Τροχοί & TIR

Στους πρόποδες του Ολύμπου με το Opel Zafira Life

Σημασία δεν έχει ο προορισμός, αλλά το ταξίδι και όταν αυτό γίνεται με το Opel Zafira Life και την έκδοση V.I.P, τότε, αποκτά άλλη αξία, καθώς με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, δεν μεταφέρεσαι, αλλά τα
από Παύλος Μαυρομύτης | Τετάρτη 01/07/2020 - 02:00
Κοινοποίηση στα Social Media
 Στον αυτοκινητόδρομο μας άρεσε η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και στο παλιό εθνικό δίκτυο η απόδοση του κινητήρα από τις χαμηλές στροφές.
Στον αυτοκινητόδρομο μας άρεσε η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και στο παλιό εθνικό δίκτυο η απόδοση του κινητήρα από τις χαμηλές στροφές.

Σημασία δεν έχει ο προορισμός, αλλά το ταξίδι και όταν αυτό γίνεται με το Opel Zafira Life και την έκδοση V.I.P, τότε, αποκτά άλλη αξία, καθώς με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, δεν μεταφέρεσαι, αλλά ταξιδεύεις. Κατασκευασμένο για πληθώρα επαγγελματικών εφαρμογών (ξενοδοχεία, τουριστικές επιχειρήσεις, ταξί) ή οικογενειακή χρήση, προσφέρει πολλαπλά οφέλη στο χρήστη του. Ποια είναι αυτά; Ταξιδέψτε business class στις δερμάτινες θέσεις του και ανακαλύψτε τα χαρίσματά του, και τις μοναδικές ομορφιές της χώρας μας. Από την Αθήνα φτάνουμε στο ερειπωμένο χωριό της Παλιάς Βροντού Πιερίας, οδηγώντας στους πρόποδες του Ολύμπου σε πανέμορφες διαδρομές για να δοκιμάσουμε (εξαντλητικά) το Zafira.

Σου κάνει το κλικ!

Το πολυχρηστικό όχημα της εταιρείας συνεχίζει την 20ετή πορεία του ονόματος Zafira στην γκάμα της γερμανικής εταιρείας και προσφέρεται σε τρία μήκη αμαξώματος, το small στα 4,60 μ, το medium στα 4,95 μ. και το large στα 5,30 μ. και καθένα από τα οποία διαθέτει στο εσωτερικό του μέχρι εννέα καθίσματα. Οι δυναμικές γραμμές του αμαξώματος σε συνδυασμό με τις ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, το μεταλλικό χρώμα και τα φιμέ τζάμια, αναβαθμίζουν σημαντικά την εμφάνισή του.

Η νέα γρίλια με χρωμιωμένα διακοσμητικά στοιχεία, λεπτότερα φωτιστικά σώματα και φώτα ημέρας, κάνει πιο έντονη την μπροστινή πλευρά του. Να αναφέρουμε επίσης ότι οι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω είναι βαμμένοι στα χρώματα του αυτοκινήτου. Σχεδιαστικά το Zafira Life σου κάνει το κλικ, από όποια πλευρά και αν το κοιτάξεις.

