Μετά την απόφαση της κυβέρνησης για εκκαθάριση εν λειτουργία της ΛΑΡΚΟ σε Κοζάνη, Καστοριά, Εύβοια και Φθιώτιδα σε συνδυασμό με τη μη καταβολή των δεδουλευμένων από τον Οκτώβριο του 2019 και την απουσία μεταφορικού έργου, έχουν δημιουργηθεί τεράστια προβλήματα σε εκατό μεταφορείς των Σερβίων και της Καστοριάς.

Η ανασφάλεια, η αβεβαιότητα και το άγχος έχουν κυριέψει τους αυτοκινητιστές οι οποίοι δεν έχουν άλλα χρηματικά αποθέματα και το μέλλον φαντάζει δύσκολο για τους ίδιους και τις οικογένειές τους καθώς επίσης και για αρκετά επαγγέλματα που έχουν άμεση εξάρτηση από το φορτηγό.

Πώς δημιουργήθηκε το πρόβλημα; Πόσα χρήματα οφείλονται στις μεταφορικές εταιρείες; Ποιες είναι οι αποφάσεις της εταιρείας και ποια η στάση των αυτοκινητιστών; Ο συντάκτης μας Παύλος Μαυρομύτης βρέθηκε στην καρδιά του προβλήματος, στα Σέρβια Κοζάνης όπου συνομίλησε με τον Μανώλη Θεοδωρίδη, υπεύθυνο της μεταφορικής Ι.Μ.Ε. ΕΠΕ Σέρβια, ο οποίος με τους διαχειριστές των άλλων μεταφορικών εταιρειών εκπροσωπεί τους υπόλοιπους συναδέλφους του.

T&T: Μανώλη πώς δημιουργήθηκε το πρόβλημα;

Μ.Θ.: Το πρόβλημα δημιουργήθηκε λόγω της απολιγνητοποίησης της Δυτικής Μακεδονίας με το κλείσιμο των ΑΗΣ και τη μετάβαση σε νέες μορφές ενέργειας. Σύντομα ενδέχεται να κλείσει και το λιγνιτωρυχείο των Σερβίων γιατί μπορεί να μην χρειάζεται πλέον το υλικό που παράγει. Στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2019 μας κατέθεσε η εταιρεία τα τελευταία χρήματα των φορτωτικών μας και έκτοτε σταμάτησε. Την περίοδο εκείνη ξεκίνησαν να καθυστερούν τις πληρωμές, από τις 40 μέρες μας πήγαν στις 50, μετά στις 70 και με διάφορες δικαιολογίες μας πήγαιναν όλο και πιο πίσω με αποτέλεσμα να μην πάρουμε καθόλου λεφτά. Όσοι ήταν ευκολόπιστοι συνέχισαν να δουλεύουν γιατί πίστευαν ότι θα πάρουν τα λεφτά τους ενώ κάποιοι άλλοι έκαναν ένα βήμα αυτοσυγκράτησης και είναι αυτοί που τελικά έχουν να λαμβάνουν τα λιγότερα.

T&T: Ποιο είναι το ποσό που σας χρωστάει η εταιρεία;

Μ.Θ.: Στις μεταφορικές εταιρείες των Σερβίων, σε μια της Κοζάνης και τις υπόλοιπες της Καστοριάς το ποσό είναι περίπου 1.800.000 ευρώ σε ένα σύνολο εκατό φορτηγών. Υπάρχει περίπτωση μεμονωμένου αυτοκινητιστή που του χρωστάνε 5.000 ευρώ και κάποιου άλλου 60.000 ευρώ, ανάλογα δηλαδή με τις μεταφορές που έκανε.

Διαβάστε όλη τη συνέντευξη, στο τεύχος Ιουλίου (387) του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR, που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.