Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Βόμβα πολλών μεγατόνων Παρά την υγειονομική κρίση και τους περιορισμούς που έχουν επιβληθεί, οι εξελίξεις τρέχουν, είναι σημαντικές και επηρεάζουν τον τομέα των Μεταφορών, τις επιχειρήσεις και τους
από Μανώλης Αγριμανάκης | Τετάρτη 01/07/2020 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Βόμβα πολλών μεγατόνων

Παρά την υγειονομική κρίση και τους περιορισμούς που έχουν επιβληθεί, οι εξελίξεις τρέχουν, είναι σημαντικές και επηρεάζουν τον τομέα των Μεταφορών, τις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους σε αυτές.

Στο πρώτο θέμα του παρόντος τεύχους, θα διαβάσετε τις μεταρρυθμίσεις που ενέκρινε η Επιτροπή Μεταφορών και οι οποίες, μάλιστα, παρουσιάζουν ξεχωριστό ενδιαφέρον για τους Έλληνες διεθνομεταφορείς. Διαβάστε, λοιπόν, αναλυτικά το άρθρο στις αμέσως επόμενες σελίδες, αλλά μείνετε εδώ για λίγο ακόμα, γιατί, η ίδια αυτή Επιτροπή, προετοιμάζει μια βόμβα πολλών μεγατόνων που δεν θα αργήσει να σκάσει και μάλιστα για τους ιδιοκτήτες των παλιών φορτηγών, ακόμη και των EURO 5, μια απόφαση που θα πλήξει κυρίως τους Έλληνες μεταφορείς, αλλά και κάθε ιδιοκτήτη ΦΔΧ ή ΦΙΧ. Τι μαγειρεύει αλήθεια το «κονκλάβιο» των καρδιναλίων της Γερμανίας, Αυστρίας, Ολλανδίας, Βελγίου, Γαλλίας, Λουξεμβούργου και των άλλων πλουσίων της Ευρώπης;

Την άμεση και σε πραγματικό χρόνο σύνδεση των τελών διοδίων με το βάρος των εκπεμπόμενων ρύπων των φορτηγών που κυκλοφορούν στο εσωτερικό κάθε χώρας της Ε.Ε. Με δυο λόγια, τα διόδια που θα πληρώνουμε, εντός και εκτός Ελλάδας, δεν θα 'ναι μόνο ανάλογα του αριθμού των αξόνων, αλλά και του βάρους του διοξειδίου του άνθρακα που κάθε όχημα εκπέμπει με βάση τα στοιχεία του κατασκευαστή και των τεχνικών ελέγχων. Βέβαια, και τώρα ισχύει η διαφοροποίηση σε ορισμένα διόδια στην Ευρώπη ανάλογα με την κατηγορία των ρύπων (euro 4, 5 κ.λ.π.), αλλά είναι σε περιορισμένη γεωγραφική έκταση και όχι με το βάρος του CO2 ανά χιλιόμετρο.

Τα επιχειρήματα που επικαλούνται τα στελέχη της ευρωπαϊκής επιτροπής είναι ακλόνητα και οι πληροφορίες του υπογράφοντος αναφέρουν ότι θα κατορθώσουν τελικά να κάμψουν τις αντιδράσεις των αδύναμων χωρών περιλαμβανομένης και της Ελλάδας, που θα προσπαθήσει τουλάχιστον να κερδίσει χρόνο ως προς την έναρξη της εφαρμογής του μέτρου. Εδώ, να υπενθυμίσουμε πως ιστορικά, όποιος εντός της ΕΕ, επικαλέστηκε την προστασία του περιβάλλοντος, δικαιώθηκε, πόσο μάλλον τώρα που όλοι οι ηγέτες έχουν αποδεχτεί τον κανόνα «ο ρυπαίνων πληρώνει».

Στην πράξη, η εφαρμογή του μέτρου θα καταστήσει μη ανταγωνιστικά τα παλιά ελληνικά φορτηγά, αφού στο ήδη βεβαρυμένο κοστολόγιό τους, λόγω αυξημένης κατανάλωσης, θα προστεθεί και ένα δυσανάλογα υψηλό κόστος διοδίων (ή βινιέτας, γιατί εξετάζεται και η περίπτωση να αγοράζει ο ιδιοκτήτης του οχήματος βινιέτα, το κόστος της οποίας δεν θα είναι ανάλογο μόνο του χρόνου διάρκειάς της, αλλά και του βάρους του CO2 που εκπέμπει το φορτηγό του).

Τι θα γίνει στη χώρα μας με τα φορτηγά των 15 και 18 και 20 ετών; Η δική μας θέση και άποψη είναι η πρόληψη. Γνωρίζοντας τον επερχόμενο αυτό κίνδυνο – ο οποίος είναι σε γνώση της πολιτικής ηγεσίας του υπ. Μεταφορών – θα πρέπει άμεσα να δοθούν ουσιαστικά κίνητρα για την αντικατάσταση των παλαιών φορτηγών αυτοκινήτων. Όσο για τον γνωστό κοινοτικό περιορισμό της μη ενίσχυσης των ΦΔΧ, μια εξαίρεση μπορεί να συμφωνηθεί για ένα χρονικό διάστημα, να επιτραπεί δηλαδή η ενίσχυση των μεταφορέων για την αντικατάσταση των παλαιών φορτηγών τους. Στο κάτω – κάτω, το χρήμα αυτό, στις τσέπες των ίδιων «μεγάλων» θα γυρίσει, αφού αυτοί είναι οι κατασκευαστές.

Καλό μήνα και πάντα καλοτάξιδοι

PreviousNext