Ο Φεβρουάριος ήταν ο τελευταίος μήνας πριν την εξάπλωση της πανδημίας στη χώρα μας, στη διάρκεια του οποίου πρόλαβαν να ταξινομηθούν τα οχήματα που είχαν ήδη πουληθεί, τότε που τίποτα δεν προμήνυε τα όσα γνωστά, όσο και τραγικά, επακολούθησαν.

Καλές σε γενικές γραμμές οι ταξινομήσεις στις περισσότερες κατηγορίες με τα λεωφορεία να προηγούνται με μια εντυπωσιακή θετική μεταβολή, κάτι που θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες, εφόσον η πανδημία επιτρέψει την ταξινόμηση πολλών ακόμη λεωφορείων, τα οποία πάντως έχουν «κλειστεί» με πελάτες τους μετόχους των ΚΤΕΛ στο πλαίσιο της νέας χρηματοδότησης που τρέχει και αφορά στην αντικατάσταση των παλαιών οχημάτων.

Αύξηση θα έχουμε επίσης και στα μεσαία και βαρέα οχήματα λόγω μιας μεγάλης παραγγελίας από φορέα ανακύκλωσης που έλαβαν Iveco και Mercedes-Benz, αλλά ενώ ξεκίνησαν οι πρώτες ταξινομήσεις τους, είναι άγνωστο πότε θα ολοκληρωθούν εξαιτίας της συγκυρίας που βιώνουμε. Καλό ξεκίνημα είχαν και οι δύο σουηδικές μάρκες, οι οποίες απευθύνονται κυρίως στους ιδιώτες, μεταφορικές και μεμονωμένους αυτοκινητιστές και με φορτηγά της βαριάς κατηγορίας.

Η ελαφρά κάμψη που σημείωσαν οι ταξινομήσεις των ελαφρών επαγγελματικών (LCV), δύσκολα θα ξεπεραστεί καθώς ο μεγάλος πελάτης αυτών, οι εταιρείες leasing, συμπαρασύρονται προς τα κάτω εξαιτίας της κρίσης που βιώνει ο τουρισμός. Πιέσεις όμως δέχονται και τα μεταχειρισμένα, τα οποία συντηρούν μεν ακόμη θετικά πρόσημα στις διάφορες κατηγορίες, αλλά η ποσοστιαία μεταβολή συνεχώς μικραίνει και αυτό έχει να κάνει με τα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση για αυστηρότερο έλεγχο της ηλικίας των εισαγόμενων, τη νόρμα των ρύπων, τη διακρίβωση των πραγματικών χιλιομέτρων κ.α. Κλείνοντας να πούμε, ότι η σκιά του κορονοϊού έχει πέσει βαριά στην αγορά του επαγγελματικού αυτοκινήτου, μόνο που οι επιπτώσεις θα φανούν από τον επόμενο μήνα με τη δημοσιοποίηση των ταξινομήσεων Μαρτίου και με συνέχεια στον Απρίλη που εκτιμάται ότι θα είναι επίσης αρνητικός.