Τροχοί & TIR

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Μεταφορές λυμάτων στη Μύκονο

Η Μύκονος τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει έντονη μεταφορική δραστηριότητα τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης. Το μεγαλύτερο μερίδιο μοιράζεται ανάμεσα στις εταιρείες που
από Παύλος Μαυρομύτης | Τετάρτη 01/07/2020 - 02:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Μεταφορά λυμάτων στη Μύκονο με τα φορτηγά της εταιρείας του Παρασκευά Δάντου.
Μεταφορά λυμάτων στη Μύκονο με τα φορτηγά της εταιρείας του Παρασκευά Δάντου.

Η Μύκονος τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει έντονη μεταφορική δραστηριότητα τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης.

Το μεγαλύτερο μερίδιο μοιράζεται ανάμεσα στις εταιρείες που μεταφέρουν ευπαθή προϊόντα, ωστόσο ανερχόμενη είναι και η δουλειά των ανατρεπόμενων φορτηγών χάρη στην ανοικοδόμηση. Σταθερή το χειμώνα αλλά με αυξημένο μεταφορικό έργο το καλοκαίρι είναι και η δουλειά των φορτηγών μεταφοράς λυμάτων καθώς το μεγαλύτερο μέρος του νησιού δεν είναι συνδεδεμένο σε δίκτυο αποχέτευσης.

Ο συντάκτης μας, Παύλος Μαυρομύτης, βρέθηκε πρόσφατα στο νησί ακολουθώντας τα φορτηγά της μεταφορικής του Παρασκευά Δάντου και συνομιλώντας με τον ίδιο, καταγράφει τις φάσεις της μεταφοράς και τις ιδιαιτερότητές της.

Δυναμική ανάπτυξη

Στα γραφεία της επιχείρησης θα συναντήσουμε τον ιδιοκτήτη της, Παρασκευά Δάντο: «Η επιχείρησή μας», μας αναφέρει ο ίδιος, «είναι μια δυναμικά αναπτυσσόμενη εταιρεία η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα των εκκενώσεων βόθρων και των αποφράξεων/καθαρισμών αποχετεύσεων και αποχετευτικών αγωγών για περισσότερα από δέκα χρόνια, με εκατοντάδες ευχαριστημένους πελάτες στο νησί.

Παράλληλα έχει αναπτύξει και εφαρμόζει το σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης, που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του ISO 14001:2015. Διαθέτουμε άδεια συλλογής και μεταφοράς μη επικίνδυνων αποβλήτων για όλες τις περιφέρειες και είμαστε εγγεγραμμένοι στο μητρώο ΥΠΕΚΑ. Η βασική προτεραιότητά μας από το ξεκίνημά μας ήταν η εγγύηση των εργασιών, η ταχύτητα εξυπηρέτησης και οι προσιτές τιμές. Αυτή τη στιγμή το πελατολόγιο μας ανέρχεται περίπου στο 40%».

Προετοιμασία για το καλοκαίρι

«Το χειμώνα στην ουσία υπολειτουργούμε», μας εξηγεί ο Παρασκευάς Δάντος και συνεχίζει: «Κάνουμε ελάχιστα δρομολόγια, τα οποία κυμαίνονται από δύο μέχρι πέντε καθημερινά. Υπάρχει όμως περίπτωση να μην κάνουμε και κανένα. Άλλωστε δουλεύουμε μόνο με σπίτια και καταστήματα σε χωριά, έξω από τη Χώρα, η οποία διαθέτει αποχετευτικό σύστημα, και το χειμώνα τα περισσότερα δεν κατοικούνται. Βέβαια το χειμώνα μου δίνεται η δυνατότητα να κάνω συντήρηση στο στόλο μου για να είναι ετοιμοπόλεμος το καλοκαίρι».

Συνεργεία υπάρχουν στο νησί; «Για ό, τι χρειαστώ πηγαίνω σε συνεργεία στην Αθήνα. Είναι ένα επιπλέον σημαντικό κόστος για εμένα, η μετακίνηση του φορτηγού με το καράβι, όπως και για τους υπόλοιπους νησιώτες, αλλά είναι αναγκαίο. Εκεί κάνω τα σέρβις και επιδιορθώνω οποιαδήποτε ζημιά. Το καλοκαίρι πρέπει να είμαι έτοιμος για δουλειά και το βασικότερο τα φορτηγά μου δεν πρέπει να παρουσιάσουν κανένα πρόβλημα. Αν προκύψει κάτι τότε η οικονομική ζημία για εμένα είναι μεγάλη, γιατί χάνω δρομολόγια, άγνωστο για πόσες μέρες και επιπλέον εκτίθεμαι και στους πελάτες μου. Αν είναι κάποια μικρή βλάβη τη φτιάχνω μόνος μου. Ευτυχώς έχουμε στη Μύκονο βουλκανιζατέρ και έτσι δεν χρειάζομαι επιπλέον μετακίνηση εκτός νησιού για ελαστικά. Η σωστή προετοιμασία πριν τη σεζόν, σημαίνει και καλύτερη κερδοφορία για εμένα».

Η μηχανή δεν σβήνει

«Από το Μάιο μέχρι τα μέσα Ιουνίου κάνουμε από δέκα έως δεκαπέντε δρομολόγια την ημέρα, καθώς ανοίγουν περισσότερες τουριστικές επιχειρήσεις, καταστήματα και σπίτια. Τους υπόλοιπους τρεις μήνες, από τα μέσα Ιουνίου μέχρι μέσα Σεπτεμβρίου στην κυριολεξία η μηχανή του φορτηγού δεν σβήνει καθόλου. Μπορεί να δουλεύουμε ασταμάτητα σε βάρδιες, για συνεχόμενα 24ώρα. Τότε είναι η δική μας η σεζόν οπότε πρέπει να την εκμεταλλευτούμε όσο καλύτερα γίνεται».

