Στο Σχέδιο Νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών καυσίμων: Μέτρα Προώθησης και Εφαρμογής της Ηλεκτροκίνησης», το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί μέσα στον Ιούλιο, δημιουργείται το πλαίσιο για την ανάπτυξη του δικτύου φορτιστών, με έμφαση σε δημόσια προσβάσιμους χώρους.

«Στόχος μας είναι η δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου για την ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης», είπε ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σημειώνοντας ότι ειδικά για την εξυπηρέτηση των ταξί, προβλέπεται να δημιουργηθούν πιάτσες αποκλειστικής χρήσης από ηλεκτροκίνητα ταξί, με τις απαιτούμενες υποδομές φόρτισης.

«Δίνουμε προτεραιότητα στα κεντρικά σημεία, δηλαδή πλατείες, λιμάνια και αεροδρόμια. Μέχρι το τέλος του 2021 οι εθνικές οδοί, οι βασικοί οδικοί άξονες της χώρας, θα έχουν καλυφθεί πλήρως από φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα», τόνισε ο υπουργός σημειώνοντας επιπλέον, ότι έως τον Μάρτιο του ίδιου έτους οι δήμοι υποχρεούνται να χωροθετήσουν εντός των ορίων της ευθύνης τους τα σημεία για τους φορτιστές.

Επιπροσθέτως, οι εταιρίες εισαγωγής αυτοκίνητων δεσμεύονται να λειτουργήσουν άμεσα 1.200 σημεία φόρτισης και παράλληλα έως το τέλος του έτους πρέπει να έχουν εκπαιδεύσει το προσωπικό στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία τους, έτσι ώστε το 70% αυτών να είναι σε θέση να εξυπηρετήσει ένα ηλεκτρικό όχημα. Παράλληλα, προβλέπεται ότι στα νέα κτίρια τα οποία θα κατασκευάζονται, θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για να εγκατασταθούν φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ένα εκατομμύριο φορτιστές στην Ευρώπη

Στις πρόσφατες ανακοινώσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης αγκαλιάζει την ηλεκτροκίνηση, δεν παρέλειψε να αναφερθεί ο υπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, σημειώνοντας: «Επομένως προσδοκούμε βασίμως χρηματοδότηση και από ευρωπαϊκούς πόρους για την συνέχιση αυτής της προσπάθειας».

Συγκεκριμένα, στην Ε.Ε. θα δοθεί έμφαση στην επιτάχυνση της παραγωγής και της χρήσης βιώσιμων οχημάτων, καθώς και εναλλακτικών καυσίμων. Ο μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη», το InvestEU και άλλα ταμεία θα στηρίξουν τη χρηματοδότηση της εγκατάστασης ενός εκατομμυρίου σημείων φόρτισης, την ανανέωση των καθαρών στόλων από τις πόλεις και τις επιχειρήσεις, τις υποδομές βιώσιμων μεταφορών και θα καταστήσουν δυνατή τη μετάβαση στην καθαρή αστική κινητικότητα. Οι δημόσιες επενδύσεις για την επανεκκίνηση της ανάκαμψης του τομέα των μεταφορών, θα πρέπει όπως αναφέρει η Κομισιόν να συνοδεύονται από τη δέσμευση της βιομηχανίας να επενδύσει σε πιο καθαρή και πιο βιώσιμη κινητικότητα.

«Διεθνώς στον τομέα των μεταφορών αποδίδεται περίπου το 1/3 της τελικής κατανάλωσης ενέργειας και το 30% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Ο ευρύτερος ευρωπαϊκός στόχος είναι μέχρι το 2050 ο τομέας των μεταφορών να μειώσει τις εκπομπές κατά 60% και η κυκλοφορία στις πόλεις να γίνεται αποκλειστικά με μη συμβατικά οχήματα», τόνισε ο κ. Καραμανλής προσθέτοντας ότι «η προώθηση της ηλεκτροκίνησης σε όλη τη χώρα εξυπηρετεί τους στόχους αυτούς, αφού συνεισφέρει σημαντικά στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην προστασία του περιβάλλοντος».