Τροχοί & TIR

Μεγαλύτερη ασφάλεια για τα DAF

Με το αναβαθμισμένο, τρίτης γενιάς, σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης AEBS-3, εξοπλίζει η DAF Trucks όλα τα μοντέλα της γκάμας της. Χάρη στο νέο AEBS (Advanced Emergency Braking System) τα LF, CF και
Παρασκευή 17/07/2020 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Με το αναβαθμισμένο, τρίτης γενιάς, σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης AEBS-3, εξοπλίζει η DAF Trucks όλα τα μοντέλα της γκάμας της.

Χάρη στο νέο AEBS (Advanced Emergency Braking System) τα LF, CF και XF κινούμενα με ταχύτητα έως και 80 χλμ./ώρα, μπορούν να φρενάρουν αυτόνομα για να μη συγκρουστούν με σταθερά ή κινητά εμπόδια. Το νέο σύστημα ενεργητικής ασφάλειας αποτελεί στάνταρ εξοπλισμό των ολλανδικών φορτηγών και συνεργάζεται με τις τεχνολογίες Adaptive Cruise Control (ACC) και Forward Collision Warning (FCW).

Αναλυτικότερα, η DAF Trucks στο νέο AEBS χρησιμοποιεί διπλό ραντάρ υψηλής ακρίβειας με 16 κεραίες (επτά στην προηγούμενη έκδοση), προκειμένου να ανιχνεύει τα κοντινά και τα πολύ μακρινά εμπόδια. Συγκεκριμένα, τα φορτηγά διαθέτουν ραντάρ μεγάλης εμβέλειας, το οποίο -σύμφωνα με την εταιρεία- προσφέρει το μεγαλύτερο εύρος ανίχνευσης της βιομηχανίας, καθώς μπορεί να εντοπίσει τον κίνδυνο σε απόσταση έως και 250 μέτρων (200 μέτρα μέχρι τώρα).

Επιπλέον, το σύστημα έχει ευρύτερη γωνία θέασης 120ο (από 50ο) στα πολύ κοντινά εμπόδια, με το ραντάρ μικρής εμβέλειας να μην επηρεάζεται από τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες και τις καταστάσεις χαμηλής ορατότητας (ομίχλη, κόντρα ήλιος κτλ). Αξίζει να αναφερθεί, πως σε απόσταση μέχρι και 70 μέτρων το φορτηγό «βλέπει» ό,τι συμβαίνει μπροστά στον δρόμο σε πλάτος έως και 90 μέτρων, ενώ στα 250 μέτρα απόστασης το πλάτος θέασης του δρόμου φτάνει μέχρι και τα 50 μέτρα.

Σημειώνεται, πως το AEBS λειτουργεί μαζί με τα συστήματα πέδησης και ελέγχου ευστάθειας του οχήματος. Μέσω ηχητικών και οπτικών ειδοποιήσεων, όπως και με μία παλμική κίνηση του πεντάλ των φρένων, το σύστημα προτρέπει τον οδηγό να αντιδράσει σε μια ενδεχόμενη σύγκρουση. Εάν ο οδηγός δεν κάνει κάτι, το φορτηγό ξεκινά αυτόματα το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης για να αποφύγει ή να μετριάσει την επικείμενη πρόσκρουση.

Στο ίδιο τεύχος #387

PreviousNext