Φύλλο δεν κουνήθηκε στην αγορά των λεωφορείων, μια κατηγορία άμεσα συνδεόμενη με τον τουρισμό. Εισαγωγείς και αντιπρόσωποι, βιώνουν μια πρωτόγνωρη κρίση, με σοβαρές συνέπειες στη λειτουργία των επιχειρήσεών τους.
Το τελευταίο δίμηνο του 2019 οι περισσότεροι είχαν τοποθετήσει αυξημένες παραγγελίες σε πούλμαν και mini bus προσβλέποντας σε μια καλή φετινή χρονιά. Τα λεωφορεία πληρώθηκαν στους κατασκευαστές, ήρθαν, αλλά οι πελάτες δείχνουν εντελώς απρόθυμοι να προβούν στην αγορά τους με αποτέλεσμα να μένουν αδιάθετα. Μόλις πέντε ταξινομήσεις έγιναν τον περασμένο Μάιο, όταν τον αντίστοιχο μήνα του 2019 ήταν 125, δηλαδή 13 φορές πάνω.
Σημαντική ήταν και η πτώση στα ελαφρά επαγγελματικά, σχετιζόμενη επίσης με τον τουρισμό, αφού οι μισθώσεις κατρακύλησαν στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών και είναι γνωστά τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες μίσθωσης οχημάτων.
Τα βαρέα φορτηγά, συνολικά στο πεντάμηνο, εμφανίζουν μια καλή εικόνα με περισσότερες ταξινομήσεις σε σχέση με πέρυσι, οφειλόμενες όμως στις παραδόσεις των οχημάτων παρελθόντων διαγωνισμών Δήμων, Δημοσίου και περιβαλλοντικών εταιρειών (υψηλών προς τούτο επιδοτήσεων), αλλά και κάποιων πωλήσεων προς ιδιώτες που πραγματοποιήθηκαν το πρώτο δίμηνο του έτους. Στην αγορά επικρατεί έντονος προβληματισμός σχετικά με την επόμενη ημέρα και κανείς δεν είναι σε θέση να κάνει την όποια πρόβλεψη. Για πολλούς, ο κίνδυνος επανεμφάνισης του ιού με κρούσματα πανδημικής μορφής ελλοχεύει επηρεάζοντας δραματικά το επιχειρηματικό κλίμα. Υπάρχουν όμως και αυτοί που αισιοδοξούν, λέγοντας πως τα δύσκολα πέρασαν ότι η πανδημία υποχώρησε, δεν θα έχουμε δεύτερο κύμα και, εν τέλει, η αγορά θα δουλέψει με αργούς έστω ρυθμούς.
Το αισιόδοξο αυτό σενάριο απλά μέλλει να το δούμε να ξεδιπλώνεται. «Ιού επιτρέποντος, το επαγγελματικό θα δουλέψει από το Φθινόπωρο και συνέχεια μέχρι το τέλος της χρονιάς», εκτίμησε στέλεχος αντιπροσωπείας βαν. Συμπλήρωσε όμως πως «απλά θα έχουμε αναπλήρωση απωλειών και σε καμιά περίπτωση δεν θα επανέλθουμε σε επίπεδα συγκρίσιμα με προηγούμενες χρονιές».