Τροχοί & TIR

164 & FH: Always on time

Η οικογένεια Παπαγεωργίου από τα Φάρσαλα, με καθοδηγητή τον Θωμά (Tom), δραστηριοποιείται πολλές δεκαετίες στο χώρο της εθνικής μεταφοράς με στόλο αρκετών οχημάτων. Όλα τα φορτηγά τους έχουν προσεγμ
από Παύλος Μαυρομύτης | Πέμπτη 09/07/2020 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Συνάντηση Σουηδών στους Γεωργανάδες Τρικάλων.
Συνάντηση Σουηδών στους Γεωργανάδες Τρικάλων.

Η οικογένεια Παπαγεωργίου από τα Φάρσαλα, με καθοδηγητή τον Θωμά (Tom), δραστηριοποιείται πολλές δεκαετίες στο χώρο της εθνικής μεταφοράς με στόλο αρκετών οχημάτων. Όλα τα φορτηγά τους έχουν προσεγμένη και κυμπάρικη εμφάνιση, με πολλά καλούδια και βελτιώσεις.

Σε αυτό το τεύχος θα μας απασχολήσουν δύο Σουηδοί, το 164 και το FH τα οποία θα συναντήσουμε στο πρατήριο καυσίμων Σαμπαλιώτη στους Γεωργανάδες Τρικάλων. Θα φτάσουμε τη στιγμή που δέχονται την περιποίηση από το προσωπικό του πλυντηρίου με σχολαστικό πλύσιμο, αλοιφές στα ανοξείδωτα και γυαλιστικό στα λάστιχα.

Τα καμάρια του Χρήστου

Στο πρατήριο θα μας υποδεχτεί ο Χρήστος Παπαγεωργίου, πάντοτε εγκάρδιος και με όρεξη για πολλή κουβέντα. Παιδί της δουλειάς και του τιμονιού, γράφει εκατοντάδες χιλιόμετρα καθημερινά παρέα πάντα με το FH, τη ναυαρχίδα της μεταφορικής τους. Πώς να μην είναι άλλωστε ναυαρχίδα όταν πρόκειται για το ισχυρότερο στον κόσμο φορτηγό με 750 ίππους και 3.550 Nm ροπής; Αυτό το αντιλαμβάνεται ο οδηγός του στις μεγάλες ανηφόρες που συναντά στο διάβα του, όταν το FH τις ισοπεδώνει. «Το αμάξι αυτό θέλει φορτίο και γκάζι», μας λέει με νόημα ο ίδιος. «Είναι πολύ δυνατό, πραγματική μαύρη δύναμη». Γι' αυτό είμαστε βέβαιοι!

Αρκεί να πιέσεις ελαφρά το γκάζι και η ταχύτητα ανεβαίνει με χαρακτηριστική ευκολία. Όμως ένα ισχυρό φορτηγό πρέπει να έχει και επιβλητική εμφάνιση στο δρόμο.

Το σήμα 750 από μόνο του σίγουρα προκαλεί ένα αίσθημα υπεροχής και ανωτερότητας, αλλά δεν αρκεί μόνο αυτό. Οπότε έγιναν και οι ανάλογες παρεμβάσεις στο FH, σε πρώτη φάση στην εξωτερική πλευρά του και εν συνεχεία στο εσωτερικό του. Οι βελτιώσεις στην καμπίνα ξεκινάνε με την τοποθέτηση ανοξείδωτων, κεντρικής μπάρας, προβολέων και ολοκληρώνονται με την αερογραφία στην πλάτη η οποία συμβολίζει τη δύναμη του τράκτορα. Το εσωτερικό έχει ντυθεί με δερματίνη και σίγουρα αναβαθμίζει την όλη εμφάνισή του.

Από την απέναντι πλευρά έχουμε τον άλλο Σουηδό, το Scania 164, ένα αυτοκίνητο το οποίο έχει αποδείξει την αξιοπιστία του όλα αυτά τα χρόνια στους δρόμους, γράφοντας εκατομμύρια χιλιόμετρα. Το facelift που έγινε με φρεσκάρισμα του χρώματος, ζάντες και αυτοκόλλητα σίγουρα αναδεικνύουν την ομορφιά του. Ένα άλλο στοιχείο που μας αρέσει στο 164 της οικογένειας Παπαγεωργίου είναι ότι διατηρεί αναλλοίωτα τα δικά του χαρακτηριστικά και τη γνησιότητά του, χωρίς προσθήκη αξεσουάρ από μεταγενέστερα μοντέλα (R). Το εσωτερικό της καμπίνας δεν είναι ντυμένο στο σύνολό του αλλά έχει αρκετά στοιχεία που το κάνουν ελκυστικό στον οδηγό του.

Από θέμα ιπποδύναμης και ισχύος σίγουρα η πλάστιγγα γέρνει υπέρ του 750, ωστόσο, στο θέμα ομορφιάς ο καθένας διαλέγει αυτό που του αρέσει. Άλλωστε βολβάκιδες και σκανιάκιδες ανέκαθεν είχαν να αντιπαραθέσουν επιχειρήματα και συγκριτικά πλεονεκτήματα, ο καθένας υπέρ της μάρκας του.

Στο ίδιο τεύχος #387

PreviousNext