρος, η απάντηση είναι χάρη κυρίως στις πιο ψηλές μπροστινές κολώνες (A-pillars) της νέας καμπίνας, και τη γενικότερη αύξηση των διαστάσεων. Έχουμε επίσης την αίσθηση ότι, το παρμπρίζ στις νέες καμπίνες είναι τώρα πιο κάθετο, με μικρότερη κλίση, άρα εξοικονομήθηκαν κι εδώ κάποια λίτρα ωφέλιμου όγκου.

Διαβάστε την πλήρη παρουσίαση των νέων Volvo, στο τεύχος Απριλίου (384) του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.