«ANITA» (Autonomous Innovation in Terminal Operations» ονομάζεται το νέο εγχείρημα, που έχει ως στόχο την αυτοματοποίηση της μεταφόρτωσης μεταξύ διαφορετικών μεταφορικών μέσων, απλουστεύοντας έτσι τη διαδικασία των συνδυασμένων μεταφορών.

Συνεργάτες σε αυτό είναι οι MAN Truck & Bus SE, Deutsche Bahn AG, Götting KG και το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών «Hochschule Fresenius». Το έργο χρηματοδοτείται με περίπου 5,5 εκ. ευρώ από τη γερμανική κυβέρνηση και έχει προγραμματιστεί να διαρκέσει 39 μήνες.

Σε αυτό το πλαίσιο, ένα πλήρως αυτοματοποιημένο φορτηγό της ΜΑΝ πρόκειται να δοκιμαστεί σύντομα σε πραγματικές λειτουργίες logistics στον τερματικό σταθμό DUSS στην πόλη Ουλμ της νότιας Γερμανίας. Το εν λόγω φορτηγό θα κινείται αυτόνομα μέσα στην αποθήκη εμπορευματοκιβωτίων DB Intermodal Services και στο τερματικό DUSS. Ένας οδηγός της MAN θα είναι πάντα στο όχημα κατά τη διάρκεια των δοκιμών για λόγους ασφαλείας.

Η ψηφιακή υποδομή και όλες οι απαραίτητες διεπαφές θα δημιουργηθούν πρώτα στις εγκαταστάσεις, όπου έμπειροι χειριστές γερανών θα διαχειρίζονται τα εμπορευματοκιβώτια, για να εξασφαλίσουν ότι οι εργασίες δοκιμάζονται όντως υπό πραγματικές συνθήκες. Επιπλέον, η Götting KG θα αναπτύξει τους απαραίτητους αλγόριθμους για τον προσδιορισμό της θέσης του οχήματος και την ανίχνευση εμποδίων.

Για να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη επικοινωνία μεταξύ του φορτηγού και του ντεπό, η συμπεριφορά ανθρώπων και μηχανών που βρίσκονται στον τερματικό σταθμό αρχικά θα αναλυθεί, ώστε να μπορεί να μεταφραστεί σε ψηφιακές διαδικασίες και κανόνες. Αυτή τη δουλειά έχει αναλάβει το Πανεπιστήμιο Fresenius.