Η νέα κατάσταση στις σχολές εκπαίδευσης επαγγελματιών οδηγών, όπως δημιουργήθηκε λόγω της κρίσης του κορονοϊού, αλλά και τα επόμενα βήματα που εξετάζει η Πολιτεία για τη βελτίωση του συστήματος αποκαλύπτονται μέσα από τη συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR ο Κίμων Λογοθέτης, Σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας Περιφέρειας Αττικής και Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Εκπαιδευτών οδήγησης Αθήνας.

T&T: Από την 1η Ιουνίου 2020 επιτρέπεται με ευθύνη του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας Μεταφορών και Επικοινωνιών ο προγραμματισμός θεωρητικών εξετάσεων και η διενέργεια δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς των κατηγοριών C1, C1E, C & CE και των θεωρητικών και πρακτικών εξετάσεων για την απόκτηση Π.Ε.Ι. των ίδιων κατηγοριών, αλλά υπό την προϋπόθεση τήρησης των κανόνων μη εξάπλωσης του κορονοϊού. Πρακτικά είναι εύκολο να τηρηθούν αυτοί οι κανόνες;

Κ.Λ.: Όσον αφορά τη διενέργεια και τον προγραμματισμό των θεωρητικών εξετάσεων, οι περιφερειακές διευθύνσεις μεταφορών έχουν την ευθύνη και όπως αποδεικνύεται μέχρι στιγμής έχουν και την τεχνογνωσία, καθώς βρίσκονται σε απόλυτη ετοιμότητα και τηρούν όλους τους κανόνες υγιεινής και απολύμανσης των χώρων που προγραμματίζονται και πραγματοποιούνται οι θεωρητικές εξετάσεις. Όσον αφορά στις πρακτικές εξετάσεις, διασφαλίζεται με επιτυχία στις κατηγορίες Β, Β+Ε, D, D1, D1+E,D+E με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή με μάσκες, γάντια, αντισηπτικά, σωστές αποστάσεις και καλό εξαερισμό του οχήματος με ανοιχτά παράθυρα και προφανώς με σχολαστική απολύμανση του τιμονιού, του επιλογέα ταχυτήτων, των χειριστηρίων, των πλήκτρων και των χειρολαβών πριν και μετά από κάθε χρήση. Αξίζει να λάβουμε υπόψη μας ότι ο συνολικός όγκος της καμπίνας επιβατών των φορτηγών οχημάτων είναι μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο των επιβατικών. Σε κάθε περίπτωση τον σημαντικότερο ρόλο έχει η προσωπική ατομική μας ευθύνη για την τήρηση των μέτρων υγιεινής. Με υπευθυνότητα ασφαλώς και μπορούν να τηρηθούν οι κανόνες.

T&T: Τι σημαίνει για τις Σχολές Υποψηφίων Οδηγών Β και ΒΕ η χρησιμοποίηση του 50% του προβλεπόμενου μέγιστου αριθμού υποψηφίων; Γίνεται μετάθεση ημερομηνιών των εξετάσεων; Πώς η κάθε Σχολή καθορίζει τον αριθμό των υποψηφίων της;

Κ.Λ.: Η μείωση του προβλεπόμενου αριθμού υποψηφίων αποτελεί σοβαρό πρόβλημα καθώς μετατοπίζεται η ημερομηνία εξέτασης και διογκώνεται ένα χρόνιο πρόβλημα που είναι αυτό του προγραμματισμού των εξετάσεων. Δυστυχώς μέχρι σήμερα ο τρόπος διεξαγωγής του προγραμματισμού είναι απαρχαιωμένος και δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις. Η λύση είναι ο ηλεκτρονικός προγραμματισμός, όπου με πρωτοβουλία του περιφερειάρχη Αττικής, κ. Γιώργο Πατούλη, έχει υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, προκειμένου να ολοκληρωθεί ο ηλεκτρονικός προγραμματισμός, κάτι που θα ήταν σήμερα ήδη έτοιμο και θα είχε λύσει το πρόβλημα, όμως η πανδημία covid-19 καθυστέρησε την εφαρμογή του. Οπότε, πράγματι, υπάρχει μετάθεση των ημερομηνιών των εξετάσεων για αργότερα. Η κάθε σχολή καθορίζει τον αριθμό των υποψηφίων της σύμφωνα με τις ανάγκες της και με τη βοήθεια των Πρωτοβάθμιων Σωματείων και των Περιφερειακών Διευθύνσεων Μεταφορών, όμως όταν υπάρχουν αυξημένες ανάγκες αντιμετωπίζονται δυσκολίες και αυτό ακριβώς θα λύσει ο ηλεκτρονικός προγραμματισμός καθώς θα λειτουργεί με τρόπο booking, όπως γίνονται οι κρατήσεις των αεροπορικών εισιτηρίων. Και αυτό είναι κάτι που θα διευκολύνει σημαντικά τη διαδικασία.

Διαβάστε όλη τη συνέντευξη, στο τεύχος Ιουλίου (387) του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR, που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.