Εντείνει την ενασχόλησή της με το υδρογόνο η CHEREAU και μετά το πρωτότυπο τρέιλερ «ROAD» του προγράμματος «FROM ROAD TO REAL» το οποίο αποτελεί τη βάση εξέλιξης του μοντέλου παραγωγής «Hydrogen Power H2», η γαλλική εταιρεία δημιουργεί και τον σταθμό υδρογόνου «H2Coldchain», ο οποίος επιδιώκει τον μετασχηματισμό της ψυχρής εφοδιαστικής αλυσίδας, που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πετρέλαιο.

Όπως απεικονίζεται και στο διάγραμμα, ο στόχος είναι να παρέχονται στους μεταφορείς ψυγεία υδρογόνου και –το συντομότερο δυνατό– ηλεκτρικοί τράκτορες κυψελών καυσίμου, καθώς και σημεία παραγωγής και επαναπλήρωσης υδρογόνου. Για να αντισταθμίσει την απουσία σταθμών φουλαρίσματος και την περιορισμένη αυτονομία των πρώτων φορτηγών υδρογόνου, το σχέδιο ανάπτυξης της Ψυχρής Εφοδιαστικής Αλυσίδας H2Coldchain προτείνει να ενσωματωθεί ένας σταθμός παραγωγής και διανομής σε κάθε βιομηχανικό χώρο. Με φωτοβολταϊκά πάνελ σε στέγες, έναν ηλεκτρολύτη και μια δεξαμενή αποθήκευσης, είναι δυνατή η τοπική παραγωγή υδρογόνου.

Με αυτό τον τρόπο, η παραγωγή υδρογόνου από πολλές τοπικές μονάδες θα καταστήσει δυνατή την άρση των βραχυπρόθεσμων και μεσοπρόθεσμων περιορισμών λόγω δικτύου, επιταχύνοντας την παραγωγή και πώληση ημιρυμουλκουμένων, φορτηγών ψυγείων και τρακτόρων που λειτουργούν με υδρογόνο. Το παραπάνω θα λειτουργήσει ως καταλύτης για τη συνολική μείωση των εκπομπών άνθρακα της ψυχρής εφοδιαστικής αλυσίδας.

2.png

«Βιομηχανίες τροφίμων και φαρμακοβιομηχανίες, μεταφορείς προϊόντων ελεγχόμενης θερμοκρασίας, διανομείς, ελάτε μαζί μας! Ας απαλλάξουμε πλήρως τη βιομηχανία μας από τις εκπομπές άνθρακα έως το 2030, είναι εφικτό, οι τεχνολογίες είναι έτοιμες», δήλωσε ο Πρόεδρος της CHEREAU, Damien Destremau.

Έρχεται τρέιλερ υδρογόνου

Στο μεταξύ, εντατικοποιείται και η εξέλιξη του προαναφερθέντος τρέιλερ CHEREAU Hydrogen Power H2, το οποίο -όπως και το πρωτότυπο ROAD (Refrigerated Optimized Advanced Design)- θα φέρει δύο ντεπόζιτα υδρογόνου, μία ή περισσότερες συστοιχίες κυψελών καυσίμου και μπαταρίες. Η γαλλική εταιρεία, ανακοινώνει πως δέκα λεπτά γεμίσματος με υδρογόνο, είναι αρκετά για αυτονομία δύο ημερών στις εθνικές/διεθνείς μεταφορές και ολοήμερη λειτουργία στις αστικές διανομές. Σημειώνεται, πως το βάρος του σασί του πρωτότυπου ROAD έχει μειωθεί, γεγονός που επιδρά ευεργετικά στην κατανάλωση, όπως και η βελτίωση της αεροδυναμικής του τρέιλερ. Αναβαθμισμένη είναι και η θερμική μόνωση του θαλάμου χάρη στη χρήση νέων υλικών και επιπλέον έχει χρησιμοποιηθεί μιας νέας γενιάς ηλεκτρική ψυκτική μονάδα της Carrier, που μετέχει και αυτή στο πρόγραμμα.

Στο πλαίσιο των δοκιμών του προγράμματος «FROM ROAD TO REAL», η γαλλική εταιρεία εξήγαγε χρήσιμα συμπεράσματα για την απόδοση και το μακροχρόνιο κόστος χρήσης του επερχόμενου ψυκτικού θαλάμου υδρογόνου, επιλύοντας παράλληλα ζητήματα που αφορούν στην ασφάλεια του οχήματος. Αξίζει να αναφερθεί, κλείνοντας, πως η CHEREAU είναι μέλος της Γαλλικής Ένωσης Υδρογόνου και Κυψελών Καυσίμου (AFHYPAC) και συμμετέχει σε διάφορα σχετικά έργα. Στα μέσα Απριλίου, ως απάντηση στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος που εξέδωσε η γαλλική κυβέρνηση, πρότεινε το H2Coldchain, το οποίο σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας, έχει λάβει πολλές επιστολές υποστήριξης.