V.I.P. μεταφορές

Η επιβίβαση στο εσωτερικό γίνεται από τις συρόμενες αυτόματες πόρτες της αριστερής και δεξιάς πλευράς, το άνοιγμα των οποίων γίνεται είτε πατώντας ο οδηγός το κουμπί στο κλειδί, είτε ακουμπώντας ελαφριά το χερούλι της πόρτας. Περνώντας στο χώρο των επιβατών αντιλαμβάνεσαι άμεσα για ποιο λόγο με το συγκεκριμένο αμάξι, δε μεταφέρεσαι, αλλά ταξιδεύεις. Τέσσερα δερμάτινα καθίσματα με αυξημένες διαστάσεις σε υποδέχονται για ένα αναπαυτικό και άνετο ταξίδι. Η διάταξη των καθισμάτων γίνεται είτε με φορά προς τα εμπρός είτε αντικριστά, όπως στο όχημα της δοκιμής. Ακόμη και στην περίπτωση που καθίσουν δύο ψηλά άτομα, έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους. Οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους πρόσθετο air condition, το οποίο είναι άμεσο στην απόδοσή του, εσωτερικό φωτισμό οροφής χώρου και ανάγνωσης Led, σκίαστρο, καθώς επίσης ποτηροθήκες και αναδιπλούμενα τραπεζάκια. Οι μεγάλες πλαϊνές γυάλινες επιφάνειες προσφέρουν ευρύ οπτικό πεδίο στους επιβάτες και σίγουρα αυτό που θα τους εντυπωσιάσει είναι η γυάλινη οροφή, η οποία φυσικά αναβαθμίζει την εικόνα του αυτοκινήτου. Επιπλέον, όλα τα καθίσματα της δεύτερης και τρίτης σειράς μπορούν να εφοδιαστούν με προεγκατάσταση ISOFIX, επιτρέποντας την εύκολη και ασφαλή τοποθέτηση έξι παιδικών καθισμάτων. Το παράθυρο της πίσω πόρτας ανοίγει ανεξάρτητα, κάνοντας έτσι ευκολότερη την αποθήκευση των αντικειμένων στο χώρο φόρτωσης.

Στο χώρο οδήγησης κυριαρχούν τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό. Μας άρεσαν η οθόνη αφής 7 ιντσών με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της Opel, η σωστή θέση του λεβιέ ταχυτήτων και οι αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι. Αυτό που θα θέλαμε όμως είναι επιπλέον ποτηροθήκες, οι δύο είναι λίγες, καθώς επίσης ηλεκτρικό χειρόφρενο αντί του συμβατικού, το οποίο έχει μεγάλη διαδρομή και ο οδηγός πρέπει να σκύψει χαμηλά για να το πιάσει.

Στο κέντρο της Κατερίνης

Η πρώτη αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός του Zafira Life είναι ότι οδηγεί ένα πιο μικρό όχημα της εταιρείας. Οι συμπαγείς διαστάσεις του σε συνδυασμό με το καλό κόψιμο του τιμονιού, το οποίο θα θέλαμε να είναι πιο ελαφρύ, μας βοηθούν να κινηθούμε με ευκολία στους στενούς δρόμους της πόλης. Επίσης το κάθισμα του οδηγού βρίσκεται ψηλά, εξασφαλίζοντας καλή εποπτεία του χώρου. Σίγουρα θα θέλαμε πιο μεγάλους καθρέφτες. Ένα άλλο στοιχείο που ελέγχουμε είναι η λειτουργία του συμπλέκτη ο οποίος είναι ελαφρύς και μετά από παρατεταμένη χρήση δεν πρόκειται να καταπονήσει το αριστερό πόδι. Σημαντική βοήθεια προσφέρουν οι περιμετρικοί αισθητήρες τόσο στο παρκάρισμα όσο και στους ελιγμούς.

Ασφάλεια

Το εσωτερικό του Zafira Life εφοδιάζεται με εμπρόσθιους και πλευρικούς αερόσακους για οδηγό και συνοδηγό και αερόσακο τύπου κουρτίνας για τους επιβάτες και στις τρεις σειρές καθισμάτων. Το αυτόματο Cruise Control μειώνει ή αυξάνει την ταχύτητα, διατηρώντας σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης επεμβαίνει αυτόματα στα φρένα, αποτρέποντας έτσι ένα ατύχημα. Από τη λειτουργία προειδοποίησης τυφλού σημείου χρησιμοποιούνται αισθητήρες και οπτική ένδειξη στον καθρέφτη, προειδοποιώντας τον οδηγό για τα οχήματα που κινούνται στα τυφλά σημεία. Ο αισθητήρας διατήρησης λωρίδας ηχεί κάθε φορά που το όχημα παρεκκλίνει της πορείας του, πατώντας τις διαχωριστικές γραμμές στην αριστερή και δεξιά πλευρά του οδοστρώματος. Τέλος το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (E.S.P.) βελτιώνει την ευστάθεια του οχήματος κατά την οδήγηση.

