Τροχοί & TIR

Η Mercedes-Benz αναβαθμίζει το Vito

Έξι σχεδόν χρόνια μετά το λανσάρισμα του Vito τρίτης γενιάς, η Mercedes-Benz Vans προχωράει στην ανανέωση του δημοφιλούς βαν της, το οποίο από το φθινόπωρο του 2014 έχει πουλήσει περί τις 530.000 μο
από Παναγιώτης Εμμανουήλ | Τετάρτη 01/04/2020 - 02:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Σε τρεις εκδόσεις μήκους θα είναι διαθέσιμο το ανανεωμένο Vito, το λανσάρισμα του οποίου στη χώρα μας αναμένεται τον Ιούνιο.
Σε τρεις εκδόσεις μήκους θα είναι διαθέσιμο το ανανεωμένο Vito, το λανσάρισμα του οποίου στη χώρα μας αναμένεται τον Ιούνιο.

Έξι σχεδόν χρόνια μετά το λανσάρισμα του Vito τρίτης γενιάς, η Mercedes-Benz Vans προχωράει στην ανανέωση του δημοφιλούς βαν της, το οποίο από το φθινόπωρο του 2014 έχει πουλήσει περί τις 530.000 μονάδες.

Το νέο Vito θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας από τον προσεχή Ιούνιο σε έκδοση βαν (Panel Van) με ωφέλιμο έως και 1.369 κιλών, επιβατική (Tourer) και μεταφοράς προσωπικού (Mixto). Οι υποψήφιοι αγοραστές του θα έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε τρεις εκδόσεις μήκους, δύο μεταξόνια, τρεις τρόπους μετάδοσης της κίνησης και τρεις εκδόσεις εξοπλισμού (BASE, PRO και SELECT). Το «facelift» του μοντέλου γίνεται αντιληπτό, καθώς εξωτερικά οι αλλαγές εμφανίζονται στην ανασχεδιασμένη γρίλια της μάσκας, στον εμπλουτισμό της χρωματικής παλέτας με νέες αποχρώσεις και στα νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου διάστασης έως και 19 ιντσών.

Στο εσωτερικό, πάλι, έχουν τοποθετηθεί νέες υφασμάτινες επενδύσεις, έχουν αλλάξει οι αεραγωγοί στο ταμπλό και έχει προστεθεί το προαιρετικό πακέτο χρωμίου (Chrome Package).

Εκδόσεις έως και 239 ίππων και 9άρι αυτόματο κιβώτιο

Βασικό στοιχείο της ανανέωσης του Vito είναι ο εμπλουτισμός της γκάμας του, με τον 4κύλινδρο 2λιτρο κινητήρα πετρελαίου ΟΜ 654, ο οποίος προέρχεται από τα επιβατικά οχήματα της Mercedes-Benz Cars και προσφέρεται στο Vito panel van στις εκδόσεις 114 CDI, 116 CDI και 119 CDI (δείτε αναλυτικά τον πίνακα). Ο εν λόγω κινητήρας συνεργάζεται είτε με σύστημα μετάδοσης της κίνησης στον πίσω άξονα είτε με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης. Στη βάση της γκάμας τοποθετείται ο κινητήρας ΟΜ 622 των 1,7 λίτρων, ο οποίος εξοπλίζει τα προσθιοκίνητα Vito 110 CDI και 114 CDI των 102 και 136 ίππων αντίστοιχα. Κορυφαία έκδοση αποτελεί η 124 CDI των 239 ίππων ισχύος και των 500 Nm ροπής, η οποία αφορά αποκλειστικά στα Vito Tourer και Vito Mixto που έχουν ταξινομηθεί ως επιβατικά οχήματα. Εντυπωσιακές είναι οι επιδόσεις του Vito 124 CDI, καθώς χρειάζεται μόλις 7,9 δλ. για να πραγματοποιήσει το 0-100 χλμ./ώρα και έχει τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα.

Σημειώνεται, πως ο 2λιτρος diesel κινητήρας ΟΜ 654 είναι πιο οικονομικός στη χρήση από τον ΟΜ 651 που αντικαθιστά, με την εταιρεία να ανακοινώνει πως το Vito 119 CDI των 190 ίππων εμφανίζει χαμηλότερη κατανάλωση κατά 13% από το προκάτοχο μοντέλο. O κινητήρας χρειάζεται την προσθήκη AdBlue (ντεπόζιτο 24 λτ.) καθώς φέρει το σύστημα επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR) για τη μείωση των ρύπων.

