Τροχοί & TIR

Απαιτητική μεταφορά με Actros

Τέσσερα Mercedes-Benz Actros 650 ίππων, από τα οποία τα δύο ήταν 4άξονα, χρησιμοποιήθηκαν πρόσφατα από τη μεταφορική Paule της Στουτγκάρδης, για τη μεταφορά ενός γιγαντιαίου κλιβάνου αποστείρωσης πο
Τρίτη 18/08/2020 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Τέσσερα Mercedes-Benz Actros 650 ίππων, από τα οποία τα δύο ήταν 4άξονα, χρησιμοποιήθηκαν πρόσφατα από τη μεταφορική Paule της Στουτγκάρδης, για τη μεταφορά ενός γιγαντιαίου κλιβάνου αποστείρωσης που κατασκεύασε η εταιρεία Scholz Maschinenbau στην πόλη Κόσφελντ της Γερμανίας.

Τα δύο βαρέως τύπου φορτηγά των 4 αξόνων μετέφεραν τον ίδιο τον κλίβανο, ενώ τα υπόλοιπα δύο χρησιμοποιήθηκαν για τη μεταφορά του καπακιού των 20 τόνων και των λοιπών εξαρτημάτων και μερών του κλιβάνου. Για την απαιτητική μεταφορά τα φορτηγά είχαν κοτσαρισμένες πλατφόρμες 22 αξόνων, οι οποίες είχαν ρυθμιστεί υδραυλικά σε ύψος 1,07 μέτρου, ώστε το συνολικό ύψος του συρμού να κρατηθεί κοντά στα 8 μέτρα.

Συγκεκριμένα, η μεγαλύτερη πρόκληση της μεταφοράς ήταν το υψηλό κέντρο βάρους του φορτίου, το οποίο ζύγιζε περί τους 175 τόνους και είχε μήκος 25 μέτρων, με το πλάτος και το ύψος να είναι περίπου στα 7 μέτρα. Απαιτήθηκε η γωνία κλίσης κατά τη διάρκεια της διαδρομής, να μην ξεπερνά τις πέντε μοίρες, διαφορετικά υπήρχε κίνδυνος ανατροπής φορτίου.

Σημειώνεται πως η διαδρομή είχε μήκος 33 χλμ., από το εργοστάσιο της εταιρείας στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία, μέχρι την αποβάθρα του καναλιού Datteln-Ems στο Lüdinghausen. Από εκεί, το φορτίο μέσω του ποταμού έφτασε στο λιμάνι του Ρότερνταμ και συνέχισε το ταξίδι του στη θάλασσα. Συνολικά, το κομβόι συνολικού βάρους σχεδόν 330 τόνων, χρειάστηκε έξι ώρες για να φτάσει στον προορισμό του.

Αξίζει να αναφερθεί, πως το πιο απαιτητικό σημείο της ειδικής μεταφοράς ήταν όταν μετά από ταξίδι τριών ωρών, το κομβόι έφτασε στο 22ο χιλιόμετρο της διαδρομής. Εκεί, τους περίμενε μια διασταύρωση 90 μοιρών, όπου οι άκρες του δρόμου είχαν καλυφθεί με χαλίκια και εκεί ακριβώς, το ένα από τα heavy-duty Actros δεν είχε την απαιτούμενη πρόσφυση για να πάρει την κλειστή αυτή στροφή εξαιτίας των χαλικιών. Έτσι, το δεύτερο 4άξονο φορτηγό αναγκάστηκε να αλλάξει πορεία, να κάνει μια παράκαμψη αρκετών χιλιομέτρων και στη συνέχεια να κάνει όπισθεν για περίπου δύο χιλιόμετρα, προκειμένου να φτάσει στο φορτηγό που είχε κολλήσει και να το τραβήξει.

Στο ίδιο τεύχος #388

PreviousNext