Τροχοί & TIR

Bosch: Κάμερα παρακολούθησης οδηγού και επιβατών

Ένα σύστημα παρακολούθησης του εσωτερικού του οχήματος δημιούργησε η Bosch, το οποίο σχεδιάζει να περάσει στην παραγωγή το 2022, χρονιά κατά την οποία όλα τα νέα οχήματα που θα ταξινομούνται στην Ε.
Τετάρτη 27/05/2020 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Ένα σύστημα παρακολούθησης του εσωτερικού του οχήματος δημιούργησε η Bosch, το οποίο σχεδιάζει να περάσει στην παραγωγή το 2022, χρονιά κατά την οποία όλα τα νέα οχήματα που θα ταξινομούνται στην Ε.Ε., θα πρέπει να φέρουν στον στάνταρ εξοπλισμό τους προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας.

Το εν λόγω σύστημα της Bosch, συνδυάζει κάμερες και τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) για να παρακολουθεί όχι μόνο τον οδηγό, αλλά και τους υπόλοιπους επιβάτες του οχήματος. Επιπροσθέτως, θα αποτελέσει ένα σημαντικό «εργαλείο» όταν θα καθιερωθούν οι τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης, καθώς θα εξασφαλίζεται πως ο οδηγός βρίσκεται σε απόλυτη ετοιμότητα και εγρήγορση, πριν του επιστραφεί από το σύστημα ο χειρισμός του οχήματος.

Πώς λειτουργεί

Η κατάσταση του οδηγού παρακολουθείται από μία κάμερα που είναι ενσωματωμένη στο τιμόνι και η οποία ανιχνεύει πότε τα βλέφαρά του γίνονται «βαριά», πότε αποσπάται η προσοχή του και πότε γυρίζει το κεφάλι προς τον συνεπιβάτη ή τα πίσω καθίσματα. Χάρη στην Τεχνητή Νοημοσύνη, το σύστημα επεξεργάζεται τις πληροφορίες και προειδοποιεί τους απρόσεκτους οδηγούς ή συνιστά ένα διάλειμμα σε περίπτωση κούρασης. Μπορεί ακόμα και να μειώσει την ταχύτητα του οχήματος, ανάλογα με τις επιθυμίες του κατασκευαστή και τις νομικές απαιτήσεις.

Η ειδοποιός διαφορά του νέου συστήματος της Bosch, είναι ότι παρακολουθεί όλους τους επιβαίνοντες σε ένα όχημα. Για αυτό, μια ακόμα κάμερα είναι τοποθετημένη πάνω ή κάτω από τον εσωτερικό καθρέπτη και καταγράφει ό,τι συμβαίνει μέσα στην καμπίνα. Αν για παράδειγμα, διαπιστωθεί πως τα παιδιά στα πίσω καθίσματα έχουν αποσυνδέσει τις ζώνες ασφαλείας τους, προειδοποιεί τον οδηγό. Επιπλέον, αν κάποιος πίσω επιβάτης κλίνει το σώμα του προς τα εμπρός ή έχει τα πόδια του πάνω στο κάθισμα, οι αερόσακοι και οι προεντατήρες της ζώνης, ρυθμίζονται ώστε να παρέχουν την καλύτερη δυνατή προστασία. Ακόμα, το σύστημα εμποδίζει την ανάπτυξη του αερόσακου συνοδηγού αν εκεί βρίσκεται μωρό στο ειδικό κάθισμα. Σε περίπτωση που κάποιο παιδί έχει ξεχαστεί μέσα στο αυτοκίνητο, το σύστημα ενημερώνει τους γονείς μέσω μηνύματος στο κινητό τους, ενώ αν υπάρχει έκτακτη ανάγκη ειδοποιεί τις αρμόδιες υπηρεσίες διάσωσης.

Στο μεταξύ, το νέο σύστημα της Bosch εκτός από την ασφάλεια, αναβαθμίζει και τα επίπεδα άνεσης κατά την οδήγηση. Συγκεκριμένα, η εσωτερική κάμερα παρακολουθεί ποιος πρόκειται να οδηγήσει και ανάλογα ρυθμίζει τον καθρέπτη, τη θέση του καθίσματος, το ύψος του τιμονιού και το σύστημα infotainmet σύμφωνα με προκαθορισμένες προσωπικές προτιμήσεις.

Αξίζει να σημειωθεί, κλείνοντας, πως σύμφωνα με διεθνείς μελέτες σχεδόν ένα στα δέκα ατυχήματα προκαλείται από απόσπαση της προσοχής ή υπνηλία του οδηγού. Ενδεικτικά αναφέρεται, πως εάν ένας οδηγός κοιτάξει το κινητό του τηλέφωνο για 3 δλ., το αυτοκίνητό του κινούμενο με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα, θα διανύσει ανεξέλεγκτο απόσταση 42 μέτρων, γεγονός που αναδεικνύει τη χρησιμότητα συστημάτων όπως αυτό που δημιούργησε η Bosch.

PreviousNext