Στους πρόποδες του Ολύμπου

Αφήνοντας πίσω τον αυτοκινητόδρομο κρατάμε κάποια σημαντικά στοιχεία για τη συμπεριφορά του Zafira Life σε υψηλές ταχύτητες. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, χάρη στις αναρτήσεις του, οι οποίες είναι ρυθμισμένες έτσι ώστε να απορροφούν όλους τους κραδασμούς. Βέβαια σε μεγάλες λακκούβες, οι δύο τελευταίοι επιβάτες θα αισθανθούν το τράνταγμα του πίσω άξονα. Ιδιαίτεροι θορύβοι δεν περνούν σε ταχύτητες μέχρι 130 χλμ/ώρα, από τους καθρέφτες, τον κινητήρα, και τα ελαστικά. Πάνω από τα 150 χλμ/ώρα ακούγεται ο θόρυβος από την επάνω πλευρά του παρμπρίζ.

Επιλέγουμε τη διαδρομή από Μικρό Ελευθεροχώρι Λάρισας προς Παλιά Βροντού Πιερίας, η οποία είναι γεμάτη από στροφές και απότομες ανηφόρες. Με 4η σχέση στο κιβώτιο και 70 χλμ/ ώρα στις 2.000 σ.α.λ πατάμε απότομα το γκάζι και σε 15 δτλ πιάνει τα 130 χλμ/ώρα με 3.750 σ.α.λ. Σε άλλο σημείο της διαδρομής έχουμε την 5η σχέση στο κιβώτιο με 90 χλμ/ώρα και 1.750 σ.α.λ και πατώντας τέρμα το γκάζι ανεβάζει σε 14 δτλ. Το δείκτη του κοντέρ στα 135 χλμ/ώρα με 2.800 σ.α.λ. Να σημειώσουμε ότι τις επιδόσεις αυτές τις καταγράψαμε σε ανηφόρες, με κλίση περίπου 7%, με τέσσερα άτομα στο εσωτερικό και το air condition σε λειτουργία. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 12 δτλ.

Σίγουρα σε διαδρομές με πολύ στροφιλίκι η τρίτη και η τέταρτη σχέση στο κιβώτιο πρόκειται να κινήσουν σβέλτα το αμάξι χωρίς την παραμικρή απώλεια ισχύος. Αυτό που μας άρεσε ιδιαίτερα στον 2λιτρο κινητήρα των 150 ίππων είναι ότι αποδίδει από χαμηλές στροφές και ήδη από τις 1.450 σ.α.λ γίνεται έντονο το τράβηγμά του. Για να αποφευχθεί πιθανόν κρέμασμα του κινητήρα ο οδηγός πρέπει να κατεβάσει σχέση στο κιβώτιο περίπου στις 1.380 σ.α.λ. «Μπαίνει γρήγορα στις στροφές;», θα αναρωτηθούν πολλοί αναγνώστες. Αυτό που διαπιστώσαμε είναι ότι το αυτοκίνητο πατάει πολύ σταθερά στο δρόμο και σου εμπνέει εμπιστοσύνη να το οδηγήσεις σε απαιτητικές διαδρομές με πολλά χιλιόμετρα. Σίγουρα δεν έχει τα πατήματα και τη σταθερότητα ενός επιβατικού αυτοκινήτου, ωστόσο τίποτα δεν θα εμποδίσει τον οδηγό του να το βάζει στις στροφές πάντα στα όριά του.

Στο δια ταύτα για ποιο λόγο να επιλέξω το Opel Vivaro Life, είναι το βασικό ερώτημα στο οποίο πρέπει να απαντήσουμε. Καταρχάς είναι ένα όχημα που πρόκειται να αυξήσει το πελατολόγιό σας, από πελάτες που επιθυμούν V.I.P μετακινήσεις. Προσφέρει πολυτέλεια που σίγουρα πολλοί θα την εκτιμήσουν. Επίσης ο κινητήρας του εκτός από αποδοτικός είναι και οικονομικός, καταγράφοντας μέση κατανάλωση στα 6.4 λίτρα/100 χλμ. (δική μας μέτρηση). Τέλος είναι ένα όχημα που συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο τις συμπαγείς του διαστάσεις για το εσωτερικό των πόλεων με την άνεση στην οδήγηση στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο.

Στο ίδιο τεύχος #387

PreviousNext