Αξίζει να αναφερθεί πως για πρώτη φορά προσφέρεται σε όλα τα πισωκίνητα Vito το αυτόματο κιβώτιο εννέα ταχυτήτων 9GTRONIC, το οποία διαθέτει μετατροπέα ροπής και αντικαθιστά το 7τάχυτητο 7G-TRONIC. Μέσω του DYNAMIC SELECT, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης που επιθυμεί (Comfort ή Sport). Εναλλακτικά δύναται να διαλέξει τη σειριακή λειτουργεία «Μ» και να αλλάζει χειροκίνητα τις σχέσεις μέσω των σχετικών paddles που βρίσκονται στο τιμόνι.

Επιπλέον, όλες οι επιβατικές εκδόσεις του Vito που φέρουν τον νέο κινητήρα ΟΜ 654, μπορούν να εξοπλιστούν με το σύστημα αερανάρτησης AIRMATIC και μέσω του DYNAMIC SELECT να επιλέγεται ένα από τα τρία διαθέσιμα προγράμματα, αυξομειώνοντας την απόσταση του οχήματος από το έδαφος. Συγκεκριμένα, σε ταχύτητες έως και 30 χλμ./ώρα η απόσταση του οχήματος μπορεί να αυξηθεί κατά 35 χλστ., ενώ αν η ταχύτητα αυξηθεί η ανάρτηση επιστρέφει αυτόματα στην κανονική της ρύθμιση. Στο πρόγραμμα οδήγησης Comfort η απόσταση είναι η κανονική και αν το αυτοκίνητο υπερβεί την ταχύτητα των 110 χλμ./ώρα, το αμάξωμα χαμηλώνει κατά 10 χλστ. προς όφελος της κατανάλωσης. Κατά 10 χλστ. μειώνεται η εδαφική ανοχή του Vito και στο δυναμικής οδήγησης πρόγραμμα Sport.

Με 13 συστήματα ασφάλειας και προηγμένη συνδεσιμότητα

Από τα 10 στα 13 αυξήθηκαν τα επικουρικά συστήματα ασφάλειας, στο πλαίσιο της ανανέωσης του Vito, καθώς προστέθηκαν το Active Brake Assist, το DISTRONIC και ο ψηφιακός εσωτερικός καθρέπτης. Συγκεκριμένα, το νέο Active Brake Assist προειδοποιεί τον οδηγό για ενδεχόμενο κίνδυνο σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα και επεμβαίνει εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει. Επιπλέον, το DISTRONIC μέσω του συστήματος Active Distance Assist επεμβαίνει στο φρένο και το γκάζι του Vito, ώστε να διατηρείται σταθερή η απόσταση που έχει ρυθμίσει ο οδηγός από το όχημα που κινείται μπροστά του.

Ακόμα, στον ψηφιακό καθρέπτη τεχνολογίας LCD απεικονίζονται οι ενδείξεις της κάμερας που βρίσκεται στην πίσω πόρτα, επιτρέποντας στον οδηγό να έχει μια ανεμπόδιστη εικόνα για το τι συμβαίνει πίσω του.

Στο μεταξύ, στο πλαίσιο της ανανέωσης του Vito αυξήθηκαν και οι επιλογές σε συστήματα infotainment, με το βασικό να είναι το Audio 10. Νέα είναι τα Audio 30 και Audio 40, τα οποία συνδυάζονται με οθόνη αφής 7 ιντσών και λειτουργούν σε πε-ριβάλλον Apple CarPlay και Android Auto. Στην οθόνη του Audio 40 φιλοξενούνται τόσο οι ενδείξεις της κάμερας οπισθοπορείας των 180ο, όσο και το προηγμένο σύστημα GPS, το οποίο για πρώτη φορά προσφέρει την υπηρεσία Live Traffic Information.

Η τελευταία, δανείζει το όνομά της και σε ένα από τα οκτώ πακέτα συνδεσιμότητας που είναι διαθέσιμα στο Vito μέσω της υπηρεσίας Mercedes PRO. Επιγραμματικά, τα πακέτα είναι τα εξής: Live Traffic Information, Optimised Assistance, Simplified Fleet Communication, Digital Records, Efficient Fleet Management, Efficient Driving Style Analysis, Mobile Vehicle Access και Data Interface Mercedes-Benz Vans.

Λίγα πράγματα άλλαξαν στο εσωτερικό του Vito, το οποίο παραμένει ποιοτικό και λειτουργικό.
PreviousNext