Οι δυσκολίες των δρομολογίων

Συνομιλώντας με τον Παρασκευά το τηλέφωνό του δεν σταματά να χτυπά από πελάτες που τον καλούν για δουλειά. Στο επόμενο δρομολόγιο από την παραλία Ορνού προς την Άνω Μερά θα ακολουθήσουμε τον ίδιο και το γιο του Γιάννη παρακολουθώντας από κοντά τις δυσκολίες της δουλειάς τους. «Έχω δυο τριαξονικά φορτηγά ένα Mercedes-Benz Actros με χωρητικότητα 20 κυβικά και ένα ΜΑΝ με χωρητικότητα 15 κυβικά. Tα δουλεύω εναλλάξ με τους γιους μου και με οδηγούς για να βγουν οι βάρδιες το καλοκαίρι».

Οδηγούς βρίσκετε εύκολα;, θα τον ρωτήσουμε. «Όχι, η έλλειψη οδηγών είναι από τα μεγαλύτερα προβλήματά μας. Δεν μπορούμε να βρούμε εύκολα οδηγούς, κάποια στιγμή δεν είχα για δύο χρόνια. Οι περισσότεροι επαγγελματίες οδηγοί που έρχονται για δουλειά στο νησί μας προτιμούν τις επιβατικές μεταφορές. Αυτή τη στιγμή στο χώρο μας όμως οι αμοιβές των οδηγών είναι καλές. Βέβαια έχει κάποιες ιδιαιτερότητες η δουλειά μας και ίσως αυτός είναι ο λόγος που δεν την προτιμούν».

Στο σημείο αυτό μας δίνεται η ευκαιρία να τον ρωτήσουμε σχετικά με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθημερινά. «Το κυριότερο πρόβλημα είναι οι στενοί δρόμοι του νησιού σε συνδυασμό με την αυξημένη κίνηση τους καλοκαιρινούς μήνες. Για να διανύσουμε λίγα χιλιόμετρα, κάνουμε πολλή ώρα, όταν έχει μποτιλιάρισμα. Επίσης υπάρχουν επιχειρήσεις και οικίες με στενές εισόδους, όπου για να μπούμε με τα φορτηγά απαιτούνται προσεκτικές κινήσεις στο τιμόνι. Πολύ συχνά χρειαζόμαστε και κάποιον βοηθό να μας κάνει σωστό κουμάντο για οπισθοπορεία με ασφάλεια».

2 ώρες φόρτωση

Προσεγγίζοντας τον επόμενο χώρο φόρτωσης ο Παρασκευάς θα κατέβει από το Actros για να απλώσει τους σωλήνες και να ξεκινήσει η διαδικασία. «Το σημείο που ήρθαμε για φόρτωμα είναι από τα πιο δύσκολα γιατί πρέπει να απλώσω δέκα σωλήνες σε μια απόσταση πενήντα μέτρων. Όσες περισσότερες σωλήνες απλώσω τόσο μεγαλύτερη είναι και η χρονική διάρκεια του φορτώματος, το οποίο κυμαίνεται από δέκα λεπτά μέχρι και δύο ώρες. Ανάλογα με τις σωλήνες που θα απλώσουμε διαμορφώνεται και το κόστος στους πελάτες μας. Στα φορτηγά μου έχω τοποθετήσει σύγχρονες αντλίες για να ρουφάνε από μακριά και πιο βαθιά, σε γρήγορους χρόνους».

Ξεφόρτωμα στο βιολογικό

Στη νοτιανατολική πλευρά του νησιού βρίσκεται ο σταθμός βιολογικού καθαρισμού όπου ξεφορτώνονται τα λύματα. Ο δρόμος προς το βιολογικό σταθμό χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή καθώς διέρχεται μέσα από κατοικημένες περιοχές και σε αρκετά σημεία είναι στενός. Το ξεφόρτωμα διαρκεί λίγα λεπτά και εν συνεχεία το φορτηγό κατευθύνεται στα υπόλοιπα σημεία φόρτωσης.

Αποφράξεις στη χώρα της Μυκόνου

Εκτός από τα τριαξονικά φορτηγά ο Παρασκευάς διαθέτει και μικρά αποφρακτικά τα οποία εξυπηρετούν ιδιαίτερα στα στενά σοκάκια της Χώρας της Μυκόνου. «Σας διαβεβαιώνω ότι το Piaggio Porter με το αποφρακτικό μού αφήνει καλύτερο μεροκάματο ακόμη και από τα φορτηγά. Κινείται σε σημεία που κανένα άλλο όχημα δεν έχει πρόσβαση και δίνει άμεσες λύσεις. Διαθέτουμε και μεγαλύτερα αποφρακτικά αναλαμβάνοντας έτσι οποιαδήποτε απόφραξη μας ζητηθεί».

Η δουλειά το φετινό καλοκαίρι

«Στα τόσα χρόνια που δραστηριοποιούμαι στο νησί πρώτη φορά μας έτυχε το Μάιο να μην έχουμε δουλειά. Όλες οι επιχειρήσεις ήταν κλειστές και δεν είχαν έρθει τουρίστες, με αποτέλεσμα αυτό να έχει άμεσο αντίκτυπο στη δουλειά μας. Σίγουρα θα είναι ένα δύσκολο καλοκαίρι αλλά ας έχουμε θετική διάθεση και εύχομαι να υπάρξει γρήγορη ανάκαμψη σε όλους τους τομείς».

PreviousNext